Hengst Rubels KWPN/NRPS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: Hengst Rubels KWPN/NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:18

sherwood schreef:
Erretje schreef:
Jeetje, wat een knapperd, is hij ook bruin met wit stekelhaar tussendoor? Of is hij al echt schimmerl aan het worden. Wat zit erachter aan moederskant? Ook arabier?

Nee lijkt zo, er zit helemaal geen arabisch bloed in, al heeft hij een 100% arabisch hoofd Verward
Ik dacht dat moeders kant boston was. en daarachter weer lucky boy.
Hij is bruin geboren, en is nu zilver met zwarte manen en staart, en zwarte benen.

Als de pedigree wat beter uitspit, zou je dit niet zeggen. Zowel via Frewsco als Amor zit er Arabisch bloed in. Gelijke genen klikken en sluiten aan met de Arabische genen van Rubels. Vandaar de Arabische opdruk bij deze hengst.
Overigens een zeer belovende hengst. Hoe kom je aan dit goede paard?
Laatst bijgewerkt door arie53 op 16-07-06 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:19

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:25

Wat vind je er beroerd aan? Graag onderbouwing!
De galoppirouttes zijn overigens met opzet zo groot gereden, aangezien Rubels net hersteld was van een peesblessure, die was ontstaan tijdens het rijden van een pirouette. (tijdens het NK 2005).

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:28

Ah dat wist ik helemaal niet! Weer wat geleerd.
Ik heb deze hengst hier in de buurt gekocht. Hij leek wat te klein voor de hengsten keuring, dus was hij te koop. Ik vond hem gaaf, en hoefde niet lang na te denken. Mijn idee was om hem met een jaar of 3 in te rijden en dan te verkopen. Maar nu heb ik zo veel paarden staan dat hij nu eigenlij kook best weg mag.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:33

Wat is precies de pedigree?
Laatst bijgewerkt door arie53 op 16-07-06 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:53

renes schreef:
Wat vind je er beroerd aan? Graag onderbouwing!
De galoppirouttes zijn overigens met opzet zo groot gereden, aangezien Rubels net hersteld was van een peesblessure, die was ontstaan tijdens het rijden van een pirouette. (tijdens het NK 2005).

FEI Article 418 The position and aids of the rider.

1. All movements should be obtained without apparent effort of the rider. He should be ell balanced, with his loins and hips supple, thighs and leggs steady and well stretched downwards. The upper part of the body easy, free and errect, with the hands low and close together without, however, touching either each other or the horse and with the tumb as the highest poïnt: the elbows and arms close tot the body, enabling the rider to folllow the movements of the horse smoothly and freely and to apply his aids imperceptibly. This is the only poistion making it possible for the rider to school his horse progressively and correctly.
2. Not only the hands and the legs but also the seat are of great importance in Dressage. Only the rider who understands how to contract and relax his loin muscles at the right moment is able to influence his horse correctly (Compaer Articles 402.2, 408 and 416.3)

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:39

Deze uitleg is er ook gewoon in het nederlands hoor ,of is dat niet interresant genoeg?
Vind het echt een waardelose opmerking!
denk dat je mag hopen ooit in de schaduw te kunnen staan en verder ga ik het niet meer over hebben.
Rubels loopt trouwens gewoon zijn trainings programma af en zodra het verandwoord is gaat hij weer naar HP.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:58

even kijken Lachen
Vader : rubels
moeder: Ninaika
vader van moeder: boston
Moeder van moeder: vanaika
opa van moeder: lucky boy
oma van moeder: mariba (keur preferent)
en daar weer de vader van is centurio
Moeder was 1.60m en vader is dus 1.64m dus een echte grote gaat het gewoon niet worden, maar zo'n 1.63 zal hij wel gaan halen denk ik.
Normaal maatje dus.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:37

Saartje1 schreef:
Deze uitleg is er ook gewoon in het nederlands hoor ,of is dat niet interresant genoeg?
denk dat je mag hopen ooit in de schaduw te kunnen staan en verder ga ik het niet meer over hebben.
Rubels loopt trouwens gewoon zijn trainings programma af en zodra het verandwoord is gaat hij weer naar HP.

Dan ligt hij na een paar weken hang-pluk-trek-en prikstijl in de korst mogelijke keren weer in de lappenmand en kan hij vandaag of morgen voorgoed bij de verzekering worden afgeleverd.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:54

arie53 schreef:
Saartje1 schreef:

Dan ligt hij na een paar weken hang-pluk-trek-en prikstijl in de korst mogelijke keren weer in de lappenmand en kan hij vandaag of morgen voorgoed bij de verzekering worden afgeleverd.

Is wel makkelijk gezegd, ik vind HPM estetisch gezien ook niet de beste ruiter en niet echt bij Rubels passen, maar als hij zo slecht zou zijn heeft hij toch behoorlijk gepresteerd met verschillende paarden. Ik mag aannemen dat de jury op het niveau waarop hij rijdt het kaf kan het koren kan weten te scheiden. En dat betekent dat Rubels NOG veel beter is als iemand zoals Anky erop gaat zitten, Wauw!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:00

Er gaan ook heel wat paarden niet goed die hij rijdt, neem als voorbeeld Sandreo maar. Talent zat maar hij wíl gewoon niet meer. Bij Anky en Ed is het niet anders ( United, Joker, Osmium om er maar een paar te noemen). Ik moet Arie toch echt gelijk geven in deze.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:28

Ben wel met je eens dat de paarden van tegenwoordig wel al jong en vaak en veel moeten presteren. Mijne is net drie en ik heb er nog steeds niet opgezeten, vind ik ook niet nodig, pas van het najaar denk ik. Dat is een langzaam opkomende discussie denk ik wat betreft de fokkerij, met name het KWPN, dat verwacht dat 3 jarige hengsten het allemaal wel moeten kunnen. Logisch dat ze sneller op zijn zowel geestelijk als lichamelijk. En wat Rubels betreft helemaal, dankzij hem is HPM natuurlijk ook doorgebroken en dat moest uitgebuit worden. Rubels is het kind van de rekening, dat klopt. Maar volgens mij verdwijnen er ook aardig wat hengsten in de fokkerij die vervolgens niet meer uitgebracht worden?

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:20

Misschien is het handig dat degene die niet precies weten hoe het zit met rubels zich daar niet over uitlaten???

Ik ben van mening dat het wel erg makkelijk is om de vinger te wijzen naar de ruiters terwijl die gewoon moeten draaien wat het systeem vraagt.Denk dat er hier op bokt legio mensen zijn die moeten doen wat hun baas vraagt ook al zijn ze het er niet mee eens ,ze doen het toch anders kan je het wel schudden met je baan!!!

Savannah1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:53

Hier is mijn Rubels x Romantico
deze foto is twee weken terug gemaakt.
Afbeelding

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:28

Wat een plaatje!! Wij hebben twee jaar geleden Rubels geprobeert met onze merrie. Helaas mislukt. We zijn nog steeds helemaal weg van Rubels. We hebben hem het laatst gezien tijdens de Kur in Den Bosch, in een woord Fantastisch. Mijn dochter is vandaag kijken naar een 3 jarige Rubels hengst. Ben benieuwd

Bobbie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:26

Denk dat iedereen hier benieuwd is hoe het was Ja
Saartje... jij weet er nog al veel van. Inside information? Haha!
Laten we maar hopen dat we hem snel weer ergens zien.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:43

Jep heb 3jaargeleden een rubels gefokt die staat nu naast zijn paps heb hem verkocht dus maar veel kontackt over hoe het met hem en dus paps ook vandaar

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:21

Saartje1 schreef:
Jep heb 3jaargeleden een rubels gefokt die staat nu naast zijn paps heb hem verkocht dus maar veel kontackt over hoe het met hem en dus paps ook vandaar

Oei, heb je daar niet soms een klein beetje spijt van? Of kon je hem goed verkopen?

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:30

nee zeker geen spijt hier mag hij hengst blijven en krijgt hij meer mogenlijkheden als dat ik hem zou kunnen geven,(heb veel merrie's op stal) en vind het belangrijk dat een paard paard kan blijven en daar kan hij ook lekker in de wei etc.

Savannah1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:40

Ja dat is altijd lekker dat ze op de wei kunnen. Die jaarling van mij stond met een jaarling hengst maar die zijn nou weer uit elkaar want de hengst begon te weten dat hij hengst is.

anderea2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:19

Nog even 3 foto`s van Zaïre ( Rubels x Major de la cour)

2 Jaar (vorig weekend gemaakt)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bobbie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:10

Die is zo te zien ook goed aan de maat.
Ben benieuwd of we ook een aantal Rubelsjes op de VSN tegen gaan komen?

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:04

Als het allemaal gaat zo als het moet gaan ,komt er in iedergeval 1!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 05:47

Spannend Saartje! Wanneer begint de VSN eigenlijk?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:10

Nou jongens, ik haal dit topic omhoog omdat ik vind dat iedereen moet zien wat voor fijne paarden Rubels heeft gebracht en als eerbetoon. Ik ben er echt ziek van dat hij er niet meer is..