Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Spannend Nieky!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Spannend hopelijk zet ze door.

Odessa de tinkerdame komt ook wel uit een lijntje van laag in de 320 bevallen maar was juist gepland van dan is de kleine van cookie al wat steviger als de Tinker en bij komt. Maar tegelijk is ook leuk.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

baudyh schreef:
@nieky . Ze komen uit een koppel van 200 dus niet mak. Maar ze wennen al. Het zijn Hereford koeien die zijn wel braaf.

Leuk die koeien, ik heb 2 jerseys lopen maar die hebben we tot nu toe met inseminatie nog niet drachtig gekregen helaas. Misschien eens perongeluk bij een stier van de buren zetten :Y)

Verder zag ik een dood veulen voorbij komen en een nageboorte wat er niet helemaal lekker uit zag.
Bij de schapen was het ook nog weleens ja, als je dan ging voelen dan kreeg je gewoon geen reactie van het lam dus dan weet je wel genoeg. Dan is het een kwestie van dat dode beest eruit halen anders krijgt de moeder een ontsteking.
Zag dat het veulen er heel uit was, maar bij de lammetjes ging dat helaas niet altijd. Soms was het al langer dood en lag het al te rotten in die baarmoeder %) dan kwam het er gewoon in stukjes uit.. zal de verdere details wel achter wege laten :+ Maar op zo'n moment moet je gewoon niet teveel nadenken.

Verder nog meer paarden met uiers die op klappen staan, spannend allemaal.

Hier in theorie nog een week voor de eerste. Uiers beginnen inmiddels flink te vullen dus ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:21

Normaal veulent Chablis ook vroeg in de 320, maar vermoed dat ze dit keer stuk langer gaat dragen. Met 314 dagen nog 0.0 uier. :')

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Spannend Nieky, heel veel succes alvast vannacht!!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Nu staat ze te eten alsof haar leven er vanaf hangt :') Net de laatste voerronde gedaan en de stal nog eens uitgemest. Uier was voller en rechts hing er een druppeltje melk aan. Nu maar weer waken.

Afbeelding

Succes ook aan alle andere wakers.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Spannend succes !!

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen.

Ik kom hier nieuw binnen maar zit net zoals vele op het eindeloze wachtbankje.
Onze merrie is momenteel 329 dagen drachtig. Ze heeft 1 eerder veulen gehad en daarvan was ze 2 weken te vroeg. (Toen was ze nog niet van ons).

Ze maakte al heel vroeg uier aan en we hadden dus ook verwacht dat ze rond de 325 dagen opnieuw zou veulenen. Maandag kreeg ze ook 1 kegel (wel donkere wax en geen mooie witte wax maar de da maakt zich hierom geen zorgen). Haar banden zijn lekker mals maar we zitten nog steeds op het wachtbankje.

Wat denken jullie bij het zien van de foto’s van vandaag? (De kegel word trouwens steeds opnieuw aangemaakt dus is al wel groter geweest dan op deze foto).

Ze staat op verplaatsing om te veulenen en ik vind het nu heel lastig loslaten omdat ik haar niet constant in het oog kan houden

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Ik kom even uit mijn meeleessteen onder gekropen. Gefeliciteerd aan het eerst veulentje natuurlijk die er al is! En heel veel sterkte aan het verlies van veulentje!

Ik verwacht zelf geen veulen maar even voor een vriendin dat in dit hier even post. Ze vind best spannend voor het veulen dat ze verwacht. Ik vind het ook best spannend aangezien het toch wel een ‘speciaal’ veulen word. Vader van dit veulen in van de overleden hengst top dun Chex of beter bekent hier als Mo. Voor de merrie zelf is het het 2 de veulen maar voor mijn vriendin haar eerste. Ik had haar laten weten dat ze hier wel wat ervaren fokkers zaten en ik mocht het delen met jullie en vragen wat jullie er van denken. Aangezien mijn ervaring ook maar wat beperkt is. Ze zou vandaag veilig zijn.

Eerste uier foto is van dinsdag. De tweede uier foto + buik foto is van vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Zooo spannend Nieky!
Zou het dan toch vanacht? **\O/**

Welkom nieuwe volgers.

Lijkt er wel aan te komen Anvixa maar er zijn ook merries (die van ons 2 jaar terug), die al een week witte melk lekker. Soms geen pijl op te trekken!

Hier nog even flink de benen gestrekt op dag 330. Ik dacht, ik laat haar even rustig rondscharrelen in de bak. Zij dacht daar toch even anders over := . Flink bokken en rondrennen. Wellicht heeft het wat opgewekt voor vanacht :Y) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Wat een hoop merries die al veilig zijn. Wordt tijd voor een babyboom hier!

Wij moeten nog ongeveer 25 dagen tot veilig.
Vorig jaar is Hasta op 302 dagen van een dood veulen bevallen. Voelt echt als een magische grens die we dan overgaan. Worden spannende dagen.
Hasta is enorm maar ik voel het veulen nauwelijks bewegen. Bij Dolly voel ik wel regelmatig beweging.
Ze zijn wel duidelijk vermoeider en lijken ook minder hooi te eten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:52

Spannend allemaal!
Nog geen veulentjes of babys afgelopen weekend?

Bedankt allemaal voor de tips omtrent voer!

Kabayo, a wat leuk. Ik moet nog een tijdje ik ben uitgerekend begin september
Bij Hesselhoej staat spottilas boesgaard, een totilas nakomeling en ook goed gekeurd Knabstrupper Hengst. Ik heb hem vorig jaar gezien op de hengstenshow, hij is erg goed gelukt.
De fotos vertekenen een beetje denk ik, zijn ruiter is flink lang.
https://hesselhoej.dk/spotilas-boesgaard/

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:48

Hengstveulen voor Jackie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:55

Wat een knapperd!! Gefeliciteerd **\O/**

Is alles goed gegaan?

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:56

Gefeliciteerd Nieky! <3 *\o/*

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:58

Ohhh gefeliciteerd! Wat een mooie aftekeningen!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:00

Nieky gefeliciteerd!! Wat een knapperd zeg! Heel leuk getekend! En wat een fijne tijd
Heel interessant wbt blagdon, dankje voor de uitleg

IvankBacardi ooo die ken ik wel! Ik vind hem heel erg leuk! Vriendin van mij heeft er vorig jaar mee gefokt :j

Pomski mee eens, babyboom! Helaas lijken ze allemaal weinig haast te hebben. Wat is hasta rond! Echt een ballonnetje haha. Ze zien er goed uit

Icecrystal wat een blij ei! Heeft het geholpen? Hier slapen ze vooral de hele nacht en dag :Z

AnsoDM leuk je hier weer te zien. Leuk dat ze een veulen verwacht van Mo. Eeuwig zonde dat die is overleden. Was grote fan van hem en zijn veulens. Wat is de vraag? Of lees ik er overheen? Ze is mooi rond. Aan het uier te zien duurt het nog even, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Anvixa vanwaar de staartbandage? Ik vind dat altijd eng, je bent niet de eerste waarbij de staart afsterft :o oh lees nu dat ze ergens anders staat, ik persoonlijk zou hem er af halen. Uier is wel erg vol, ben benieuwd of je al een veulen hebt. Ik zou zeggen dat ze elk moment kan gaan bevallen. Maar bij sommige merries weet je het nooit :=

Mirjamalvaro ze vind het vast nog te koud :+

Butengeweun zou dat ‘erfelijk’ zijn? Of ze vroege bevallers zijn of overdragens? Zou het niet weten eigenlijk haha. Minthe heeft de boodschap nog niet begrepen tenminste :')

Ciocolatto ohh haha Nahja dan kan je nog even lekker slapen, ook fijn

Hier ook niks, zal ze nu even buiten zetten

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:04

Gefeliciteerd Nieky, hij is prachtig!!

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:07

Nieky gefeliciteerd!

Kaboya het is geen bandage hoor! Het is een alarm dat op de staart bevestigd word. Het is de eerste keer dat ze deze gebruiken maar ze zouden heel goed werken en al 20minuten op voorhand alarm geven. Opnaaien ben ik zelf geen grote voorstaander van (gezien het er al sinds maandag inhangt omdat ze toen haar eerste kegel had). Het zou dus alarm geven vanaf ze echt start in fase 2.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:12

Alles is perfect gegaan. Hele vlotte bevalling. Staat en drinkt al..pienter ventje <3

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:23

Gefeliciteerd

Merrie staat hier uiteindelijk nogsteeds buiten trouwens -O- had het te druk om de stal voor te bereiden :+ hoop dat het vandaag lukt dan kunnen we haar nog een paar dagen in de gaten houden savonds

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jackie is er heel wijs mee. Hij heeft inmiddels ook al gemest. Nu nog de nageboorte er vanaf.

UpperclassK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

Mooi getekend ook! Een bevalling uit het boekje lijkt het :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:37

Gefeliciteerd!