Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik zou liever eerst sporten, dan een veulen, daarna kijken wat nog leuk is. Je hebt geen garantie dat ze net zo lopen als voorheen. Mijn Negro liep na haar eerste veulen van L naar Z niveau, maar moest eerst wel behandeld worden aan haar SI-gewricht. Dat stond hartstikke scheef na de bevalling. Ik heb nu een Charmeur op stal die eerst een paar veulens heeft gehad en nu pas licht in training is, maar ik vind het niet ideaal. Het was veel mooier geweest als de merrie eerst (of na één veulen) was doorgereden.
Ik heb ook één keer emo gefokt, omdat ik een opvolger wilde hebben. Hij is kerngezond geboren, maar was dat op 2-jarige leeftijd niet meer en heeft totaal niet het karakter van zijn moeder (wat deels positief is en deels negatief). Voor mij is het een fijner dressuurpaard, maar in alle andere opzichten een minder paard. Verwacht dus niet dat je een evenbeeld van de merrie fokt waar je een even grote klik mee hebt. Dat kan zo zijn, maar is geen garantie.
s0173957 schreef:Iemand een idee wrm Dante US alleen AES ggk is?
Aangezien hij toch aan de röntgenologische eisen van KWPN voldoet?
Zelfs nergens Duits of Scandinavisch gekeurd...
_Roxanne schreef:Ik breek even in. De hengsten van Reesink zijn al een aantal keer besproken hier, maar volgens mij Vaderland nog niet. Ik verwacht dat hij de bewegingstechniek en het karakter van mijn merrie kan verbeteren. Nog meer mensen die overwegen hem te gebruiken?
Voor mijn andere merrie weet ik het echt nog niet. Merrie stempelt behoorlijk en geeft super functionele veulens die fijne rijpaarden worden, maar ze missen (als veulen) net dat stukje extra/uitstraling/luxe. Aan welke hengst moeten jullie denken als ik een hengst zoek die poepiechique veulens geeft?
_Roxanne schreef:Ik breek even in. De hengsten van Reesink zijn al een aantal keer besproken hier, maar volgens mij Vaderland nog niet. Ik verwacht dat hij de bewegingstechniek en het karakter van mijn merrie kan verbeteren. Nog meer mensen die overwegen hem te gebruiken?
Voor mijn andere merrie weet ik het echt nog niet. Merrie stempelt behoorlijk en geeft super functionele veulens die fijne rijpaarden worden, maar ze missen (als veulen) net dat stukje extra/uitstraling/luxe. Aan welke hengst moeten jullie denken als ik een hengst zoek die poepiechique veulens geeft?