Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LaDonna75 schreef:Ik overweeg een merrieveulen te kopen om samen met mijn Roosje op te fokken, bij mij aan huis in de kudde met nog een merrie en 2 ruinen. Mocht iemand een leuk merrieveulen te koop weten, dan hoor ik het graag. Eisen:
- dit jaar geboren
- nrps, Duits of Welsh geregistreerd
- wordt D of E-pony
- moet correct zijn en fijn bewegen
- voorkeur voor een mooi hoofd
- normale prijsklasse.
lailapri schreef:Zo gefeliciteerd.
Nou wat ze zoeken weet ik niet. Mooi plaatje en showy bewegingen komt wel altijd hoog op de keuring en een mankement kijken ze dan gewoon niet naar. Zag dr ook een lopen met 1a premie die voor raar op de voeten stond, hoog in de hakken, raar gegroeid teentje eraan. Erg stijle voeten. Maar ook wel serieuze standafwijkingen wegen minder zwaar als veel show al komt die show door de standafwinking omdat ze dan gewoon niet goed weg kunnen komen.
Op de website staat deze tekst:
Het fokdoel van het NAS is het verkrijgen van correcte, rijtypische paarden en pony’s die goed bruikbaar zijn in de sport en in de recreatie. Natuurlijk met die ene extra unieke eigenschap; de Appaloosa kleur.
De stokmaat loopt uiteen vanaf ca. 75cm tot ca. 170cm, deze stokmaten zijn onderverdeeld in de Mini Maat, Kleine Maat en Grote Maat.
De paarden en pony’s binnen het NAS voeren bloedlijnen van verschillende bekende en erkende stamboeken.
LaDonna75 schreef:Goh, bijzonder lailapri. Wat zoeken ze dan bij het NAS?!
Ik heb trouwens een merrieveulen gevonden, ik ben er blij mee. Een dochter van Reitlands Sir Obama uit een stermerrie van Steerwoldes VIP. Eind oktober komt ze.
marjolein88 schreef:Jammer lailapri. Dat is wel een teleurstelling. Maar gelukkig kon een ander stamboek de kwaliteiten wel waarderen!!
Alice: nogmaals gefeliciteerd, echt goed en leuk! En natuurlijk prachtig voor het papier van haar zoon ook weer.
Nu we toch weer wat mooie resultaten delen...
Wij zijn heel erg trots op de resultaten van de nakomelingen van onze Cassanova.
Op de centrale merriekeuring streden maar liefst 3 dochters van hem om de kampioenstitel.
Onze Vpower Hailey mocht met de titels, volwassenkampioen en sectie kampioen naar huis!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Martina67 schreef:LaDonna75 schreef:Goh, bijzonder lailapri. Wat zoeken ze dan bij het NAS?!
Ik heb trouwens een merrieveulen gevonden, ik ben er blij mee. Een dochter van Reitlands Sir Obama uit een stermerrie van Steerwoldes VIP. Eind oktober komt ze.
Tja, dat is de vraag, wat zoeken ze bij het NAS.... show en kleur, correctheid niet naar vragen alstublieft.