En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:03

MissHIS schreef:
Aan alleen een mooie foto heeft niemand wat natuurlijk, en ik ben ook wel benieuwd hoe roze jouw bril is.

Ik ben benieuwd hoe persoonlijk jouw opmerking is!
Dat ik niet door een oranje bril kijk, maakt mijn mening niet ondergeschikt aan die van jou

Vind je werkelijk dat de vosruin minder loopt op deze foto van die donkerbruine op die foto?
Het is idd maar 1 op 1 foto bekijken.
Maar ik heb die donkerbruine mijn hele leven nog nooit gezien, dus over het paard heb ik verder geen oordeel.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:10

Helaas kan ik de foto niet zien!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:11

Je kan de beweging van paarden nooit allen via een foto vergelijken!!

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:12

Foto doet het niet nee..

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:12

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:13

Het komt omdat je de grotere versie hebt gekopieerd

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:14

Overigens, ik heb nergens gevraagd om een dicsussie over mijn eigen ruin - ik heb alleen verzucht dat ik hem niet had moeten castreren... waarmee ik aangaf, dat bij het zien van die draffoto van L.-L., mijn ruin wellicht ook een kans had gehad. Die had een betere reclame-foto kunnen tonen. That's all.

Gelieve dus niet alleen mijn ruin af te zagen - dan moet je de andere dik 800 niet goedgekeurde hengsten die wel zijn voorgebracht ook behandelen

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:17

We kunnen niet af zagen zonder een foto hea

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:17

Dees schreef:
Ik ben benieuwd hoe persoonlijk jouw opmerking is!
Dat ik niet door een oranje bril kijk, maakt mijn mening niet ondergeschikt aan die van jou

Vind je werkelijk dat de vosruin minder loopt op deze foto van die donkerbruine op die foto?
Het is idd maar 1 op 1 foto bekijken.
Maar ik heb die donkerbruine mijn hele leven nog nooit gezien, dus over het paard heb ik verder geen oordeel.

Zo persoonlijk als je hem zelf opvat... Maar ik heb zelf in elk geval niet de illusie dat ik een beter bewegend (of springend) paard heb dan een van de goedgekeurde KWPN hengsten. Niet dat die mij allemaal "heilig" zijn, beslist niet, maar ik vind dat sowieso geen vergelijking (en ik heb drie merries gelukkig).

Ik kan de foto helaas niet zien.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:19

Ik heb ook nergens gezegd dat mijn ruin beter is of geweldig... die interpretatie heb je er wellicht zelf aan gehangen.

Ik heb alleen maar verzucht dat ik hem niet had moeten castreren... en nogmaals, dat is dus puur alleen vanwege die reclame-foto van die donkerbruine.
Verder vergelijk ik 2 paarden niet wanneer ik er slechts 1 van ken. Maar sluit verder ook niet uit dat de ruin die ik hier op stal heb staan, automatisch een minder goed paard is. Waarom zou hij automatisch een minder paard zijn? Omdat hij nooit is aangeboden voor die hengstenkeuring? Het kan evenzogoed ook dat die donkerbruine een beter paard is, maar dat weet ik verder ook niet, omdat ik die dus helemaal niet ken. Ik vind mijn ruin verder een goed paard. Met zulke paarden wil ik wel dekken, ongeacht het stamboek.
Laatst bijgewerkt door Dees op 01-06-06 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:21

Afbeelding

Afbeelding

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:26

De foto: Afbeelding

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:28

Afbeelding
Afbeelding

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:29

Soms moet je even uit je droom worden wakker geschud...

MissHIS

Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden....

Dees

Re:

Thank you Rick.

de fotos van SamSam van de donkerbruine zijn aanmerkelijk beter dan die foto van de donkerbruine met groene achtergrond.
Nog steeds weinig buiging in spronggewricht te zien, maar het paard lijkt beter...
Begrijp daarom ook niet dat de hengsthouder die foto met groene achtergrond heeft vrijgegeven...

*edit: wat wil je hiermee zeggen Samsam-*... dit was namelijk NIET het vergelijk dat ik trok. Vergelijk het maar eens met die foto met groene achtergrond.

overigens, wil je wel deze twee vergelijken - let eens op de expressie

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:30

Maar het kwpn heeft hem maar een 7,5 gegeven voor z'n draf, dus wellicht was er een bemerking op het achterbeengebruik, maar vanwege z'n super galop, instelling, mooie model en bloedspreiding kreeg hij toch een kans. Wat het kwpn niet moet vergeten is het streng selecteren op beweging exterieur enz. Je kan niet zomaar dingen door de vingers zien omdat de hengst voor nieuw bloed kan zorgen binnen de nederlandse fokkerij, dan krijg je dus over een paar jaar dat er nog minder hengsten worden goedgekeurd omdat er te weinig kwaliteit is.(inmiddels geen nieuw bloed meer). Wat je nu ook ziet is dat er steeds betere Jazzen komen maar omdat het kwpn de in vergelijking slechtere jazzjes hebben goedgekeurd lees: Riant, Norway, Olivi, de betere geen kans meer hebben wegens verzadiging van het bloed binnen de fokkerij.
Dus het kwpn moet gewoon streng selecteren ook bij nieuw bloed, want ooit was Jazz ook nog nieuw en zagen ze ook dingen door de vingers om z'n nakomeling voor nieuw bloed zou kunnen zorgen.
In het laatste geval is Jazz misschien een slecht voorbeeld vanwege verhaal cocktail.
Mijn vraag is dan ook: Wat heb je aan nieuw bloed als de kwaliteit niet hoog genoeg is?
Laatst bijgewerkt door Mr_PLH op 01-06-06 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:31

Hey Menk, ik dacht aan zoiets... wat jij?

Afbeelding

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:32

Haha, ja dat zijn wij ook altijd hea maar wel realistisch

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:32

ongelooflijk...

een heel andere foto gebruiken om mijn ruin mee te vergelijken, en dan ook nog terwijl de dieren op totaal verschillende manieren worden gereden. trek een eerlijk vergelijk.

Als jullie perse mijn ruin slecht willen vinden, ga lekker je gang.
Ik droom verder niet, de ruin is allang gecastreerd.

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:33

Pukpaleisje schreef:
Waarom zou DWR eruit gedonderd zijn......miss omdat hij zich op "BOKT" begaf.. .alwaar het wemelt van de "afvalligen" ...heeft "hij" boete moeten doen voor de zondaars op aard..moge hij die het licht hebbe gezien de mensch verlichten in de duistere wegen van het aards paradijs..
(Boek van Job, psalm 8 vers 3 eerste kapitel)

Tjonge, hier spat de wrok vanaf ...

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:35

Dees schreef:
ongelooflijk...

een heel andere foto gebruiken om mijn ruin mee te vergelijken, en dan ook nog terwijl de dieren op totaal verschillende manieren worden gereden. trek een eerlijk vergelijk.

Als jullie perse mijn ruin slecht willen vinden, ga lekker je gang.
Ik droom verder niet, de ruin is allang gecastreerd.

inderdaad ik snap niet hoe mensen de foto van Samsam en die van jou kunnen vergelijken.

Niet dat ik nu zeg dat die van Dees beter is dan LL dat kan ik namelijk zo niet beoordelen.

LL heb ik overigens wel irl gezien en ik vond er niet veel aan.
Laatst bijgewerkt door bonaparte op 01-06-06 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:36

Ik vind het zeker geen slecht paard,maar wel moeilijk te beoordelen zo,hoe ziet hij er nu uit? LL vind ik wel een erg groot hoofd hebben,niet dat dat er veel toe doet.Maar het valt op.

Dorian_Gray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:55

Daentje schreef:
Pukpaleisje schreef:
Waarom zou DWR eruit gedonderd zijn......miss omdat hij zich op "BOKT" begaf.. .alwaar het wemelt van de "afvalligen" ...heeft "hij" boete moeten doen voor de zondaars op aard..moge hij die het licht hebbe gezien de mensch verlichten in de duistere wegen van het aards paradijs..
(Boek van Job, psalm 8 vers 3 eerste kapitel)

Tjonge, hier spat de wrok vanaf ...

Triest idd

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:59

Hoe kunnen jullie in hemels naam die twee foto's eerlijk vergelijken. Paarden worden op totaal verschillende manieren gereden. Die van Dees heerlijk ontspannen met het neusje eruit en een goed achterbeen gebruik. LL lekker onderdruk en achter de loodlijn. Het is hem ook aan te zien dat hij er echt van geniet . Bovendien was de reactie van Dees in vergelijk met een andere foto van LL waar het achterbeen gebruik (op de foto, dus een moment opname) slecht is. Alles wordt weer lekker uit zijn verband getrokken.