Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Als ik een gangenpaard promoot, dan leg ik toch nadruk op de gang die specifiek is voor dat ras? Ze zullen ook gerust een sprongetje kunnen nemen, maar of dat bij een promotiefilmpje echt wat toevoegt...
En een promotiefilmpje behoort gelikt te zijn. Een knullig in elkaar gezet stukje film vind ik persoonlijk geen reclame.
jodi schreef:Beetje aan het zeuren?
Zamora schreef:hoezo ik zei toch dat het geen maaien is, maar zwaai vanuit de schouder..
Wat valt daar niet aan te snappen voor niet gangenpaarden mensen?
Cassidy schreef:Het zijn wel gangenpaarden maar geen Paso's. En wat me aan het laatste filmpje stoort is dat ze toch weer met die schoenen werken en waarschijnlijk met kettingen en gewichten aan de hoeven hebben gewerkt om die actie voor elkaar te krijgen.
De Paso's hebben geen klompen aan hun voeten om de knieactie voor elkaar te krijgen.
Citaat:The Racking Horse is horse breed derived from the Tennessee Walking Horse, recognized by the USDA in 1978. It is known for a distinctive singlefoot gait. The breed has its own organization, the Racking Horse Breeders' Association of America,[1] headquartered in Decatur, AL. Its goal is to preserve the breed in a natural state with little or no artificial devices that enhance gait. The horse's tail is naturally raised without nicking. Some classes allow special shoes that enhance action but chains and other devices are not allowed. The practice of soring, illegal under the Horse Protection Act, is not seen within the Racking horse world bron: Wikipedia

Raja schreef:Zo een heb ik er dus staan
Zo snel als deze kon hij niet hoor!
Geweldig mooie paarden!
http://www.youtube.com/watch?v=60DFjMen ... re=related
hestejente schreef:jodi schreef:Beetje aan het zeuren?
Huh?
dus omdat je van mening bent dat je ook graag de andere gangen van een paard zou willen zien ben je een zeur??Meer kritische kijker denk ik
Je kunt een paard toch pas beoordelen als je alle gangen gezien hebt? Een extra gang is extra, de rest moet ook in orde zijn wil ik het een leuk paard vinden
Tinky12 schreef:Voor een recreatiepaard vind ik het belangrijker dat hij aan de eisen van fijn rijdier/kameraad voldoen,zolang er niet mee gefokt gaat worden mogen er hier en daar wel wat kleine oneffenheden zijn
hestejente schreef:Waarom zou de extra gang belagrijker zijn dan de basisgangen? Naar mijn mening hoort ieder paard correcte, gescheiden gangen te hebben, ongeacht of het een drieganger, gangenpaard, fokmerrie of recreatiepaard is.
BleikjA schreef:Welke gang vind je de extra gang dan? bij de peruaanse paso's willen ze eigenlijk helemaal geen draf zien. Dus dan ik de draf de "extra" gang.
Bedoel het niet aanvallend hoor, ik vind ook dat je alle gangen goed moet rijden. En je begint gewoon met de gang die het paard aanbied
Hoe het paard ook gereden wordt, er moet in ieder geval galop en stap op zitten, naast een of twee andere gangen

Ik denk dat ik dan wat sceptischer ben dan jij, ik ga er namelijk niet zomaar vanuit dat een gangenpaard alle basisgangen (goed) beheerst. Dan verschillen we daarin. Blijft dat het een gruwelijk kwijlable hengst is
hestejente schreef:Jammer, lijkt me een gemiste kans. Ik wil een paard zien met 4, 5, weet ik hoeveel, goed gescheiden gangen. De extra gang is fijn hoor maar het paard is toch in de eerste plaats een rijpaard en pas daarna een gangenpaard?