Florencio en Lingh naar de nakeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:12

KarinvdM schreef:
Dees, doe geen moeite om mij te "bekeren" tot de Anna42 en Arie53 clan. Dat er mensen gevoelig zijn voor hun uitlatingen, dat kan gebeuren. Maar om dan direct het KWPN mee gaan lopen afzeiken, dat vind ik ietwat zielig.

idd, OK dan!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:27

Sjuimpje schreef:
Het kan mij niet zoveel schelen wat die Dr., jij of andere over dit soort evenementen schrijft. En met mij velen anderen.
Ik wil nou eenmaal wel een paard met elastiek, gummie en welke 100% op de foto's is. Ik vind dat o.a. bij het KWPN en 'jullie' blijkbaar niet. Zover ik weet zoeken jullie je heil bij een ander stamboek dus wat maak je je nog druk om wat anderen doen?

Wat heeft het KWPN hiermee te maken?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:29

KarinvdM schreef:
CGJ, het is een geweldige foto (...)
De posts van Arie53 komen mij zo langzamerhand ook de strot uit... En dat op kerstavond...

Niet lezen. Oordoppen in en oogkleppen op.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:30

arie53 schreef:

volgens mij is dat andersom net zo goed..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:07

MissSisa schreef:
idd, OK dan!

Wie begon er ook alweer met het KWPN topic Rolleyes

En verder ben ik het eens met youngster, Arie53 heeft net zo goed oogkleppen op en watten in zijn oren

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:00

KarinvdM schreef:
[naam verwijderd], doe geen moeite om mij te "bekeren" tot de Anna42 en Arie53 clan. Dat er mensen gevoelig zijn voor hun uitlatingen, dat kan gebeuren. Maar om dan direct het KWPN mee gaan lopen afzeiken, dat vind ik ietwat zielig.

Helaas/Gelukkig doe ik geen enkele moeite om wie dan ook te bekeren van wat dan ook.

Open your mind.
Het één niet goedkeuren wil echt niet zeggen dat daarmee het andere wordt goedgekeurd. Zo zwart/wit is mijn leven gelukkig niet. Bovendien, kamperen ligt mij niet zo.

Zelf leren kijken, daar gaat het mij om. Aanschouw de meute, maar vorm je eigen mening.
Dat is soms best lastig, daar de propaganda machine vanuit Ermelo, in nauwe samenwerking met een zeer commerciele brokjesdraaier, op volle toeren werkt. Helaas lees ik op F&A-bokt teveel reacties die gestoeld zijn op de 'waarheid volgens het kwpn'. Ik vind dat jammer.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:03

Rinske schreef:
Wie begon er ook alweer met het KWPN topic Rolleyes
Hoezo??? Verward

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:04

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:08

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:23

Rinske schreef:
Maar [naam verwijderd], nu lijkt het wel of je gewoon zegt dat je het niet eens mag zijn met het KWPN? Dat klopt dan toch ook niet?

[edit] MissSisa: [FA] KWPN beste stamboek(maar moet dat zo)???

Tuurlijk mag je het best eens zijn met het kwpn. Vind ik prima hoor. Zolang er een beter argument op tafel komt dan "coh, die hengst is zoooo vet cool" Knipoog

Kwpn heeft absoluut ook goede punten. De database bijvoorbeeld, al verrekt men het om dat ding openbaar te maken voor een iedere geinteresseerde. De indexen, toch wel enigszins bruikbaar. Ze beschikken over een aantal betere hengsten, echt wel.

Mijn 'Beef' met het kwpn is dat men pronkt met andermans veren, en voorbeenzwaaiers promoot. Het is pas van de laatste weken dat ook in Ids een hele lichte ommezwaai op te merken is. Terwijl de discussie op o.a. Bokt al jarenlang aan de gang is.

Kwpn is groot en log en waant zich machtig; vanwege de oranjebril neemt men veranderingen te laat waar. Kwpn dient daarom haar leden (anno 2004) niet juist. Het is een signaal dat het kwpn zich binnenkort echt persoonlijk moet gaan aantrekken; kwpn verliest kwaliteit. Het kwpn van nu is echt niet meer wat het 15 jaar gelden was. De ingeslagen weg is niet juist; het wil mij niet aan dat het kwpn dat zelf niet inziet. Maar tja, wat moet je, wanneer het om groooot geld gaat.... Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:15

Dees kan je dit soort uitspraken beargumenteren. Ik vind het nogal vaag geleuter.
Het KWPN is een stamboek dat registreert.
Degenen die hier geheel op Bokt voor zichzelf spreken zijn fokkers en gebruikers van KWPN paarden die het spuugzat zijn om voortdurend, vaak van mensen die bij het KWPN hun neus gestoten hebben, te moeten horen dat het stamboek waarbij hun paarden horen zo verkeerd is.
Ik begrijp trouwens niet waar mensen die niets met het KWPN hebben zich druk over maken.
Tot zelfs personen lasteren om hun afkeer van iets waar ze niet bij willen horen te spuien.
Kies ergens voor en maak je daar druk over.
En respecteer eens dat een ander blij mag zijn met zijn eigen keuze.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:14

Citaat:
te moeten horen dat het stamboek waarbij hun paarden horen zo verkeerd is.

Gewoon oprotten. OK dan!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:15

ceasario schreef:
Gewoon oprotten. OK dan!

zou ik doen ja

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:18

youngster schreef:
zou ik doen ja

Begrijp ik ook niet waarom men dat niet doet. Huilen
Doe je toch ook wanneer je het land verlaat. Ach gut
"Buitenlanders" die hier in Nederland maar roepen hoe het moet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:19

ceasario schreef:
Begrijp ik ook niet waarom men dat niet doet. Huilen
Doe je toch ook wanneer je het land verlaat. Ach gut
"Buitenlanders" die hier in Nederland maar roepen hoe het moet.

mwoa wat ik hier op bokt lees doen mensen dat heus wel.. en als ze dan weggaan even een flinke trap nageven.. Nee getuigd van weinig stijl al zeg ik het zelf..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:20

sarabande"]
[naam verwijderd] kan je dit soort uitspraken beargumenteren. Ik vind het nogal vaag geleuter.
[/quote]
Vaagheid in deze op een openbaar forum lijkt mij verstandiger.

[quote="sarabande"]
Het KWPN is een stamboek dat registreert.
[/quote]
En propageert. VIND ik. Ik vind dat het bij het kwpn allang niet meer om het peerd gaat, maar om het geld erachter.

[quote="sarabande"]
Degenen die hier geheel op Bokt voor zichzelf spreken zijn fokkers en gebruikers van KWPN paarden die het spuugzat zijn om voortdurend, vaak van mensen die bij het KWPN hun neus gestoten hebben, te moeten horen dat het stamboek waarbij hun paarden horen zo verkeerd is.
Ik begrijp trouwens niet waar mensen die niets met het KWPN hebben zich druk over maken.
[/quote]

Ik spreek geheel en al ALLEEN voor mezelf, tot degenen die wellicht vinden dat ik een punt heb. Anderen moeten idd vrolijk verder gaan met waar ze al mee bezig waren.
Heb ik mijn neus gestoten bij het kwpn? Ja (gebeurd me niet weer hoor). Is het de reden van mijn kritiek? Nee.

Kwpn vertegenwoordigt het grote getal in de warmbloedpaarden fokkerij. Als het kwpn een visie naleeft, zal een grote groep deze visie volgen simpelweg omdat zij worden voorgelicht door het kwpn. Als ik die visie in warmbloedpaarden fokkerij niet juist vind, maar ik mij daar druk over.
Ik ben dan misschien niet een regelmatige fokker; ik ben wel de koper/gebruiker die over een aantal jaren tegen het resultaat van de huidige fokkerij moet aankijken.

Ik ben geen regelmatige fokker omdat ik inzie dat er momenteel geen afzet is voor veulentjes (kwpn licht haar leden totaal niet voor over afzetgebrek maar maakt wel volop reclame voor nog meer dekkingen), en ik het verdom 3 in 1 box te stoppen vanuit ruimtegebrek.
Dus ook al werk ik niet direct mee aan de aanwas-statistiek en ben ik niet lid, ik ben weldegelijk belanghebbende. Zou overigens het nrps ofzo net zo bedrijfsblind handelen, had ik daar ook heus kritiek op geuit.

[quote="sarabande"]
Tot zelfs personen lasteren om hun afkeer van iets waar ze niet bij willen horen te spuien.
[/quote]
Personen lasteren op een openbaar forum doe ik dus niet aan mee. Zie eerste deel van mijn reactie Knipoog

[quote="sarabande"]
Kies ergens voor en maak je daar druk over.
[/quote]
Dat is het nu net: ik vind dat je juist niet hoeft te kiezen en daarna erachter te blijven staan. Het is imo heel okee om niet ergens bij te horen. Er is echt meer kleur dan zwart of wit.

[quote="sarabande schreef:
En respecteer eens dat een ander blij mag zijn met zijn eigen keuze.

Zekers. En vice versa.
Ik hoop dat je heel blij bent met je keuzes.

Hoop ook dat het kwpn er voor gaat kiezen zowel Lingh als Florencio toe te laten tot haar goedgekeurde hengsten bestand (bruggetje Schijnheilig ) en de fokker ze objectief zal bekijken als potentieel vaderdier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:14

Dees schreef:
Zekers. En vice versa.
Ik hoop dat je heel blij bent met je keuzes.

Hoop ook dat het kwpn er voor gaat kiezen zowel Lingh als Florencio toe te laten tot haar goedgekeurde hengsten bestand (bruggetje Schijnheilig ) en de fokker ze objectief zal bekijken als potentieel vaderdier.

Dat je je afzet tegen het KWPN beleid en toch hoopt dat er 2 voorbeenzwaaiers goedgekeurd gaan worden, rijm ik niet helemaal.

Maar voor het overige, in de ruim 30 jaar dat ik lid ben van het KWPN ben ik en velen met mij het met veel zaken niet eens geweest. Dat heb je zo bij grote verenigingen. Maar juist de laatste 10 jaar is het KWPN opener en duidelijker geworden.

Ik ben niet zo arrogant om te denken dat ik het beter weet dan een hele groep mensen die samen het beleid bepalen, thuis volg ik onder de auspicien van dat stamboek mijn eigen weg en ook dat geldt voor velen.

Een stamboek heeft geen invloed op het besluit van een individuele fokker hoeveel hij/zij wil fokken
En het ophemelen van het eigen product, ga eens in Duitsland kijken en luisteren, daar heeft Nederland zich iets bij aangepast.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:15

sarabande schreef:
Dat je je afzet tegen het KWPN beleid en toch hoopt dat er 2 voorbeenzwaaiers goedgekeurd gaan worden, rijm ik niet helemaal.

Die hebben beiden toch wel bewezen dat ze heel wat meer zijn dan dat....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:22

Wouter24 schreef:
Die hebben beiden toch wel bewezen dat ze heel wat meer zijn dan dat....

Dat geldt inmiddels voor heel wat Pavo finalisten, in diverse gradaties. Ik heb het over de loze term voorbeenzwaaiers.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:06

sarabande schreef:
Dat geldt inmiddels voor heel wat Pavo finalisten, in diverse gradaties. Ik heb het over de loze term voorbeenzwaaiers.

Voorbeen zwaaiers is geen loze term. Ze bestaan. En men vind het 'modern'.

Lingh en Florencio hebben een voorbeen wat je, als je niet verder zou kijken, zou kunnen vergelijken met de echte voorbeenzwaaiers; het verschil zit hem echter in de achterkant.
Zeker van Florencio kan ik zeggen dat die van achteren echt meekomt en kan gaan zitten.
Florencio breekt achter het zadel niet af... zoals die voorbeenzwaaiers wel doen.

Overigens ook in de populaire buitenlandse stamboeken komt het voorbeenzwaaien en het vereren daarvan voor. Het gaat mij dus niet om het stamboek, maar om het soort paard. Voorbeenzwaaiers fout, paarden die van achteren meedoen goed. Voorhandstruikelaars helemaal fout. Het is eigenlijk heel simpel Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:13

Je moet niet naar de hoogte van de voorbenen kijken bij het beoordelen van een hengst maar naar de achterkant. Kan me niet schelen wat er vooraan gebeurt, maar ze moeten wel ruimte dekken en dat mankeert er vaak.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:47

arie53 schreef:

Je kan ook gewoon op Fokt blijven. Dan is iedereen blij... Vrolijk kerstfeest!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:49

Dees schreef:
Helaas/Gelukkig doe ik geen enkele moeite om wie dan ook te bekeren van wat dan ook.

Open your mind.
Het één niet goedkeuren wil echt niet zeggen dat daarmee het andere wordt goedgekeurd. Zo zwart/wit is mijn leven gelukkig niet. Bovendien, kamperen ligt mij niet zo.

Zelf leren kijken, daar gaat het mij om. Aanschouw de meute, maar vorm je eigen mening.
Dat is soms best lastig, daar de propaganda machine vanuit Ermelo, in nauwe samenwerking met een zeer commerciele brokjesdraaier, op volle toeren werkt. Helaas lees ik op F&A-bokt teveel reacties die gestoeld zijn op de 'waarheid volgens het kwpn'. Ik vind dat jammer.

Met mijn eigen mening is helemaal niets aan de hand. Ik slik ook niet alles van het KWPN voor zoete koek. Maar ik volg niet de eerste de beste goeroe die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:31

KarinvdM schreef:
Je kan ook gewoon op Fokt blijven. Dan is iedereen blij... Vrolijk kerstfeest!

Geluukig mag ik dat in dit land nog zelf bepalen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:40

KarinvdM schreef:
Met mijn eigen mening is helemaal niets aan de hand. Ik slik ook niet alles van het KWPN voor zoete koek. Maar ik volg niet de eerste de beste goeroe die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft...

Goeroes worden altijd of verguist of aanbeden. Een daarvan werd zelfs gekruisigd. Omdat hij uitlegde dat men afweek van de oorspronkelijke beginselen.