Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:08

sommige mensen geven zelf aan dat ze niet naar de CK willen..., als je 1tje hebt die net aan 70/75 krijgt, met de hakken over de sloot is de kans minder groot dat ie voorlopig keur wordt, in dat geval kun je soms beter een jaar wachten en eerste een IBOP/EPTM laten doen met goede punten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:10

prada schreef:
Liss, de fotograaf gister was Mariol Middel, volgens mij heb ik jouw merrie gister nog gezien, nu ik het filmpje heb gezien herken ik haar. Jammer dat ze geen ster is geworden maar net als wat essiesilly zegt je zal er een fijn paard aan hebben.

Wanneer moet je naar de Centrale Essiesilly? Hier is het 10 juli, vandaag is Edith nog even lekker vrij en dan de komende twee weken nog maar even longeren, hoop haar nog iets voller te krijgen voor die tijd.

wij moeten 6 juli al, vrijdag over 2 weken
ik ga proberen daily plus van pavo bij te voeren, schijnt dat ze daar voller van worden en ipv hooi ga ik voordroog halen.. moet er wat voor over hebben haha verder staat ze wel heel de dag in het gras :)

haha weule nat pak ben je nu toch wel gewend zeker :P

weule

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:11

@ essie: doel je op de foto-dag van borculo, of de CK van gelderland 2/3 jaar terug? :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:15

borculoooo :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:15

frunnik schreef:
Wat ik me trouwens even afvraag. Op de uitslagenlijst zie ik staan welke merries Ster zijn geworden, maar ook dat een aantal hiervan niet naar de CK mogen. Waar hangt dat vanaf dan, want ik kan dat niet uit de punten herleiden??

Staan een stel ruinen bij, die hebben op de CK verder weinig te zoeken het predicaat voor de moeder is al binnen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:18

Thanx voor alle uitleg ;)

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:51

[/quote]

ik ga proberen daily plus van pavo bij te voeren, schijnt dat ze daar voller van worden en ipv hooi ga ik voordroog halen.. moet er wat voor over hebben haha verder staat ze wel heel de dag in het gras :)

haha weule nat pak ben je nu toch wel gewend zeker :P[/quote]

Daily plus zal ik eens naar kijken. Het is een beetje een moeilijke eter, heb haar gebit ook wel na laten kijken maar daar zit het niet in. Ze eet haar bix wel steeds beter maar als je bv olie over haar voer doet of er muesli bij doet eet ze het niet meer, beetje jammer. Heb ook wel dingen als muscle build geprobeerd maar daar haalt ze ook haar neus voor op. ( misschien ligt er een erwt onder haar voerbak :P ) Voor de rest staat ze de hele dag op het gras en krijgt ze 's avonds een bult kuil maar dat eet ze ook niet allemaal op. Maar wat je zegt, je moet er wat voor over hebben en de centrale is over drie weken dus ik ga ook nog een poging doen om er net nog wat meer vlees op te krijgen.

Wat me trouwens opviel, alle startlijsten/uitslagen staan op de site van het KWPN maar niet die van Groningen. Ik had wel willen zien wat voor punten er gegeven zijn.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:04

essiesilly schreef:
borculoooo :D :D

dat was best koud/regenachtig inderdaad..., maar dat kwam nog niet in de buurt van de CK, jaar of 3 terug.., toen was ik écht doorweekt...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:09

essiesilly schreef:
prada schreef:
Liss, de fotograaf gister was Mariol Middel, volgens mij heb ik jouw merrie gister nog gezien, nu ik het filmpje heb gezien herken ik haar. Jammer dat ze geen ster is geworden maar net als wat essiesilly zegt je zal er een fijn paard aan hebben.

Wanneer moet je naar de Centrale Essiesilly? Hier is het 10 juli, vandaag is Edith nog even lekker vrij en dan de komende twee weken nog maar even longeren, hoop haar nog iets voller te krijgen voor die tijd.

haha weule nat pak ben je nu toch wel gewend zeker :P

Kun je beter Lucerne voeren daar zit meer in, daily plus is een mengeling waar lucerne in zit.
Compact gras werkt ook goed :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:15

Ik moet Diamant even na laten kijken, denk dat het met veulenen niet helemaal lekker is gegaan,

Ze houd nu in beweging haar linker bek veel lager als rechts, met name in de draf valt dit heel erg op, daarbij draagt ze haar staart behoorlijk scheef. ;(

Ze is niet kreupel ofzo, maar als je erachter staat kun je het heel duidelijk zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:45

manueeltje84 schreef:
Ik moet Diamant even na laten kijken, denk dat het met veulenen niet helemaal lekker is gegaan,

Ze houd nu in beweging haar linker bek veel lager als rechts, met name in de draf valt dit heel erg op, daarbij draagt ze haar staart behoorlijk scheef. ;(

Ze is niet kreupel ofzo, maar als je erachter staat kun je het heel duidelijk zien.

Oei dat is balen. Ik ken een merrie waar het bekken echt stuk is gegaan bij de bevalling dus het kan natuurlijk wel dat er iets verschoven is ofzo.
Laat haar idd maar nakijken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:33

Misschien domme vraag. Maar Waar kan ik de uitslagen van Porsches vinden?

Bij agenda op kwpn site zie ik ze nog niet staan?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:36

Suzanne F. schreef:
manueeltje84 schreef:

Oei dat is balen. Ik ken een merrie waar het bekken echt stuk is gegaan bij de bevalling dus het kan natuurlijk wel dat er iets verschoven is ofzo.

Laat haar idd maar nakijken.

Heb fysio al bericht gestuurd kijken wat zei er van zegt.
Toen ik haar net had droeg ze haar staart wat naar rechts af in stap. Dit was na 2 behandelingen fysio verholpen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:39

manueeltje84 schreef:

Dat kan heel goed, dat heeft mijn merrie ook gehad. Een goede osteopaat zou uitkomst kunnen bieden.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

Allemaal gefeliciteerd met de mooie punten en/of stamboekopname!!!
Essy succes op de CK.
TC had er ook twee ster gister. Als ik dit zo lees had ik het heel graag meegemaakt, maar ik bewaar haar goed :+

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:56

Ik heb dat ook eens gehad met een merrie, er was iets beschadigd in haar bil waardoor ze een koude zweetbil had, heel raar, het heeft ruim een halfjaar geduurd voor het weer over was.
Ze liep wel goed dat dan weer wel, was een bepaalde verlamming van een aantal spieren.

he Mbkaatje, ga je naar Wijdenes volgende week??
Mijn jonkie moet ook daar.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:02

Gefeliciteerd Essie!

Voor de anderen, jammer, maar als je je in het commentaar kunt vinden, dan is het wel makkelijker te begrijpen gelukkig :)

Veulenrek is af, dus vanavond even oefenen met merrie + veulen op de trailer.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:06

mbkaatje schreef:
manueeltje84 schreef:

Osteopaat en dragende merrie mag niet. Fysio kan geen kwaad.

Dat kan heel goed, dat heeft mijn merrie ook gehad. Een goede osteopaat zou uitkomst kunnen bieden.

Naar mijn weten mag osteopathie niet toegepast worden bij dragende merries. Fysio kan geen kwaad.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:11

Nee volgens mij kan dat inderdaad niet, maar je zou het even kunnen overleggen met een osteopaat. Ik wist niet dat je merrie al weer drachtig was.

Ullaatje, ik weet het nog niet. Eigenlijk ga ik nooit naar de SK. Weet je al hoe laat die van jou moet? Op de CK ben ik er uiteraard wel bij.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:16

Voor houten staat er alleen een deelnemerslijst op, nu weet ik nog niks......

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:40

mbkaatje schreef:
Nee volgens mij kan dat inderdaad niet, maar je zou het even kunnen overleggen met een osteopaat. Ik wist niet dat je merrie al weer drachtig was.

Ullaatje, ik weet het nog niet. Eigenlijk ga ik nooit naar de SK. Weet je al hoe laat die van jou moet? Op de CK ben ik er uiteraard wel bij.

Dat weet ik dus ook niet, dinsdag scannen op dracht. Dus ga geen risico lopen.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:49

iedereen gefeliciteerd met het behalen van de ster

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:34

Ook van mij allemaal gefeliciteerd.............begin nu toch aardig zenuwachtig te worden :o
Tot overmaat van ramp heeft Roon nu straatexceem midden op haar voorhoofd, damn !

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:46

Iedereen gefeliciteerd met het behalen van het ster predikaat of stamboekopname.

Hier beginnen de zenuwen alweer te gieren. Zojuist een mail gahad dat mijn paard al om 9u zich moet laten zien op de CK in Veghel.
Ik ben blij dat het zo vroeg is, slapen doe ik toch niet, haha.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:05

Gam spannend en vroeg iid maar dan weet je ook op tijd waar je aan toe bent....;)