Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

Hier heeft het veulen nog niet het minste teken van hengstigheid vertoont.
De moeder wordt hengstig van alles wat mannelijk lijkt. Maar zijn nog geen 'echte' hengstigheden, enkel wat dramaqueenen. Te vroeg in het seizoen.
Zal het wel merken als de pony weer acrobatisch wil doen.

Hoe groot is Syl ook alweer?
Veel sterkte met je operatie Muronia, hopelijk verloopt alles vlot.

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Leuke updates allemaal! Ook heel herkenbare verhalen telkens.

Hier nog geen hengstige merries, ondanks dat de Ijslanders van de buren graag naar ze roepen.

kiko schreef:
Sansa wat leuk dat je de TRT methode gebruikt. Ik moet er ook een keer naar gaan kijken. Welke volg jij?

Ik heb een soort all inclusief pakket van TRT gekocht een paar jaar geleden, en daar zat ook foal/yearling/young horse course bij. Dat had ik toen aangeschaft omdat ik een jaarling had gekocht en nog nooit een jong paard in mijn handen gehad had. :+

Ik vindt het een super investering, want die jaarling, nu bijna 5jaar oud, is echt het braafste dier op aarde. Ik rijd gerust ergens heen, kan haar laden, braaf met werkelijk alles en ze is toch echt geen sloompie. Met inrijden net zo, dat heb ik zelf als totale leek gedaan, maar dat vond ze wel prima allemaal.

Met Daja zijn we bezig met personal space en waar ze wel en niet mag staan. Laatst was ze er echt niet mee eens toen ik haar vroeg om niet zo dichtbij te staan, ze ging omhoog en sloeg met één voorbeen. Na een draai om de oren laten we zien hoe het wél moet gaan.

Ze was overigens ook echt een draak bij de hoefsmid. Dood braaf als ik het zelf doe, maar ze probeerde echt uit te halen naar de smid. Volgende keer beter? Hoop ik :7

kiko

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Klinkt goed. Ik heb toentertijd ook zo’n pakket gekocht maar door mijn gezondheid nog niet sms toe gekomen om ernaar te kijken maar wil het wel gaan oppakken dus denk dat ik die dan ook wel erbij heb zitten.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Mijn ene merrie was eind vorig jaar al hengstig maar niet zo naar. Ik denk dat het een beetje erbij hoort, de eerste cycli bij mensen kunnen ook heftig zijn ;) ik zou even aankijken, als het langer dan enkele dagen duurt kun je altijd nog de dierenarts bellen. Maar het is jouw paard :j

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

LaDonna75 schreef:
Mijn ene merrie was eind vorig jaar al hengstig maar niet zo naar. Ik denk dat het een beetje erbij hoort, de eerste cycli bij mensen kunnen ook heftig zijn ;) ik zou even aankijken, als het langer dan enkele dagen duurt kun je altijd nog de dierenarts bellen. Maar het is jouw paard :j

Ze is al van vorig jaar hengstig, denk net na ze 1 en half was +-. En sinds het betere weer is het gewoon hopeloos. Dus is zeker niet de 1ste keer. Vindt het gewoon enorm raar, zeker met hoe heftig het is. Ze heeft ondertussen al veel gehad wat 'zeldzaam' is voor een veulen dus zou me niet verbazen dat er ergens een disbalans zit. :') staleigenaar zegt ook dat het niet normaal is hoe ze reageert.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

1,5 jaar hengstig worden is normaal en eerste jaar hele heftige hengstigheid is eigenlijk ook wel normaal. Wordt steeds wat minder (en sommige blijven voor altijd een heks en andere merk je nooit wat aan), ik heb hier ook een nu 3 jarige lopen die was ruim voor 1,5 jaar al hengstig (voorjaar van het jaar dat ze 1 werd, dus denk een maand of 10 oud) dat was eerste jaar echt een verschrikkelijke heks als ze hengstig was. Vorig jaar was het al wat beter, nog steeds wel heel duidelijk hengstig.

Dit jaar wordt ze gedekt, dus hoop haar dit jaar niet te vaak hengstig te zien. :+

Hier begint de bijna 2 jarige baby hengst ook te ontdekken dat hij een man is, hij heeft alleen nog een beetje richting nodig (en hij zit op een 3 jarige hengst _O- )

Verder bestaat zijn leven uit pion knuffelen (vooral ook zijn reactie zodra hij mij ziet "ik gedraag me normaal noooooit als een frikandel hoor")

Muronia

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:32

Whahaha wat een figuur, de pion-knuffelaar _O-

Bij mij toont alleen de haflinger hengstig, verder zijn het allemaal kuise dames sinds ik geen ruin meer heb. Heel handig als je ze wilt laten dekken :')

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:33

Haha hier hangen ze ook vaak over elkaar maar dan hebben ze niks uitgeschacht. Het is vaak als ze in het zonnetje staan te dutten en lekker ontspannen zijn dat die eruit hangt en dan af en toe tegen de buik aan tikt. Verder geen gehinnik of iets. Soms met poetsen gebeurt het ook. Dan vindt hij het iets te lekker :-)

Dat met de pion hebben ze hier met een bal. Gekkies zijn het af en toe.

Cover is vandaag alweer 2 jaar geworden *\o/*
De tijd gaat hard.. kan mij dat kleine ventje nog goed herinneren

1dag oud
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 jaar
Afbeelding
Met zijn nieuwe halster vanmorgen
Afbeelding