Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:48

Mireille1970 schreef:
Shagya hengsten????

Dan gaan we niet vooruit maar terug in de tijd... We willen toch bot en fundament?

Ken jij dan Shagya hengsten? kijk b v eens bij Bazar, erkend bij het Holsteiner verband !!! Vingers aflikken

En bot en fundament hebben we dat gevonden bij het E.V.? Huilen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:51

[/quote]

Iemand zei dat er weinig keuze was binnen het KWPN, daar baseerde ik mijn antwoord op. Weyden is goedgekeurd bij het KWPN, San Brentano was een bestelling uit de Contango merrie, dat heb ik indertijd duidelijk neergezet.

In tegenstelling tot jullie (het fokt groepje) heb ik het niet over jullie paarden, jullie priveomstandigheden of jullie vermeende vrienden en kennissen, maar over het onderwerp.[/quote]

Wij als fokt groepje kunnen het ook over onze eigen paarden hebben ,omdat wij over het algemeen goede sportpaarden fokken!!!!!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:01

arie53 schreef:
Mireille1970 schreef:
Shagya hengsten????

Dan gaan we niet vooruit maar terug in de tijd... We willen toch bot en fundament?

Ken jij dan Shagya hengsten? kijk b v eens bij Bazar, erkend bij het Holsteiner verband !!! Vingers aflikken

En bot en fundament hebben we dat gevonden bij het E.V.? Huilen

1. Het is DE E.V.

2. Hardheid hebben we gevonden bij de EV en meer bloed... Als we showpaarden willen fokken met een deuk in de neus en hoge staartimplant en lang achterbeen gaan we wel naar de Shagya... Als we tuigpaarden willen fokken met veel knie gaan we naar de tuigpaardhengsten, als we zwart met veel behang en grote voeten willen fokken naar de Fries en noem maar op. Blijf bij je leest. Zolang we sportpaarden willen fokken hebben we veel bot en af en toe een vleugje bloed nodig... En zolang we dat nog steeds vinden blijven we dekken...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:06

arie53 schreef:
Citaat:

Iemand zei dat er weinig keuze was binnen het KWPN, daar baseerde ik mijn antwoord op. Weyden is goedgekeurd bij het KWPN, San Brentano was een bestelling uit de Contango merrie, dat heb ik indertijd duidelijk neergezet.

In tegenstelling tot jullie (het fokt groepje) heb ik het niet over jullie paarden, jullie priveomstandigheden of jullie vermeende vrienden en kennissen, maar over het onderwerp.

Wij als fokt groepje kunnen het ook over onze eigen paarden hebben ,omdat wij over het algemeen goede sportpaarden fokken!!!!!!!

Ik wist niet eens dat ik daarbij hoorde?? Maar ik ben er trots op dat anderen dat blijkbaar wel zo zien Haha!

even recapituleren "mijn gezichtsveld" valt onder " mijn priveomstandigeheden"

Wat betreft Weijden, hij is idd bij het KWPN goedgekeurd en voert net zo min KWPN bloed als dat Santano doet. M.a.w. het is een duitse "plank" Ach gut

Even terug naar die priveomstandigheden waarover uitwijding voor mij totaal geen probleem is, mijn op de Elite Fohlen Auktion in Vechta aangekochte Rubinstein x Akzentus is ook KWPN opgenomen en zelfs keur verklaard. Maar dat maakt haar alles behalve een KWPN'r in mijn ogen. (Het is nog net zo'n duitse plank als dat ze voor de stamboekopname was)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:11

Nee weijden was lekker elastisch en electrisch??

Het feit dat JOUW TOPPER (en hou dat Plank weg, ik gaf een voorbeeld) bij het KWPN kag worden opgenomen is juist OMDAT goede KWPN waardige paarden een aanwinst voor het stamboek zijn. Was diezelfde topper week in de rug met een bokvoet en maar 1.56 had ze het niet gered...

Waarom het KWPN zwartmaken? Het is toch mooi dat we al het topbloed willen verankeren in 1 stamboek voor Nederland.

En de liefhebber van de Groninger, Fries of Gelder kan ergens anders of in een andere categorie terecht....

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:14

Ik maak het KWPN niet zwart ik gaf alleen aan dat ik Holly's mening deelde mbt de beperkte keus. Dat ik daarom van alle kanten aangevallen wordt en een beperkt gezichtsveld zou hebben is naar mijn mening geen waardige reactie daarop!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:14

Rhea schreef:
Wat betreft Weijden, hij is idd bij het KWPN goedgekeurd en voert net zo min KWPN bloed als dat Santano doet. M.a.w. het is een duitse "plank"

Als je Weyden een plank noemt behoor je niet tot de gelukkigen die hem onder Sven hebben zien lopen of hem gezien hebben toen Sven hem aan de hand op de KWPN keuring voorstelde.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:17

Rhea schreef:
Ik maak het KWPN niet zwart ik gaf alleen aan dat ik Holly's mening deelde mbt de beperkte keus. Dat ik daarom van alle kanten aangevallen wordt en een beperkt gezichtsveld zou hebben is naar mijn mening geen waardige reactie daarop!

JIJ wordt niet aangevallen, je mening wordt ter discussie gesteld. Leg maar eens uit waarom het KWPN weinig keuze heeft.

Veel buitenlandse hengsten die niet bij het KWPN goedgekeurd zijn hebben dat vaker aan hun veterinaire rapport te danken dan aan hun bloedvoering, een aspect waardoor ik graag bij KWPN hengsten dek.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:18

Rhea schreef:

Ik heb je ook niet aangevallen, sorry dat het in hetzelfde stukje staat. Ik doelde op het zwartmaken door Arie en consorten...

Excuus als het verkeerd overgekomen is...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:20

Mireille1970 schreef:

Het feit dat JOUW TOPPER (en hou dat Plank weg, ik gaf een voorbeeld) bij het KWPN kag worden opgenomen is juist OMDAT goede KWPN waardige paarden een aanwinst voor het stamboek zijn. Was diezelfde topper week in de rug met een bokvoet en maar 1.56 had ze het niet gered...

Waarom het KWPN zwartmaken? Het is toch mooi dat we al het topbloed willen verankeren
in 1 stamboek
voor Nederland.

En de liefhebber van de Groninger, Fries of Gelder kan ergens anders of in een andere categorie terecht....

Registatie kantoor Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:21

sarabande schreef:
Rhea schreef:
Wat betreft Weijden, hij is idd bij het KWPN goedgekeurd en voert net zo min KWPN bloed als dat Santano doet. M.a.w. het is een duitse "plank"

Als je Weyden een plank noemt behoor je niet tot de gelukkigen die hem onder Sven hebben zien lopen of hem gezien hebben toen Sven hem aan de hand op de KWPN keuring voorstelde.

Ik heb bij Sven gewerkt en dus van dichtbij met Weijden gewerkt. Fantastisch karakter, fantastisch lichamelijk in orde...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:21

arie53 schreef:
Mireille1970 schreef:

Waarom het KWPN zwartmaken? Het is toch mooi dat we al het topbloed willen verankeren
in 1 stamboek
voor Nederland.

Registatie kantoor Knipoog

Is toch goed?? De administratie e.d. moet ook gebeuren.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:23

sarabande schreef:
Rhea schreef:

JIJ wordt niet aangevallen, je mening wordt ter discussie gesteld. Leg maar eens uit waarom het KWPN weinig keuze heeft.

Veel buitenlandse hengsten die niet bij het KWPN goedgekeurd zijn hebben dat vaker aan hun veterinaire rapport te danken dan aan hun bloedvoering, een aspect waardoor ik graag bij KWPN hengsten dek.

Geklets in de ruimte, nergens komt zoveel o.c.d. voor als bij het w.p.n.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:24

NIET WAAR!!

Alleen wordt er in duitsland niet op gekeurd!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:27

Mireille1970 schreef:
Rhea schreef:

Ik heb je ook niet aangevallen, sorry dat het in hetzelfde stukje staat. Ik doelde op het zwartmaken door Arie en consorten...

Excuus als het verkeerd overgekomen is...

OK duidelijk.

Sarabande jij noemt mijn gezichtsveld beperkt terwijl je zelf alles door een gekleurde bril ziet. Ik heb al antwoord gegeven op je vraag waarom ik het KWPN beperkt vind. Als jij je daarin niet kunt vinden, wil dat niet zeggen dat mijn antwoord niet deugd en dat ik het in voor jouw begrijpelijke taal nog eens moet herhalen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:31

Weet je wat eigenlijk het allermooiste is van het KWPN voor jullie zwartkijkers?

Je HOEFT er niet bij te dekken.... Lekker toch??

En als men dat wel wil krijgt men alle gelegenheid om dat te doen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:45

Citaat:
Weet je wat eigenlijk het allermooiste is van het KWPN voor jullie zwartkijkers?

dus toch....

nogmaals heb ik alleen over een beperkte keus gesproken, ben niet eens op de inhoud van die keus ingegaan.... Huilen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:51

Rhea schreef:
Citaat:

dus toch....

nogmaals heb ik alleen over een beperkte keus gesproken, ben niet eens op de inhoud van die keus ingegaan.... Huilen

Voel je nou eens niet zo aangesproken.... Ik heb het over Arie en zijn vrienden uit Drenthe... Bloos

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:59

Wat een stof waait er op na aanleiding van mijn gezegde potdorie Tong uitsteken (maar zeker wel interesant)

arie53 schreef:
Waar haalt je het de kennis vandaan om zulke
arrogante antwoorden

te geven, je lijkt het w.p.n zelf wel !!!!!!!!

Sorry Arie, maar hier wil ik je toch even op aanspreken. Het eerste wat er door mijn hoofd heen ging toen ik dit las was,... pardon?
Je mag het van mij absoluut oneens zijn met sommige uitspraken, want he, dat gebeurt ons allemaal, maar zou je, om het voor de lezers gezellig te houden, toch iets meer willen opletten hoe je iets neerzet?

sarabande schreef:
Ook hier begrijp ik niks van, wat is het verschil met de Nederlandse fokkerij.
Worden die gedwongen iets te kiezen??
Welk bloed kan je daar niet vinden???
Welke combinaties mis je dan???
Bestaan er in de Nederlanse fokkerij geen premies???

Ik deel ook zeker jou mening dat het KWPN echt wel kijkt naar wat zij doen.
Ik ga ook echt niet zeggen dat het KWPN geen goede hengsten voorsteld. Dat is het punt ook helemaal niet. Niet dat iedereen me nu verkeerd gaat begrijpen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:20

Rhea schreef:

Trouwens als ik binnen het KWPN en nederlands dressuur gefokte hengst wil zonder Flemmingh, Ferro of Gribaldi bloed moet ik goed zoeken. Dan kom je tot de conclusie dat je keus beperkt is.

Probeer eens verder te kijken dan "modehengsten"....
Verbreed je horizon en je zult versteld staan.... Knipoog

Keuze beperkt is echt pure onzin... en een statement die kant noch wal raakt...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:20

holly schreef:
Wat een stof waait er op na aanleiding van mijn gezegde potdorie Tong uitsteken (maar zeker wel interesant)

arie53 schreef:
Waar haalt je het de kennis vandaan om zulke
arrogante antwoorden

te geven, je lijkt het w.p.n zelf wel !!!!!!!!

Citaat:

Sorry Arie, maar hier wil ik je toch even op aanspreken. Het eerste wat er door mijn hoofd heen ging toen ik dit las was,... pardon?
Je mag het van mij absoluut oneens zijn met sommige uitspraken, want he, dat gebeurt ons allemaal, maar zou je, om het voor de lezers gezellig te houden, toch iets meer willen opletten hoe je iets neerzet?

Arie's reactie was in mijn ogen volkomen terecht. Het was ook een uiterst arrogante reactie van Sarabande. De gezelligheid was er al vanaf voordat hij dit plaatste.
Laatst bijgewerkt door Rhea op 27-05-05 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:21

holly schreef:
Ik deel ook zeker jou mening dat het KWPN echt wel kijkt naar wat zij doen.
Ik ga ook echt niet zeggen dat het KWPN geen goede hengsten voorsteld. Dat is het punt ook helemaal niet. Niet dat iedereen me nu verkeerd gaat begrijpen.

Ik snap er nog steeds geen hout van....

Maar dat zal dan wel aan mij liggen... Bloos

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:24

Kaja schreef:
Rhea schreef:

Trouwens als ik binnen het KWPN en nederlands dressuur gefokte hengst wil zonder Flemmingh, Ferro of Gribaldi bloed moet ik goed zoeken. Dan kom je tot de conclusie dat je keus beperkt is.

Probeer eens verder te kijken dan "modehengsten"....
Verbreed je horizon en je zult versteld staan.... Knipoog

Keuze beperkt is echt pure onzin... en een statement die kant noch wal raakt...

Ik zou zeggen, kom maar eens op dan.....waar zijn ze??

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:27

arie53 schreef:

Goeiedag zeg... en dan noem je "de aanhangers van dat KWPN registratiekantoortje" arrogant?!
Gestoord

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 11:42

Rhea schreef:

Ik zou zeggen, kom maar eens op dan.....waar zijn ze??

amsterdam
amulet
belisar
clavecimbel
democraat
elcaro
farrington
havidoff
havel
houston
idocus
inspecteur