Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pomski

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Gefeliciteerd Nieky! Flinke jongen zo te zien! Hij is prachtig!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:14

Gefeliciteerd Nieky! Knappe vent is het!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:27

Gefeliciteerd Nieky.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Gefeliciteerd Nieky! Mooi mannetje en zo te zien ook een flinke! <3

Ik blijf een beetje in de meeleesmodus staan, gistermiddag is mijn moeder overleden dus naast de lichtelijk zorgen omtrent Frosty krijg ik er dit ook nog even bovenop. Verder gaat t lichamelijk hier ook gewoonweg niet 100% dus dan schiet er wel eens iets bij in. Ik lees wel alles mee iig en hoop dat er een aantal merries snel gaan laten zien wat ze gebakken hebben! Succes iig voor alle wakers :D

Kwa zorgen om Frosty: ze heeft al wat speling in de spenen/uier (niet mega maar toch imo net teveel voor het aantal dagen waarop ze zit), is huge kwa buik, haar vulva is af en aan losser en gewoon dr hele gedrag geeft mij het gevoel dat ze niet gaat wachten tot eind April/begin Mei.

Nu hadden we in de 2e ronde wel een waarschijnlijke dracht maar konden geen goed vruchtje vinden, dus ze is toen hengstig gespoten enz. Maar ergens heb ik het gevoel dat ze mss wel verder is dan wij denken.

Ze is gescant op placentitus maar dat ziet er allemaal mooi uit en veulen doet t verder gewoon goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn gemaakt op dag 265, ze is maiden dus vind dat ze overal wel heel erg vroeg mee is....

Morgen komt mn da om te enten en dan ga ik wel even voor een volledige check, da zelf zegt dat sommige merries gewoon snel afbakken. Dat weet ik want Frosty haar moeder was ook altijd redelijk snel (330 & 324) en die komt uit een lijn van snel afbakkende merries (de moeder van Frosty haar moeder gaf de veulens allemaal begin 320) dus mss is Frosty gewoon n snelle maar goed, ik vind dit dan toch wel wat spannend.

Na morgen hoop ik iets gerustgestelder te worden want dit is toch echt niets! Ga wss wel wat eerder mn camera hangen want mn gevoel blijft zeggen dat ze me gaat proberen te foppen.

Wat denken de meer doorgewinterde fokkers hier? Voor mij is het alweer 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een maiden gehad heb maar ik kan me echt niet herinneren dat de maidens dit zo "vroeg" al gedaan hebben...

Sorry dat ik niet zoveel reageer Y;(

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:39

Mirjamalvaro wat een naar verhaal van Blossom, heel veel sterkte met het verlies van haar veulen.

Nieky gefeliciteerd wat een mooi veulen en groot ook of niet?

Hier gaat het goed, Hilde heeft alleen veel geschuurd dus ze heeft nog maar heel weinig manen en staart over. Zo jammer nu is ze echt even een lelijk eendje.
Gisteren heeft ze wel genoten van haar SPA dag en manen en staart met lekker gewassen. Ze was gelijk niet meer zo jeukerig. Andere drachten had ze dit niet zo erg.

Nog 3 weken en dan is ze veilig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Gefeliciteerd nicky

Gecondoleerd paint lover. Ik vind uierontwikkeling te vroeg. Ook als t geen maiden was.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:11

nieky1993 gefeliciteerd <3 Wat een knappe man! <3

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Nieky gefeliciteerd!! Mooie jongen!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

ansoDM, leuk dier van de afstammeling geen idee.

Icecrystal, even leker de benen strekken wij zeggen dan altijd dat ze slagroom aan het maken zijn.

Pomsky, mooie foto zo liggend. Beweging is ook wel lastig hier zie ik het ook niet vaak of ik let er gewoon niet op.

Nieky, gefeliciteerd en wat leuk getekend.

Paint lover, hoever zou ze zijn als ze van de eerste poging toch drachtig is? En gecondoleerd met je moeder. Jijzelf ben belangrijker dan bokt.

Hennos, jammer dat ze zo gaat schuren hopelijk helpt het wassen tegen de jeuk.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Gefeliciteerd Nieky! Fijn dat alles goed is gegaan. Knap getekend ook!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Nieky, gefeliciteerd met de knappe man!

Paintlover, gecondoleerd, en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Ik vind 265 dagen ook echt wel te vroeg voor uier. Ik zou me daar ook zorgen over maken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Paintlover heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(:) Hoop dat je zelf lichamelijk ook snel weer fit bent. Ze is wel vroeg met haar uier maar als ze gescand is op placentitus en dat was goed zou ik daarop vertrouwen. Wellicht is ze dan toch eerder uitgerekend. Mijn Fries begint altijd op dag 245 met haar uier en dat is ook altijd gescand op placentitus maar die is gewoon altijd vroeg. Ze is goed rond! Mooie foto’s

Nieky wat een knapperd! Heel mooi koppie ook :D Nageboorte er al af?

Hennos wat balen dat ze zo schuurt. Weet je ook waardoor? Krijgt ze merriebrok? Ze is wel heel knap hoor <3

Palousaboy ze vind het vast te lekker weer om binnen te komen {:}

Anvixa Ooh vandaar! Nee dan begrijp ik het haha. Sommige doen er (dagen) een staartbandage om, soms wel redelijk strak, zou zonde zijn als je een gecoupeerd paard hebt straks :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Pomski mijn duimen draaien dat het dit jaar wel goed gaat.

Icecrystal heerlijk dat ze nog zo uit haar plaat kan gaan, knappe merrie is het.

Nieky Gefeliciteerd wat een knapzakje zeg! Fijn dat alles goed gegaan is.

Paint lover gecondoleerd, wat heftig zeg, hele dikke knuffel.
Mijn merrie zit vandaag op 266 dagen, en heeft echt nog 0 tietjes (gelukkig) ook een maiden. Mijn duimen draaien ook voor jullie!

Hennos het is wel echt een prachtige merrie zeg <3

Hier vandaag 266 dagen, merk eigenlijk nog geen verschil.
Ze ging gister wel naast mijn oude merrie liggen in de paddock, dat vind ik knap want ze vechten elkaar vaak de tent uit -O-

Afbeelding

Afbeelding
En ze begint ook vertrouwen te krijgen in onze oudste dochter dat vind ik heel fijn!

Afbeelding
En nog geen tietjes hier gelukkig.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Gefeliciteerd Nieky!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

De dierenarts is net geweest voor de nageboorte. Nu lekker genieten van moeder en kind. Straks droogfotos en dan maak ik weer een bijleespost

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Gefeliciteerd Nieky!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Kabayo schreef:
Paintlover heel veel sterkte in deze moeilijke tijd :(:) Hoop dat je zelf lichamelijk ook snel weer fit bent. Ze is wel vroeg met haar uier maar als ze gescand is op placentitus en dat was goed zou ik daarop vertrouwen. Wellicht is ze dan toch eerder uitgerekend. Mijn Fries begint altijd op dag 245 met haar uier en dat is ook altijd gescand op placentitus maar die is gewoon altijd vroeg. Ze is goed rond! Mooie foto’s

Nieky wat een knapperd! Heel mooi koppie ook :D Nageboorte er al af?

Hennos wat balen dat ze zo schuurt. Weet je ook waardoor? Krijgt ze merriebrok? Ze is wel heel knap hoor <3

Palousaboy ze vind het vast te lekker weer om binnen te komen {:}

Anvixa Ooh vandaar! Nee dan begrijp ik het haha. Sommige doen er (dagen) een staartbandage om, soms wel redelijk strak, zou zonde zijn als je een gecoupeerd paard hebt straks :=

Nee geen idee waarom, zelf denk ik dat er teveel hardere dingen waren waar ze aan kon schuren maar die net te scherp waren.
De paarden staan aan huis, wij zijn bezig met het opknappen van ons terrein dus ze staat in een noodstal. nu hebben wij echt alles afgetimmerd wat ook maar een scherpe rand heeft. Dus hopen dat dat in combinatie met het wassen haar helpt. Er was ook 1 licht die aan bleef waardoor haar stal niet helemaal donker werd. Nu wij deze uit hebben gedaan lijkt het ook wat rustiger, misschien een combinatie van.
Ze krijgt geen merriebrok maar goede kwaliteit muesli met vitamine en mineralen er extra bij.
Hopen dat haar manen weer snel aangroeien en anders knip ik ze wel iets korter zodat er geen happen uit zijn op de keuring van de zomer.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Gefeliciteerd nieky! Knappe man. <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Gefeliciteerd Nieky!
Wat is hij leuk getekend <3

Ik zal vanavond proberen om op iedereen te reageren.

Dametjes groeien hier goed door. Sis is nu 303 dagen
Afbeelding
Afbeelding
Wild Thing 284 dagen
Afbeelding