Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:46

Oeeh bomvol uier zo te zien Upperclass, spannend!!

Maribor, Velvet ziet er buitengewoon ontspannen uit :P Leuk nieuws over de honden!

Nieky, toch wel heel erg vol die uier... Hopelijk zet ze door.

Hier behoorlijk onrustige Kina, slaapje duurde niet lang :o Gisternacht lag ze de hele nacht languit te pitten en bewoog ze amper, nu veel schrapen, naar buik schoppen, proberen te liggen maar niet doen, rondjes, gapen, heel veel van rust wisselen. Ben benieuwd of ze doorzet.

baudyh

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:02

Dan ben ik in de war Kabayo.

Tja weet je in weet dat de koeien dan een fijn leven hebben gehad. Weet wat ze gegeten hebben. Deze krijgen alleen gras en hooi. Dan schijnt het vlees lekkerder te zijn.
We hebben ook sinds afgelopen najaar 2 biggen.
Spekkie en bloedworst. Die gaan over een paar maanden geslacht worden.
We hebben 5 ha land en binnenkort nog maar 5 paarden. Dus het kan wel die koeien.
Het fijne aan Hereford zijn dat ze altijd buiten kunnen blijven.

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:22

Spekkie en bloedworst _O-
Mee eens Baudyh, als het kan van eigen bodem is het fijn te weten dat ze het goed hebben gehad

Lyona, dat klinkt toch echt wel als dat er wat gaat gebeuren!! Spannend :j . Houd ons op de hoogte :)
Velvet is idd zowat rechtop gestorven, zo sloom als die was vandaag haha

Upperclass, dat is echt wel een fors uier ja. Heel benieuwd hoe snel dat zich nu doorzet

Ik ben ook nog op te kijken, vertrouw haar niet maar doe dat al dagen niet.en dan de verhalen dat het uier ineens kan omslaan... Straks floept het er gewoon uit en ze is in staat om er bang voor te zijn.. maar blijft rustig, toch maar naar bed.. :)

Ik las ergens (onderzoek, ik hou ervan) dat het gemiddeld 5 uur neemt om helemaal om te slaan in de bevallingsstand. Zo kan je smorgens met een veulen verrast worden terwijl savonds nog niks te zien was.
Of hoe zijn de ervaringen bij jullie?
Stand van zaken hier

Afbeelding

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Zo Maribor :wow: , die lijkt er nu toch echt wel aan te komen!! Komt er inmiddels wel melk uit? Ik heb nog nooit gehad dat er zoveel spanning op stond en niks uitkomt. Best frustrerend want de melk test was toch altijd mijn meest betrouwbare indicatie :P ! Mooie honden, heel benieuwd wat daar uitkomt!

Spekkie en bloedworst :') Hilarisch. Opzich wel fijn dat je weet wat ze gegeten hebben ed. Ik zou toch bang zijn dat ik er teveel een band mee zou krijgen denk ik.
Dan heb je straks een heel land vol spekkies en bloedworsten := .

Nieky; Uier lijkt nog wat voller te kunnen maar fijn dat je wel melk kan testen dan hoef je niet zo uit te gaan van alleen het uier, spannend!

Hoe staat het ervoor Lyona? Het lijkt toch alsof we aankomende week een veulenboom hebben :D .

Upper; Jouw geduld wordt ook behoorlijk op de proef gesteld. Vanaf wanneer beginnen jullie met waken en het alarm om?

Luna2006

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Geen babys vannacht?