Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:49

LaDonna75 schreef:
Leuk, allemaal plannen voor veulens en knappe al geboren veulens en knappe Milo en Spooky...hier groeien de jaarlingen ook leuk door, ze zijn ook knap en niks naars aan <3 eerdaags zal ik eens echt foto's gaan maken van de dames. Qua fokkerij ligt het hier stil, Sanaa mag eerst de M1 door en zijn lekker op weg. Ze gaat steeds fijner lopen, heerlijk.

Andere vraag, ik wil eigenlijk de merries testen op het gait-gen. Ik was wat aan het zoeken op internet, en kwam deze test en tegen, nette prijs wel, 149 dollar voor een enorme rij tests. Kent iemand dit bedrijf? https://etalondx.com/horse-dna-tests/standard-package/

Ik heb volgens mij 95 betaald, Animal Genetics.

Carlijn gisteren op 295 dagen drachtig van Libenti's Milagro:

Afbeelding

Dev is lekker aan het spelen in de opfok. Weinig te melden nog verder op dit moment. :)

acerdurac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:30

LaDonna75 schreef:
Leuk, allemaal plannen voor veulens en knappe al geboren veulens en knappe Milo en Spooky...hier groeien de jaarlingen ook leuk door, ze zijn ook knap en niks naars aan <3 eerdaags zal ik eens echt foto's gaan maken van de dames. Qua fokkerij ligt het hier stil, Sanaa mag eerst de M1 door en zijn lekker op weg. Ze gaat steeds fijner lopen, heerlijk.

Andere vraag, ik wil eigenlijk de merries testen op het gait-gen. Ik was wat aan het zoeken op internet, en kwam deze test en tegen, nette prijs wel, 149 dollar voor een enorme rij tests. Kent iemand dit bedrijf? https://etalondx.com/horse-dna-tests/standard-package/

Ik heb daar een maand geleden nog een test gekocht, wachttijd is 6 weken zeggen ze maar bij mij was het 3 weken. Ging heel makkelijk en netjes! we zorgen dat je een internationale postzegel/postzegelcode gebruikt! animal genetics weet ik niet, maar je moet gewoon goed kijken wat er getest wordt. Als je alleen op het gated gen wil testen dan is de performance test misschien goedkoper.

acerdurac

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:34

Hier met spanning aan het wachten: Merrie 339 dagen. Was vannacht heel onrustig, voelde warm aan, schuren en heel de tijd met de flanken bezig. Haar uier werd ook ineens een stuk groter, maar nog steeds helder van kleur. Toch iemand bij gebleven, maar zoals ik vermoedde, niks. Hebben jullie dit ook eerder gehad bij merries?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:40

Ik heb meerdere onderzoeken gedaan bij etalon en tot nog toe tevreden. Wil met de black friday korting mijn nieuwe veulen ook weer testen.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 06:58

Ik heb ook getest via Animal Gynetics :j

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 07:01

Hier is intussen ook een merrieveulen geboren van Libenti's Milagro uit onze Gina (Dreiklang x Dimension).

Ik ben echt heel blij met haar <3

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:24

Wat een wijs snutje zit daarop, prachtig <3 Gefeliciteerd *\o/*

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:00

Gekke vraag, is er iemand die denkt over het verkopen van een merrie veulen? Ik ben het serieus aan het overwegen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:08

Wat zoek je precies?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:16

Een vriendinnetje voor camilla Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:28

Ik wacht nog op de geboorte... Kan het nog niet zeggen. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:34

Kom me ook even snel melden hier, wat later een kleine introductie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:11

Ik wacht ook nog op geboorte. Welsh sectie A

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:21

Ze is echt prachtig Umeo. <3

Kan niet wachten tot ze hier ook geboren zijn. :):)

Ik hoop dit jaar voor t eerst ooit een merrie veulen (of liefst meerdere) te krijgen. Dus die ga ik ook zeker aanhouden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:51

Alvast even wat foto's van onze pony's

Afbeelding
Onze niknak, onze eerste Pony, eigenlijk gekocht als hengst maar hij heeft de eerste dag wat raars gedaan en heeft sindsdien een heup uit de kom. Het is dus de vraag of hij ooit gaat kunnen dekken.

Afbeelding
Dus maar een nieuwe hengst gekocht, elixir. Hij is nu bijna een jaar dus mag nog even spelen en groeien

Afbeelding
Onze eerste merrie Eastwood, een Welsh x iets Spaans (moet ik even opzoeken wat precies). Gedekt door een Connemara.

Afbeelding
Onze 2e merrie, hillin Tamara, gedekt door waydown out of the blue, veulen verwachten we over ongeveer 2 weken

Afbeelding
En onze laatste aankoop, banketstaaf diam, komt gedekt onze kant op na het afspenen van het huidige veulen.