) maar wie gaat er nou WEL dekken met een EASP hengst en met welke dan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) maar wie gaat er nou WEL dekken met een EASP hengst en met welke dan?

Zannekin schreef:Arie, bij het trakehner verband zitten er nog altijd gekeurde hengsten met meer arabisch bloed dan de gemiddelde EASP-er. Zeker mooi arabisch bloed, kijk maar naar de moeder van Brioni.
Blijft miin vraag: waarom kruis je heen spaanse paarden zonder engels volbloed met volbloed arabieren om zo een sportpaard te maken? Dan ben je zeker dat je engels volbloed niet heeft bijgedragen tot het ontstaan van een goed paard.

Himyar schreef:En wat heeft dat met Volbloed versus Shagya/ox bloed te maken?

Citaat:Arie, bij het trakehner verband zitten er nog altijd gekeurde hengsten met meer arabisch bloed dan de gemiddelde EASP-er. Zeker mooi arabisch bloed, kijk maar naar de moeder van Brioni.
arie53 schreef:Citaat:Arie, bij het trakehner verband zitten er nog altijd gekeurde hengsten met meer arabisch bloed dan de gemiddelde EASP-er. Zeker mooi arabisch bloed, kijk maar naar de moeder van Brioni.
Helaas zien de moderne Trakehners, behoudens een enkele uitzondering, er niet meer zo uit als deze Trakehner van 1855.
http://www.allbreedpedigree.com/collino
Derhalve komt Brioni naar de EASPkeuring.
Himyar schreef:En WEER is het onderwerp uit het oog verloren.
peninna schreef:Zo te lezen is het onderwerp nog steeds uit het oog verloren. Waarom openen jullie niet een topic over Arabisch versus Engels volbloed??

sarabande schreef:peninna schreef:Zo te lezen is het onderwerp nog steeds uit het oog verloren. Waarom openen jullie niet een topic over Arabisch versus Engels volbloed??
Alweer
peninna schreef:Lijkt me zinvoller dan dit meningsverschil te pas en meer te onpas in ieder mogelijk topic uit te vechten.
sarabande schreef:Lijkt me zinvoller je eerst op de hoogte te stellen inplaats van zon toontje aan te slaan.

Himyar schreef:Ik hoor Arie53 (voorheen Anna42) namelijk niets anders zeggen dan dat Volbloeden knettergek en zeer nerveus zijn, ocd geven, slecht beenwerk hebben, op de kop gebouwd zijn, slechte springers, slechte gangen, vroegtijdig versleten zijn etc. etc. En niet een keer, maar tientallen keren. En dan wordt negen van de tien keer de Arabier erbij gehaald door Arie53 als zijnde zoveel cooler en braver, met zoveel beter beenwerk, een zoveel betere lichaamsbouw, geen ocd, niet op de voorhand lopend, een betere springer, betere bewegingen etc. etc. Allemaal volgens Arie53. Hoe kan je dan zeggen dat het Arie53 niet gaat om Volbloed versus Shagya/ox?

Himyar schreef:Ach, het ging al eerder weer "mis", met Arie53 namelijk.
Himyar schreef:Ach, het ging al eerder weer "mis", met
Arie53 namelijk.
. 
CGJ12 schreef:
Kajanus schreef:Volgens mij wijkt hier iedereen een beetje van mijn vraag af...![]()
![]()
De vraag was : Wie laat zijn merrie dekken door een EASP hengst..