Vulina schreef:Waarom spoel je nu niet meer?
Omdat de draagmerrie's 1250 euro waren en als je haar weer inleverde kreeg je 900 euro terug. En toen was er plek om ze te houden en nu niet meer.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Vulina schreef:Waarom spoel je nu niet meer?
Omdat de draagmerrie's 1250 euro waren en als je haar weer inleverde kreeg je 900 euro terug. En toen was er plek om ze te houden en nu niet meer.
Ziolette schreef:Willemiens schreef:Ik meld mij ook.
Wil dit jaar mijn Rhodium x Glendale merrie laten dekken door Fontaine TN, alleen afgelopen zaterdag in ene een ontstoken uier.. Trekt nu aardig bij en ze krijgt alweer praatjes.
Iemand al een nakomeling van Fontaine TN?
Wij hebben een (kasteel van) Fontaine en zijn er erg blij mee. Mooi model, goed bewegen en maat.
GJ9 schreef:baudyh schreef:Staat bij van norel voor de deur zie ik. Mooie merrie met de winningmood kleur.
Klopt! Daar laten dekken en de eerste pasjes aan de longe. Nu thuis verder aan de slag, zin in!
Ik houd van vos
Het is precies dr moeder maar Winningmood heeft er een modernere versie van gemaakt
Moeder:
[ [url=m/9XJgxB.jpg]Afbeelding[/url] ]
misterA schreef:Het hele e.t. gebeuren is alleen interessant voor de echte top van de populatie. Hoge prijzen zijn alleen weggelegd voor springpaarden die al op niveau in de sport presteren of duidelijk veel aanleg hebben en ook voor extreem goed bewegende dressuurveulens en eveneens jonge goed opgeleide paarden met veel talent. Heb je een wat bovengemiddelde fokmerrie dan is het financieel niet interessant. Gewoon een veulentje bij de merrie zelf, dat is leuk en dan hopelijk voor de kosten kunnen verkopen. Kosten van e.t. zijn aanzienlijk. Veel hoger dan je op het tarievenlijstje van de d.a. ziet.
GJ9 schreef:Ja klopt helemaal! De M jaargang had ik bovenstaande Winningmood, daar zo weg van dat ik na een gust jaar voor Il Divo ben gegaan, ben erg weg van die moederlijn.
Ik houd ook erg van hun type paard, correcte charmante paarden met veel front
Mooi bloed heb jij ook op stal en zo zonde van de Cabochon
JeanneV schreef:misterA schreef:Het hele e.t. gebeuren is alleen interessant voor de echte top van de populatie. Hoge prijzen zijn alleen weggelegd voor springpaarden die al op niveau in de sport presteren of duidelijk veel aanleg hebben en ook voor extreem goed bewegende dressuurveulens en eveneens jonge goed opgeleide paarden met veel talent. Heb je een wat bovengemiddelde fokmerrie dan is het financieel niet interessant. Gewoon een veulentje bij de merrie zelf, dat is leuk en dan hopelijk voor de kosten kunnen verkopen. Kosten van e.t. zijn aanzienlijk. Veel hoger dan je op het tarievenlijstje van de d.a. ziet.
Misschien als je de merrie alleen voor de fokkerij inzet??
Als ik wil doorsporten met een merrie en met een jaar tijd vordert een merrie van Z naar PSG nivo... ben ik toch wel blij dat ik ET heb gedaan en niet de merrie 1,5 jaar opzij heb gezet met alle risico van dien en het prijs verschil tussen een Z en een PSG paard.
JeanneV schreef:misterA schreef:Het hele e.t. gebeuren is alleen interessant voor de echte top van de populatie. Hoge prijzen zijn alleen weggelegd voor springpaarden die al op niveau in de sport presteren of duidelijk veel aanleg hebben en ook voor extreem goed bewegende dressuurveulens en eveneens jonge goed opgeleide paarden met veel talent. Heb je een wat bovengemiddelde fokmerrie dan is het financieel niet interessant. Gewoon een veulentje bij de merrie zelf, dat is leuk en dan hopelijk voor de kosten kunnen verkopen. Kosten van e.t. zijn aanzienlijk. Veel hoger dan je op het tarievenlijstje van de d.a. ziet.
Misschien als je de merrie alleen voor de fokkerij inzet??
Als ik wil doorsporten met een merrie en met een jaar tijd vordert een merrie van Z naar PSG nivo... ben ik toch wel blij dat ik ET heb gedaan en niet de merrie 1,5 jaar opzij heb gezet met alle risico van dien en het prijs verschil tussen een Z en een PSG paard.
janderegelaa schreef:JeanneV schreef:geen uitzonderlijke situatie voor een fokkende ruiter! dat maakt het zelf laten dragen van een sport merrie ook zo duur.. een goed bewegende, gezonde en fijn te rijden PSG merrie is geld waard.
Weihegold kreeg haar veulentjes ook gewoon zelf hoor