Moeten ze er wel bij vertellen dat dat niet voor serieuze fokkers geldt, anders schrikken die zo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sarabande schreef:Peterina schreef:Aangezien dat je niets van mij weet of van mijn fok principes is dit een zeer kortzichtig antwoord!
OOk typeer je dat kleur EN kwaliteit niet samen kunnen. Wat jammer voor al de nederlandse dressuur fokkers van zwarte paarden ... die zouden ook op de hoogte gebracht moeten worden dat zij geen kwaliteit fokken omdat zij op kleur fokken!
Als je selekteert op Palomino, zoek je niet eerst kwaliteit en daarna de kleur, dat is verspilling van energie, daar doel ik op. Dat is een ander uitgangspunt..
Anne_GTI schreef:Ik denk dat Sarabande probeert te zeggen dat je ten allertijde een gezond paard probeert te fokken wat door zijn exterieur geschikt is voor het doel waar je hem voor gefokt hebt. Kleur is dan volledig ondergeschikt en geen selectiecriterium. Pas als er na lang wikken en wegen twee hengsten uit de bus rollen die allebei aan de eisen voldoen als kandidaat voor je merrie komt misschien de keuze voor de kleur om de hoek kijken.
[***] schreef:Peterina: kijk zelf eens naar de topics die nu bij Fokkerij Algemeen staan zonder je gelijk aangevallen te voelen.
'Wordt ie wit?' 'Welke kleur is dit?' 'Blijft ie vos?' etc zijn niet echt dingen die een serieuze fokker op dit stukje van het forum zou willen lezen, ongeacht welke kleur paard ze fokken.
Ik houd ook van aparte kleuren, maar vind het idioot dat het nu onder Fokkerij Algemeen staat.
Peterina schreef:Maar waar zou het dan onder moet staan?
NatasjavE schreef:Peterina schreef:Maar waar zou het dan onder moet staan?
Onder fokkerij en afstamming maar dan in een subforum net als Exeterieur en Hengstenkeuze en familibanden.
sarabande schreef:Zijn er hier uberhaupt nog mensen geintereseerd in fokkerij kwesties???
Citaat:Waar zouden de "serieuze fokkers" dan over willen praten?
[***] schreef:Open gewoon een topic over iets wat je vindt of je afvraagt, ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Citaat:Zijn er hier uberhaupt nog mensen geintereseerd in fokkerij kwesties???
Ik dacht van de antwoorden hier op bokt.Citaat:Ja van vragen wordt je wijs
lucas03 schreef:Ik WIL helemaal geen topic openen.
lucas03 schreef:Ik snap dat er hier gewoon een topic geopend kan worden maar blijkbaar doet niemand dat.
stef schreef:tja maarja, momenteel loopt er geen verrichtingsonderzoek toch? Dus logisch dat er dan geen topic over is
lucas03 schreef:Waar zouden de "serieuze fokkers" dan over willen praten?
- vererving van bepaalde hengsten?
- exterieur vererving, bouw- wat vind je wel goed en niet?
- doelstelling van je fokkerij?
- acties die je daarvoor neemt?
- informatie die je over een bepaalde hengst zoekt?
- opfoktraject?
zonder hierbij dan een hengst/ persoon of mening af te kraken!
asjemenou schreef:Ik snap Lucas03`s haar punt wel.
Ik vond het ook altijd heel leuk om hier op Fokkerij mee te lezen, en om af en toe een vraag te stellen.
Maar topics openen doe ik ook niet, want ik heb totaal geen verstand van de fokkerij. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het niet interessant vind.
sarabande schreef:Ja van vragen wordt je wijs