Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moska schreef:Jamboree TN
Dank je wel!
Oehlala schreef:Moska schreef:Jamboree TN
Dank je wel!
Ik heb even gekeken, maar er staan maar 7 nakomelingen op van hem. Nu heb ik geen flauw idee hoeveel dat dier gedekt heeft, maar volgens mij zijn dat enkel nakomelingen die ook bij Zangersheide geregistreerd zijn. Heb het van een aantal andere hengsten ook bekeken, en daar staan ook maar geringe aantallen nakomelingen bij, en enkel als ze een Z achter de naam hebben.
Antonius schreef:Even een vraagje tussendoor... Ik heb tot hiertoe altijd gefokt met een merrie die niet gereden werd. Nu is de pony van onze dochter ook drachtig, en dochter rijdt er nog mee. Tot hoelang rijden en springen jullie met drachtige merries? Ik had in mijn hoofd stoppen met springen als de pony 6 maand ver is en stoppen met rijden als ze 9 maand is?
(Pony is 1m37, wordt nu 3-4 per week gereden waarvan 1-2x keer springen 60cm, dochter is 7 jaar)
Lante schreef:Mijn merrie mocht gister weer even springen onder de man (vrouw in dit geval eigenlijk), blij dat de IBOP springen nog doorging vorige maand; de dracht begint haar nu toch wat te plagen vertelde ze.
Volgend jaar gaan we toch kijken of ze nog wat in het springen uitgebracht kan worden, dus ze wordt nu toch wel wat licht doorgetraind. Dressuurmatig loopt ze nog prima.
Hebben jullie ervaring met fokmerries uitbrengen in de springsport tussen de veulens door?
MizzMontana schreef:Iorrr 7 weken, dat schiet al weer op, leuk vooruitzicht!
Welke hengsten twijfel je tussen Caro?
Mijn lijstje komt nog, Quabri staat er in elk geval op. Wie weet waar hij afgelopen seizoen vers beschikbaar was? Ik wil eens informeren of hij begin dit seizoen nog vers beschikbaar is. Wij verwachten het veulen al op 2 maart dus zelfs met veulenhengstigheid overslaan kan ik vroeg beginnen.
Laurievc schreef:Mijn longlist voor Darco x Elanville:
Luigi d'Eclipse
Di Cantero van ter Hulst
Aganix
Utamaro
Comme Il Faut
Quickly de Kreisker
Wil graag achterhand (uitzwaaien) verbeteren, moet meer bloed in, fijner gebouwd paard. Echt ene beetje het hedendaagse, hete type zegmaar. Merrie is een hele klassieke, brave merrie.
besita schreef:Klopt, Quickly is degene waar ik ook nog het meeste aan twijfel. Aganix zou voor mij een beetje het karakter toevoegen, dat vind ik aan hem wel een pluspunt. Niet de makkelijkste paarden die eruit komen en dat mag mijn merrie wel wat meer doorgeven zegmaar. Maar wel goed om te lezen en rekening mee te houden!Laurievc schreef:Mijn longlist voor Darco x Elanville:
Luigi d'Eclipse
Di Cantero van ter Hulst
Aganix
Utamaro
Comme Il Faut
Quickly de Kreisker
Wil graag achterhand (uitzwaaien) verbeteren, moet meer bloed in, fijner gebouwd paard. Echt ene beetje het hedendaagse, hete type zegmaar. Merrie is een hele klassieke, brave merrie.
Op een hele klassieke merrie waar meer bloed in moet zou ik niet meteen bij Aganix beginnen
Quickly ook twijfelend ,moet er nog eerst nog wat betere nakomelingen van zien ( nog maar weinig overguigende nafok van gezien )