Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 19:41

Suzanne F. schreef:
Eerder vond ik nog weleens dat Zackerey een beetje in 2 delen liep maar dat is al wat jaren geleden. Heeft iemand filmpjes van gisteren?

Ja, een filmpje ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik heb een heel fijne, en relaxte 2-jarige hengst van hem uit mijn Elite Sport (LT) merrie v. Chagall:
Afbeelding

Uit diezelfde merrie had ik eerder mooi merrieveulen van Furst Dior, maar die ben ik uit het oog verloren. Dat veulen heb ik verkocht omdat ik er toen geen plek voor had:
Afbeelding

yvonnepuntnl

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 19:55

Vrijdag wil ik bij de tussenbeoordeling in Ermelo gaan kijken. Nog meer mensen die daar heen gaan?

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:05

Umeo schreef:
Sorry Belg hier :D Betekent inderdaad dat de voeten naar binnen wijzen.

Ik blijf Roman Empire en Red Viper voor de rest wel heel aansprekend vinden hoor :j (wel groot)

Oh haha, ja toontredend en Frans staan ken ik uiteraard wel :+
Ja grote hengsten heb ik juist bij haar nodig! Dit jaar verwacht ik bij haar een veulen van Extreme, hoop dat dat veulen niet te klein is/ blijft.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:55

Wat vinden jullie van Urianto Van den Dries?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:18

Ik ken de hengst niet, dus moet oordelen vanaf een filmpje. Voor wat mijn mening waard is; hij heeft een stoer voorkomen, mooie halsvorm, en apart voorbeen, maar ik vind hem te neerwaarts gebouwd en dat zie je terug in zijn bewegen. Daarnaast stoor ik me eraan dat hij veel buigt in het voorbeen, maar dat dit achter niet terugkomt. Ik vind zijn stap ondermaats. Galop zitten goede stukken bij, maar dan zie je dat hij wat kracht verliest en dan krijg je dat neerwaartse weer terug.

Even van dit filmpje af:
https://m.youtube.com/watch?v=BdMyPKS93Og

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:20

Ik ben helaas toch niet gegaan. Ik heb het zo druk en het zou hier droog blijven. De veulens waren er zo weinig uit geweest. Doordat wanneer wij konden het regende. Aangezien het toch weer een enkele reis van 2 uur voor mij is ben ik thuis gebleven en genoten van de veulens lekker buiten.
Ik wilde dus gaan voor voornamelijk first Dior en one million.
First Dior staat al een paar jaar op het lijstje maar steeds net niet. Voor ons tuigpaard die meer front nodig heeft. En het liefst geen vos omdat het veulen dan ook voor de mensport verkocht kan worden.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:36

Baudyh ik heb ze gefilmd. Dit is One Million
https://youtu.be/_Qevllhc2C8?feature=shared

En Fürst Dior
https://youtu.be/msXj0EHMvc8?feature=shared

Ik heb hem ook lang op mijn lijstje gehad maar op stal vind ik hem iets teveel hals/kap hebben wat ik niet mooi vind persoonlijk. Onder het zadel valt dat veel minder op. Obsession Tango heeft dat nog veel erger. Maar het is een mooi paard en geeft knappe nakomelingen.

Heb eventueel nog Las Vegas, Viva Vegas, Miami Turfhorst en Extreme.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:07

Las vegas had ik graag willen zien en ototo omdat we daar een veulen van krijgen. Ik heb ze natuurlijknal meerdere keren live gezien maar soms zie je later nog dingen die eerder minder opgevallen zijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:03

Zou je de links naar de andere hengsten hier neer willen zetten, Kiko? Ik ben hier serieus altijd zo dankbaar voor! Petraaken hier op bokt had ook altijd filmpjes van de hengstenshows. Die kom ik nog steeds weleens tegen als ik iets over een hengst moet uitzoeken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:19

LV mag je idd wel posten.
Ik was er maar moest om half 5 verder, ds dat ik vertrok had weinig te maken met de hagel :D

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:04

splenius schreef:
De hengst Total Diamond vind ik een erg fijne hengst.
Had hem vorig jaar in Duitsland gezien en ik ken een paar veulens van hem en die zijn ook goed gelukt.
Mooie hals en goed bewegen.

Daar hebben wij al 2x met gedekt.
Veulen van vorig jaar uit onze Franklin goed kunnen verkopen op de veiling. Was ook echt goed veulen. Hopelijk wordt TD met de verhuis van stal wat bekender. Meeste hier in BE hadden nog nooit van hem gehoord.

Zackery hoor ik meestal heeeel scherpe nakomelingen. Geen idee of dat effectief ook zo is.

Viva vegas vind ik ook heel aansprekend. Maar qua bestellen is dat toch wel een gedoe vind ik.

Denver US staat nu ook mee op onze lijst, vond die al heel fijn voor een 3jarige.

Hier is onze 1ste merrie drachtig (van Proud James) gescand gisteren *\o/*

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:42

Kun je ook via een andere manier dan you tube filmpje hier plaatsen want anders wordt het voor mijzelf weer zoeken als ik alles daar neer moet zetten. Had dacht ik 3 of 4 filmpjes van hem. Ik heb LV via de messenger verstuurd naar Seven.

Denver US is ook zeker een leuke hengst. Ga ik zeker in de gaten houden.

Dat is het nadeel van die buitenlandse hengsten het sperma bestellen en de regels die ze hanteren. Het was haar eerste veulen dus wilde dat risico niet nemen dus ben lekker op safe gegaan.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 16:09

E_D_E schreef:
Zackery hoor ik meestal heeeel scherpe nakomelingen. Geen idee of dat effectief ook zo is.

Die van ons is echt een schatje! Bij de opfok zijn ze helemaal weg van hem, zo braaf (en ook mooi).

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:15

Ik ben ook geweest. De hengst die me het meest is bijgebleven is Viva Vegas. Op het laatst was het zo koud en had ik al zoveel hengsten gezien dat ik me die niet meer kon herinneren. :+

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:24

Ik ben dit jaar dus helaas op geen enkele hengstenshow geweest, echt jammer en maakt het kiezen voor een hengst toch wel een stuk lastiger. Fijn dat hier zo veel gedeeld wordt!

Wat vinden jullie wat Extreme us doorfokt?

Leuk, dat je je merrie dragend hebt van Proud james :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:44

Ik ben ook heel blij dat jullie hier veel delen. Ik kon ook niet naar de shows en nog steeds geen flauw idee met welke hengst ik ga dekken. Stap is wel een belangrijke, formaat niet want de merrie fokt zelf al groot.

Hier is een merrie veulen geboren van One Million. Nog niet echt goede foto's. Ik heb wel een abonnement op vos merrie's lijkt het. :')
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:15

van harte gefeliciteerd! Mooie vos is nooit weg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:24

Ik weet het dit jaar echt niet. Zit ook sowieso een beetje in de twijfel om de ibop te laten lopen of (eerst) de keuring.

En ga ik wel dekken, of laat ik dr nog langer rijden.

En dan de hengst, veel houding/front, goede stap en goede moederlijn. Of toch al voorsorteren op aanhouden en vooral voor fijn karakter gaan, of toch meer commercieel inzetten. Moet toch wel snel een keuze gaan maken, er zal anders toch binnenkort gedekt moeten gaan worden.

lijntje is echt wel goed genoeg in ieder geval. ze heeft onderstaande al aan broers/zussen:
1 x Grand Prix
1 x 1.40 springen
1 x Lichte Tour
1 x ZZ zwaar
2 x Z2
1 x 85/85 op de keuring

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:05

Heeft er hier dit jaar al iemand gedekt met Mauro? Hoe was de kwaliteit sperma?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:28

Dit jaar heb ik Mauro nog niet gebruikt, maar in 2022 en 2023 wel bij meerdere merries succesvol (met in 1 of 2x drachtig). Is er een reden voor je vraag? Heb je twijfels?

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:35

Ja ik hoorde inderdaad dat voorgaande jaren de merries niet zo gemakkelijk drachtig werden. Ik ken een fokker die hem 2 jaar geleden bij 3 merries gebruikt heeft en na veel vijven en zessen er uiteindelijk maar eentje drachtig had. Vandaar de vraag naar ervaringen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:51

2 jaar geleden Mauro gebruikt merrie was in 1x drachtig.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:04

Fijn om te horen. Ben je ook tevreden van het resultaat?

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:12

Umeo schreef:
Heeft er hier dit jaar al iemand gedekt met Mauro? Hoe was de kwaliteit sperma?

Ook onze merrie 2 jaar terug in 1x drachtig van Mauro.
Nog steeds verliefd op onze knappe en ook hele lieve enter! <3

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:47

Umeo ja ik ben erg blij met haar. Op dit moment geen recente foto. Ze kan echt heel goed bewegen. Als ik een foto heb zal ik hem hier delen.