Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anya schreef:Oh oke... maar had Aimee het tegen jou dan? Ik denk dat ze in het algemeen wel gelijk heeft namelijk.
Tyrza schreef:Ze zeggen wel eens: de moeilijksten zijn de besten...
Jan_VT schreef:... waarschijnlijk werd Van The Man helemaal niet en public gelongeerd, maar was het een nieuwsgierge CGJ die via enkele geheime weggetjes op zoek is gegaan met zijn fototoestel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Zep schreef:Heeft iemand van jullie eigenlijk wel eens intensief met jonge hengsten gewerkt in soortgelijke omstandigheden??
(hoop niet dat ik iets verkeerd gezegd heb) Aimee schreef:Tyrza schreef:Ze zeggen wel eens: de moeilijksten zijn de besten...
Is dit dan de reden dat mensen een moeilijk paard gaan zoeken; want dan hebben ze wellicht een goede....![]()
![]()
Ik blijf het een vreemde redenatie vinden
Alane schreef:Waarom moeten mensen zich verantwoorden om hun mening te mogen geven?
Of ben je ook pas een fokker als je 3 ggk hengsten hebt gefokt, 6 internationale paarden
in 3 disciplines?
Tyrza schreef:Ze zeggen wel eens: de moeilijksten zijn de besten...
Anya schreef:Ik lees net dat het derde broertje schöder nu pech heeft.
Zijn paard heeft een ontsteking o.i.d.
CGJ12 schreef:Alane schreef:Waarom moeten mensen zich verantwoorden om hun mening te mogen geven?
Of ben je ook pas een fokker als je 3 ggk hengsten hebt gefokt, 6 internationale paarden
in 3 disciplines
?
Dat laatste maakt je zeker géén fokker.
Da's nu net het kenmerk van een vermeerderaar.......
CGJ12 schreef:Tyrza schreef:Ze zeggen wel eens: de moeilijksten zijn de besten...
Slaat zeker niet op CGJ..........
Tyrza schreef:Het is dan ook maar net wat je onder de definitie "moeilijk" verstaat.
Jee.... wat een discussie!!!
!!
, maar als we zo verder fokken waar staan we dan over zoveel jaar??Anya schreef:Alane daar moet je gewoon overheen lezen... Het is namelijk een flauwekul-conclusie zowel van de een als van de ander.
Hoe komt het toch vraag ik me soms af dat sommige ruiters altijd goed opgevoede relaxed ogende paarden hebben en anderen een stresskip.
Nou das het karakter wordt dan gezegd. Die persoon trekt nu eenmaal zulke karakters aan.
Zo hadden wij vroeger iemand op een Friese hengst in de manege. Ze kwam de bak binnen en begon al te roepen: "pas op het is een hengst". We wisten niet beter of het paard heette zo. En het paard gedroeg zich in ieder geval ook zo. Het werd kennelijk door zijn eigenaar verwacht en op zijn minst zei ze niet dat het niet mocht. Dus je was je leven met een merrie niet zeker... voor je het wist zat "pas op het is een hengst" bij je achterop.
Ditzelfde paard is gekocht door een andere eigenaar. En binnen twee weken had "pas op het is een hengst" een andere naam. En binnen vier weken reed hij gewoon rond in de bak. Zonder brullen, zonder dat gebok en zonder te proberen op de merries te springen. Dat voorval is mij altijd bij gebleven. Ik vind het exemplarisch voor de gestresste wijze waarop sommige mensen (en ik beschuldig in dit topic helemaal niemand daarvan!!!!) met hengsten omgaan. Het patroon gaat overigens in mindere mate ook op voor merries en ruinen.
En nee, niet ieder paard is makkelijk... Maar ze worden in mijn optiek wel een stukje moeilijker gemaakt dan nodig zou zijn.
Mag ik die mening niet kwijt? Omdat ik geen fokker ben? Of geen hengstenstal heb? Of mijn quorum van eerst 25 hengsten in de sport uitbrengen nog niet heb gehaald? Ik zeg het lekker toch
Kaja schreef:Willen we de dooie schapen van Arie53 terug???
Of fokken we door met het huidige (dressuur) karakter waardoor de paarden echt selectief en exclusief worden, maar niet meer te rijden door de doorsnee ruiter
sarabande schreef:Ik kan geen paard fokken met een stempel erop
NIET ONDESKUNDIG BEHANDELEN
ik kan alleen hopen dat dat niet gebeurt.