Ze staat maar in een hoekje bij haar veulen. Eet niet, drinkt niet.
lonniejj
Geplaatst: Vandaag, 14:03
mirjamalvaro schreef:
Ze staat maar in een hoekje bij haar veulen. Eet niet, drinkt niet.
Is ze al gecheckt door een dierenarts? Heeft ze koorts? Volgens mij, maar weet ik niet helemaal zeker, hebben ze wel grote kans op infectie en moet gecheckt worden of er niet een deel van de placenta achter is gebleven en moeten ze eventueel gespoeld worden. Ik ga het even voor je navragen aan een goede vriendin die hier helemaal in thuis is.
Geen dierenarts geweest hier. Placenta was volledig eruit. Ze is echt aan het rouwen nu. Zal straks eens tempen als dat mag. Ze eet btw wel koekjes, maar ze wil gewoon geen cm weg van het veulen.
We hebben een overleden veulen hier na een halve dag weggehaald omdat de merrie ook niet meer at. Ze ging toen na een uurtje weer eten en leek rustiger..
Oke, nog even aankijken dan. En anders toch weg halen voor de nacht.
Maribor
Geplaatst: Vandaag, 14:25
Ach nee Mirjam Wat ontzettend triest. Heel veel sterkte voor jullie, Die arme Blossom ook.
Best gekke plek om vast te zitten? Meestal zijn het dan eerder de schoudertjes en die waren er al uit. Bij onze dieren hebben de moeders op een gegeven moment lang genoeg gewacht/gewaakt en gaan zelf weer weg. Ze is een lieve moeder, dat ze zo lang erbij blijft. Maar moet natuurlijk wel drinken en eten
Ok ze eet en drinkt wat ik bij het veulen zet. Maar ze is nu extreem beschermend, zodra ze denkt dat je naar veulen gaat dreigt ze echt met aanvallen.
Cioccolato
Geplaatst: 40 min geleden
Wat onwijs sneu..
Ik zou het veulen weg halen ruim voor de nacht als de merrie zelf het niet doet. Zo kun je mog even aankijken voor de nacht echt begint zegmaar..
stal_HD
Geplaatst: 35 min geleden
Wat ontzettend verdrietig Mirjam. Heel veel sterkte gewenst. Ik zou het veulen er ruim voor het donker bij weghalen. Dan kun je haar nog even goed in de gaten houden. Het is zo verdrietig. Hopelijk knapt ze snel weer op en is ze terug zichzelf.