Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stroller schreef:Hoi ,
Mmm oké , ik hoop met geduld een heel eind te komen , en voor regelmaat te zorgen ,ik heb ook een anatomische singel , maar zonder elastiek .
Ik ga er 1 aanschaffen met elastiek kijken of dat ook wat helpt .En dan dus een ander zadel
Ik heb haar nu 3 maanden , geef haar zeker een paar maanden de tijd maar heb geen zin in er met regelmaat af te vliegen .
Ik zit nu al drie weken in het gips en heb er nog 3 te gaan.
Wat doet die van jou als ze gaat overkoken ? Opzich heb ik bij de mijne me op haar rug juist nooit onveilig gevoeld , schrikt niet snel juist en niet snel onder de indruk van iets.
Dus dit kwam als een complete verassing.
Wat voor pre/pro biotica geef jij en waarvoor is het precies ?
Groetjes
[***] schreef:Ik heb een 4 jarige voorl. keurmerrie uit haar van Toto jr. Hele lieve werkwillige merrie. Is vorig jaar zadelmak gemaakt.
Ook wel scherp maar zit net als moeder geen kwaad in, mijn zoontje van 9 kan haar binnen en buiten zetten.
_Snow_White schreef:Jord schreef:Ben ook benieuwd waarom Charmeur dit jaar niet zou dekken? Daar hebben ze 'm toch juist voor gekocht?
De eigenaresse is in gesprek met een journaliste van eurodressage om het bekend te maken, maar de kans dat hij ooit nog gaat dekken is klein![]()
Meer info kan eventueel via PB
Stroller schreef:Hoi iedereen ,
Ik gooi even wat leven in dit topic, hopend op wat reacties .
Heb alles doorgelezen maar zoek eigenlijk een beetje karakter ervaringen .
Ik heb een Charmeur x UB40 merrie gekocht ze is 6 jaar .
In de basis een super lief dier, alleen ze kan ook best lelijk doen , bv bij het opzadelen , ze heeft onwijs last van singelnijd , en zou me dan zo bijten , dus Hoofdstel gaat tegenwoordig eerst in , dan zadel erop
Dat gaat beter.
Verder is ze schrikkerig als je voor d’r staat en je een onverwachte beweging maakt met je arm ofzo.
Ze is met rijden super geweest al die tijd , ik heb haar nu zo’n drie maanden , alleen drie weken terug ging het mis.
Uit het niks mega ontploffen wat in een echte rodeo sessie eindige , en ik een gebroken enkel heb.
Inmiddels denk ik bijna zeker dat het door het zadel komt , ze is ook nagekeken door de dierenarts /fysio , en de zadelmaker is uiteraard geweest , maar die zegt dat mn zadel goed is ( alleen wil ze er aan de longeer lijn ook niet onder lopen )
Dus er komt een andere, maar ik hoor van veel mensen zo ook mijn eigen dierenarts dat tja ik zou hebben gekozen voor een “lastige “ afstammeling , dat Charmeur lastige paarden geeft en UB40 ook niet de makkelijkste is .
Dat die sensibel zijn , en spanning op kroppen Etc dat het ook daardoor gewoon zou kunnen komen .
Is dat zo ? Wie kan me wat over het karakter van hun Charmeurs vertellen ??
Stroller schreef:Hoi iedereen ,
Ik gooi even wat leven in dit topic, hopend op wat reacties .
Heb alles doorgelezen maar zoek eigenlijk een beetje karakter ervaringen .
Ik heb een Charmeur x UB40 merrie gekocht ze is 6 jaar .
In de basis een super lief dier, alleen ze kan ook best lelijk doen , bv bij het opzadelen , ze heeft onwijs last van singelnijd , en zou me dan zo bijten , dus Hoofdstel gaat tegenwoordig eerst in , dan zadel erop
Dat gaat beter.
Verder is ze schrikkerig als je voor d’r staat en je een onverwachte beweging maakt met je arm ofzo.
Ze is met rijden super geweest al die tijd , ik heb haar nu zo’n drie maanden , alleen drie weken terug ging het mis.
Uit het niks mega ontploffen wat in een echte rodeo sessie eindige , en ik een gebroken enkel heb.
Inmiddels denk ik bijna zeker dat het door het zadel komt , ze is ook nagekeken door de dierenarts /fysio , en de zadelmaker is uiteraard geweest , maar die zegt dat mn zadel goed is ( alleen wil ze er aan de longeer lijn ook niet onder lopen )
Dus er komt een andere, maar ik hoor van veel mensen zo ook mijn eigen dierenarts dat tja ik zou hebben gekozen voor een “lastige “ afstammeling , dat Charmeur lastige paarden geeft en UB40 ook niet de makkelijkste is .
Dat die sensibel zijn , en spanning op kroppen Etc dat het ook daardoor gewoon zou kunnen komen .
Is dat zo ? Wie kan me wat over het karakter van hun Charmeurs vertellen ??