Vivaldo overgewaardeerd in Hengelo en Johnson is ook wel een kandidaat... 
Ben benieuwd hoe ze in Zuidbroek lopen over een week of 2...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vivaldo overgewaardeerd in Hengelo en Johnson is ook wel een kandidaat... 
Mansolein schreef:HocusTivoli schreef:Hij was geblesseerd de afgelopen weken. Dan is hij waarschijnlijk helaas toch niet op tijd opgeknapt.
Ah wat jammer ik was zo benieuwd hoe hij zou lopen. Enig idee wat hij precies heeft ?
Mansolein schreef:HocusTivoli schreef:Hij was geblesseerd de afgelopen weken. Dan is hij waarschijnlijk helaas toch niet op tijd opgeknapt.
Ah wat jammer ik was zo benieuwd hoe hij zou lopen. Enig idee wat hij precies heeft ?
Citaat:Het kwpn is weer snel vandaag.........

Jan_VT schreef:7. Dramatic: Heel mooi gebouwd paard. Mooie halslengte . In het inrijden sprak dit dier mij enorm aan. Dit was nu eens een natuurlijke manier van rijden. Doorlaatbaarheid, looplust, gum...
In de proef zat de hengst volgens mij kapot. Daardoor was hij minder constant in de aanleuning. Toch kreeg hij verdiende punten. In de verlengingen ziet men achter wel duidelijk Weltmeyer invloed... Vond ik wel jammer.
Ricckkk schreef:Jan_VT schreef:7. Dramatic: Heel mooi gebouwd paard. Mooie halslengte . In het inrijden sprak dit dier mij enorm aan. Dit was nu eens een natuurlijke manier van rijden. Doorlaatbaarheid, looplust, gum...
In de proef zat de hengst volgens mij kapot. Daardoor was hij minder constant in de aanleuning. Toch kreeg hij verdiende punten. In de verlengingen ziet men achter wel duidelijk Weltmeyer invloed... Vond ik wel jammer.
Scheelt natuurlijk ook wel wie erop zit.
Jana rijd mi echt heel fijn.

Jan_VT schreef:5. Vivaldo: de lacher van de avond. Vind het echt vreemd dat dit paard de proef won en veel punten kreeg. Op stand een zeer aansprekend dier, mooi front en aanleuning in het lopen. Maar de hengst mist gewoon lossigheid en in het lichaam en het lopen. Weinig schoudervrijheid. Stekerige verlengingen. Het achterbeengebruik straalt geen kracht uit vind ik. Stap is wel goed. Het totaalbeeld vond ik gewoon niet zo aansprekend. Maar ik denk dat dit gewoon een probleem van smakenverschil is...
Sammie schreef:Jammer dat je dat van Upperclass vind. Ik was er niet bij, dus of het overeenkwam met de werkelijkheid, geen idee. Kan het niet aan de ruiter of 'de dag' liggen? Want Upper heeft wel degelijk een goed achterbeen. Van voor zou hij idd wel wat meer knie mogen hebben. Gelukkig zijn z'n veulens een stuk beter
marcolemar schreef:Jan_VT schreef:5. Vivaldo: de lacher van de avond. Vind het echt vreemd dat dit paard de proef won en veel punten kreeg. Op stand een zeer aansprekend dier, mooi front en aanleuning in het lopen. Maar de hengst mist gewoon lossigheid en in het lichaam en het lopen. Weinig schoudervrijheid. Stekerige verlengingen. Het achterbeengebruik straalt geen kracht uit vind ik. Stap is wel goed. Het totaalbeeld vond ik gewoon niet zo aansprekend. Maar ik denk dat dit gewoon een probleem van smakenverschil is...
Over dat voorbeengebruik kan ik nog wel een beetje inkomen alhoewel ik het niet als stekerig heb ervaren. De hengst zou wel meer buiging in het voorbeen mogen hebben. Deze hengst beschikt echter wel over opvallend veel tact en balans. In Hengelo toonde hij ook lossigheid en hij heeft bovendien een plezierige instelling. Het is imo een heel goed compleet paard. Maar een hengst als deze is niet te vergelijken met een Johnson. Vivaldo wordt ten eerst niet onder zulke druk gezet. gelukkig maar... En Johnson is natuurlijk spectaculairder, maar achterbeengebruik is verre van correct.![]()
Ik ben blij dat het kwpn eindelijk voor het correcte en goed in balans gaande jonge paard kiest, ipv de 1e en de beste voorbeenzwaaier.
mijsje schreef:Weet iemand wat Tip Top heeft gedaan in het ZZ licht en wat het commentaar was.
Jan_VT schreef:mijsje schreef:Weet iemand wat Tip Top heeft gedaan in het ZZ licht en wat het commentaar was.
Ik geloof dat die er niet bij was....