2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:39

Het vrijspringen neem ik aan?! Hengsten competitie heeft vaste hoogtes die de KNHS ook aan wedstrijden verbind.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:06

0ojannekeo0 schreef:
Het vrijspringen neem ik aan?! Hengsten competitie heeft vaste hoogtes die de KNHS ook aan wedstrijden verbind.

Ik vroeg het idd aan de hand van het vrijspringen. Wist niet eens dat daar regelmenten over te lezen waren.. :P op de knhs site neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:10

Regelementen van het vrijspringen op de hk zijn van het kwpn. KNHS hoogstes zijn van toepassing bij de hengstencompetitie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:12

Ik zag Santvoortje ook al in de IDS! Wat zal ze trots geweest zijn!!

En Joop een traantje wegpinken... Is ook prachtig natuurlijk als een hengst in een paar generaties Van Uytert gefokt is. Ook door het overlijden van Partout zal er wel emotie bijgekomen zijn.

Vivaldi was echt top! Wat een knol! Verder echt een sterke kopgroep dit jaar voor zover ik vanaf hier kon beoordelen met mooi gefokt dieren.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:29

Suzanne F. schreef:
Ik zag Santvoortje ook al in de IDS! Wat zal ze trots geweest zijn!!

En Joop een traantje wegpinken... Is ook prachtig natuurlijk als een hengst in een paar generaties Van Uytert gefokt is. Ook door het overlijden van Partout zal er wel emotie bijgekomen zijn.

Vivaldi was echt top! Wat een knol! Verder echt een sterke kopgroep dit jaar voor zover ik vanaf hier kon beoordelen met mooi gefokt dieren.

Ja enorm trots :D Wel gaaf dat een jury een 10 durft te geven. Dit doen ze toch niet snel,
wat jij wel zal bevestigen als ervaren jurylid. ;)
Joop had inderdaad weer en hele boel winst op zijn naam staan. Hij heeft er echt goede kijk op.
Heb nu al weer zin in de (nu 3 daagse) hengstenshow bij Joop. :P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:17

Heb de foto eindelijk gezien :D Gaaf hoor!! Wordt weer 3 dagen genieten van jullie topper!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:48

Haha al een 3 daagse show?? Dat moest ook wel inmiddels. Ik zei een paar jaar geleden al dat hij beter de brabanthallen kan afhuren voor een avond. :D

Ja Joop heeft er zeker kijk op. Zijn vader en schoonvader hebben een super basis gelegd maar hij maakt het zelf ook waar nu.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:55

Denk dat die zelfs te klein zou worden :D, wel een goed idee trouwens haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:37

liliputter schreef:
Denk dat die zelfs te klein zou worden :D, wel een goed idee trouwens haha!

Dan hoeft het maar 1 avond en je hebt ruimte voor 3000 (? dacht ik) man publiek. Ik heb geen idee van de kosten van zoiets maar 3 avonden zoiets organiseren en al dat parkeergedoe met pendelbusjes kost ook zat denk ik zo.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:50

Dan zou het na de Indoor moeten, voor een avond tribunes plaatsen lijkt me vrij prijzig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:51

sarabande schreef:
Dan zou het na de Indoor moeten, voor een avond tribunes plaatsen lijkt me vrij prijzig

Hm ja misschien ja. Maar nu moet hij thuis ook tribunes opbouwen en alles klaarmaken daar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:54

Denk dat dat prijstechnisch toch niet te vergelijken is.
Joop kennende heeft hij die mogelijkheden allang uitgedacht en berekend

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:56

sarabande schreef:
Denk dat dat prijstechnisch toch niet te vergelijken is.
Joop kennende heeft hij die mogelijkheden allang uitgedacht en berekend

Ja misschien wel... geen idee...
Ik heb geen idee wat de prijs van zoiets is.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:00

Denk dat je ervan schrikt... Over zoiets heeft Joop vast en zeker al nagedacht. Ach extra avondje is nooit weg :D!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:00

Toch is 3 dagen die hengsten laten zien ook niet alles....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:08

Hoe bedoel je??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:11

liliputter schreef:
Hoe bedoel je??

Voor de hengsten is het niet alles. Het zijn 3 dagen rondjes voor de fokkers. Rijtechnisch ga je daar een maand op achteruit. Geeft veel stress. Verder moeten de ruiters 3 avonden beschikbaar zijn (lessen afzeggen etc.), voorbrengers moeten 3 avonden op komen draven, 3 dagen zo'n evenement aan huis geeft veel organisatie, megadruk voor het personeel. Veel kosten met parkeren, die busjes, de catering etc etc...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:14

Ja op die manier is het inderdaad niet erg voordelig, maar wat moet je anders?? Als je elk jaar meer fokkers binnen hebt zitten zul je iets moeten.. Zul je zien dat het totaal niks helpt. Joop is gewoon erg populair :D!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:15

De dressuurhengsten 2 avonden afgewisseld met een springavond, dat overleven ze wel denk ik

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:18

Daar zijn we ook niet bang voor, het gaat meer om de dingen die erbij komen kijken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:18

Tuurlijk overleven ze dat. Ik schets alleen een situatie waarin je 1 showavond hebt in een grote accomodatie. Is veel gunstiger in alle opzichten. Behalve waarschijnlijk voor de portemonnee. :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:20

Al die extra mensen die je dan kwijt kunt zullen ook wel wat opleveren neem ik aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:33

liliputter schreef:
Al die extra mensen die je dan kwijt kunt zullen ook wel wat opleveren neem ik aan :D

Toch vraag ik mij af, hoeveel mensen die daar komen kijken in werkelijkheid ook gaan fokken bij hengsten van Joop, of uberhaupt fokken :D

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:34

Laat het organiseren van zo iets maar aan Joop over, die regelt alles perfect. Ik denk dat de Brabanthallen afhuren, iets te ver gaat. Je krijgt dan ook een hele andere sfeer. Het is nu in de huidige situatie dringen geblazen maar dat heeft ook wel weer iets. Gewoon op tijd daar zijn, dan heb je nog een zit plek. Dat hij over gegaan is naar ddrie avonden en een avond voor de springhengsten heeft gereserveerd heeft te maken met de hoeveelheid hengsten die hij heeft. Ik heb begrepen dat vrijdagavond Diarado komt, dat geeft ook weer extra en andere mensen. Slim om het te spiltsen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 22:38

Pipo schreef:
liliputter schreef:

Toch vraag ik mij af, hoeveel mensen die daar komen kijken in werkelijkheid ook gaan fokken bij hengsten van Joop, of uberhaupt fokken :D

Wij gaan elk jaar, maar hebben dan ook 4 merries voor Joop ;)