Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:08

Vulina schreef:
Waarom spoel je nu niet meer?

Omdat de draagmerrie's 1250 euro waren en als je haar weer inleverde kreeg je 900 euro terug. En toen was er plek om ze te houden en nu niet meer.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:28

janderegelaa schreef:
Vulina schreef:
Waarom spoel je nu niet meer?

Omdat de draagmerrie's 1250 euro waren en als je haar weer inleverde kreeg je 900 euro terug. En toen was er plek om ze te houden en nu niet meer.

Dat is inderdaad geen geld. Denk dat wij dit jaar 2.500€ betaalt hebben...(krijgen niks terug)

misterA

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:24

Het hele e.t. gebeuren is alleen interessant voor de echte top van de populatie. Hoge prijzen zijn alleen weggelegd voor springpaarden die al op niveau in de sport presteren of duidelijk veel aanleg hebben en ook voor extreem goed bewegende dressuurveulens en eveneens jonge goed opgeleide paarden met veel talent. Heb je een wat bovengemiddelde fokmerrie dan is het financieel niet interessant. Gewoon een veulentje bij de merrie zelf, dat is leuk en dan hopelijk voor de kosten kunnen verkopen. Kosten van e.t. zijn aanzienlijk. Veel hoger dan je op het tarievenlijstje van de d.a. ziet.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:51

Ziolette schreef:
Willemiens schreef:
Ik meld mij ook.
Wil dit jaar mijn Rhodium x Glendale merrie laten dekken door Fontaine TN, alleen afgelopen zaterdag in ene een ontstoken uier.. Trekt nu aardig bij en ze krijgt alweer praatjes.

Iemand al een nakomeling van Fontaine TN?

Wij hebben een (kasteel van) Fontaine en zijn er erg blij mee. Mooi model, goed bewegen en maat.

Tof! Hoe oud inmiddels? Kan je al een beetje punten zien die verbeterd zijn ten opzichte van de merrie?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:48

Leuk Carola, op wat voor merrie heb jij Livius gebruikt?

Mijn merrie v Winningmood is drachtig gescand van Livius!
Stond 7 wk geleden nog in het land, nu mooi aan het opdrogen

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:50

Mooie merrie, GJ9 :D.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:54

Staat bij van norel voor de deur zie ik. Mooie merrie met de winningmood kleur.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:57

baudyh schreef:

Klopt! Daar laten dekken en de eerste pasjes aan de longe. Nu thuis verder aan de slag, zin in!
Ik houd van vos
Het is precies dr moeder maar Winningmood heeft er een modernere versie van gemaakt

Moeder:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:01

Mooiere bovenlijn vooral, vind ik. Heel geslaagd! De moeder is ook wel erg gaaf <3.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:04

Gefeliciteerd met de dracht GJ!

Onze 3 jarige vandaag geinsemineerd met Fürst Dior :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:05

GJ9 schreef:
baudyh schreef:

Klopt! Daar laten dekken en de eerste pasjes aan de longe. Nu thuis verder aan de slag, zin in!
Ik houd van vos
Het is precies dr moeder maar Winningmood heeft er een modernere versie van gemaakt

Moeder:

[ [url=m/9XJgxB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij komen ook veel bij van norel en dekken eigenlijk elk jaar wel een keer bij hun.
Helaas is onze Cabochon merrie overleden dit jaar. Ze heeft veulens gehad van gotcha Utopia, Fashion hill, expression en de laatste 2 x Uphill.
We hebben vorig jaar een Oscar merrie van hun gekocht. Die heeft bij hun al winningmood veulens gehad. Wij doen haar bij kaygo dit jaar.
Wij houden erg van Van Norel bloed. Met Uphill als favoriet

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:05

Oh jij had ook dat ik divo veulen toch vorig jaar?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:09

Ja klopt helemaal! De M jaargang had ik bovenstaande Winningmood, daar zo weg van dat ik na een gust jaar voor Il Divo ben gegaan, ben erg weg van die moederlijn.
Ik houd ook erg van hun type paard, correcte charmante paarden met veel front <3

Mooi bloed heb jij ook op stal en zo zonde van de Cabochon |(

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:10

Ik heb een uitstapje gemaakt. Stiekem blijf ik toch bont fokker dus mijn voorl. Keur merrie v. Trafalgar is gisteren met Ceasar geïnsemineerd. Lage dekkosten, ook fijn in deze tijd, bontgarantie en levend veulen garantie.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:12

misterA schreef:
Het hele e.t. gebeuren is alleen interessant voor de echte top van de populatie. Hoge prijzen zijn alleen weggelegd voor springpaarden die al op niveau in de sport presteren of duidelijk veel aanleg hebben en ook voor extreem goed bewegende dressuurveulens en eveneens jonge goed opgeleide paarden met veel talent. Heb je een wat bovengemiddelde fokmerrie dan is het financieel niet interessant. Gewoon een veulentje bij de merrie zelf, dat is leuk en dan hopelijk voor de kosten kunnen verkopen. Kosten van e.t. zijn aanzienlijk. Veel hoger dan je op het tarievenlijstje van de d.a. ziet.

Misschien als je de merrie alleen voor de fokkerij inzet??

Als ik wil doorsporten met een merrie en met een jaar tijd vordert een merrie van Z naar PSG nivo... ben ik toch wel blij dat ik ET heb gedaan en niet de merrie 1,5 jaar opzij heb gezet met alle risico van dien en het prijs verschil tussen een Z en een PSG paard.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:18

GJ9 schreef:
Ja klopt helemaal! De M jaargang had ik bovenstaande Winningmood, daar zo weg van dat ik na een gust jaar voor Il Divo ben gegaan, ben erg weg van die moederlijn.
Ik houd ook erg van hun type paard, correcte charmante paarden met veel front <3

Mooi bloed heb jij ook op stal en zo zonde van de Cabochon |(

Ja daar baal ik echt van. Mis haar ook echt.
We verwachten nog een il divo uit onze ooseven merrie. Maar die is er pas 1 juni aan toe

Onze Oscar merrie komt ook uit die moeder lijn. We noemen haar mevr G. Omdat ze bij van Norel haar vergeten zijn een naam te geven. Ze had eigenlijk Gironia moeten heten. Volgens mij zijn de oma van il divo dat is cironia en de moeder van onze mevr G is Nironia dat zijn zussen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:46

Wauw dat is echt een super stam, allemaal van die kapitale merries!
Heb je een foto van de jouwe?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:07

Afbeelding

Deze dus. Oscar x Weinberg. ( volle zus van vironia, destijds in top 10 WK jonge paarden)
Nu dus pleegmoeder voor het Uphill veulen van onze overleden Cabochon merrie

Mevr G is nooit op een keuring geweest. Wij hebben haar vorig jaar via een eptm test( die ze niet haalde) wel ster gekregen en later nog d-oC

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:54

JeanneV schreef:
misterA schreef:

Als ik wil doorsporten met een merrie en met een jaar tijd vordert een merrie van Z naar PSG nivo... ben ik toch wel blij dat ik ET heb gedaan en niet de merrie 1,5 jaar opzij heb gezet met alle risico van dien en het prijs verschil tussen een Z en een PSG paard.

Dat is ook zo, als je graag een veulen van je merrie wilt en doorrijden in de sport. Als dat e.t veulen voor verkoop is, dan maakt het nauwelijks verschil of de moeder PSG of M2 is gestart. Als een e.t. veulen niet aan de eisen van een veiling voldoet dan komt het in de grote anonieme naamloze collectie terecht. Uitzonderingen daargelaten.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:20

JeanneV schreef:
misterA schreef:

Dat is wel een erg uitzonderlijke situatie.

Vroege veulens voor velen hier volgend jaar,al zoveel gedekte/ drachtige merries!

Ik twijfel nog tussen commercieel dekken(For Ferreo) en gevoelsmatig( Dïego),nog een paar weken bedenktijd..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:48

Ik zeg gevoel......

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:55

geen uitzonderlijke situatie voor een fokkende ruiter! dat maakt het zelf laten dragen van een sport merrie ook zo duur.. een goed bewegende, gezonde en fijn te rijden PSG merrie is geld waard.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 00:02

JeanneV schreef:
geen uitzonderlijke situatie voor een fokkende ruiter! dat maakt het zelf laten dragen van een sport merrie ook zo duur.. een goed bewegende, gezonde en fijn te rijden PSG merrie is geld waard.

Weihegold kreeg haar veulentjes ook gewoon zelf hoor ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:37

janderegelaa schreef:
JeanneV schreef:

Weihegold kreeg haar veulentjes ook gewoon zelf hoor ;)

Hopelijk maak je een grapje. _O-

Spoiler:
2018
Weihtalis (Vitalis x Don Schufro)

2016
Special Gold (San Amour I x Don Schufro)

2015
Weihe´s Hope (Sir Donnerhall I x Don Schufro)

2013
Weihronce (For Romance OLD x Don Schufro)
Aweih (Apache x Don Schufro)
Jadore (Jazz x Don Schufro)

2012
Weihe Glück (Totilas x Don Schufro)
Total Hope OLD (Totilas x Don Schufro)

2010
St.Pr.St. Weihcine (Fürst Heinrich x Don Schufro)
Quintina 28 (Quaterback x Don Schufro)

2009
Jewel's Sir Weihbach (Sir Donnerhall I x Don Schufro)
Fuerstin Weihe (Fürst Romancier x Don Schufro)
Weihcera Royal NG (Blue Hors Zack x Don Schufro)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:39

Onze Floris is gisteren voor een mooi bedrag geveild. Ben benieuwd waar hij nu heen gaat :)