Het Dikke Buiken Topic 2027

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2027

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 17:37

Nou ja ik keek live op tv, maar ok.
De ene hengst was helaas wat gespannen, maar ja jonge hengsten.
De andere 2 <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-26 23:33

Anvixa dank je wel voor je uitgebreide uitleg! Het is iets dat je de laatste jaren steeds meer hoort. Voor mij een beetje ver van mijn bed en ik denk dat het dat ook blijft maar je weet het nooit.

Ik dacht gelezen te hebben dat het spoelen van een embryo ook behoorlijk pijnlijk kan zijn voor de merrie. Is dat ook een fabel of?

Mirjam toch leuk om de hengsten even weer te hebben gezien. Dan weet je even weer heel goed waarom je die keuze gemaakt hebt he? Ik heb tot nu toe al "mijn" hengsten van dichtbij mogen meemaken. En dat heeft er ook wel eens voor gezorgd dat ik nog een hengstenwissel heb gedaan. Soms lijkt een hengst op beeld fantastisch maar van dichtbij mis ik het gevoel erbij. Dan wordt het hem dus niet.

Morgenavond de beide dames scannen. Ik hoop van harte dat ik een hele drukke week ga krijgen _O-

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:23

Ik heb geen idee of het pijnlijk is, bij ons heeft ze nog geen embryo’s gegeven maar in het verleden wel al vaak.

Het is indd heel leuk als je de hengsten in het echt kan zien! Wij hebben nu dus de hengst van de trainster gebruikt dus we kunnen hem gewoon zien en zelfs knuffelen wanneer we maar willen. We zien hem dus ook nog heel vaak showen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Heb je dat niet over icsi gehoord? Dat is bizar pijnlijk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Ja je hebt helemaal gelijk, dat was het inderdaad! Excuus

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Ja Edmundo is gaaf! Maar ik vind zijn zoon nóg gaver :D

Ik probeer de hengsten altijd wel in het echt te zien.

1 van die hengsten is ingereden en door gereden door mijn eventing instructrice dus die heb ik wel helemaal gevolgd.(Zuperhero)

De 2e heb ik regelmatig bij mij op stal gezien met de wedstrijden ook regelmatig tegen gereden.
Fijne hengst is dat.(Pokerface)

Tootjevilena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

Nu kunnen we maar weer braaf wachten.. uiteindelijk 2 x geïnsemineerd. Bij de laatste keer stond het ei op knappen met zijn 6 cm. Zag er goed uit en gelukkig maar 1. *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Deze hengstenshow was al 6 uur rijden, enkele reis, voor mij te ver weg. Dus erg blij dat het live werd uitgezonden. :=

Fijn Tootje

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

Odin is idd waanzinnig ook! Maar helaas wffs dat wil ik niet, fijn dat je de hengsten “persoonlijk” kent, silly

Spannend tootjevilena! Hopelijk deze ronde wel prijs.

Haha ff 6 uur rijden om wat hengsten te kijken is wel te gek ja,

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Oh dat van die wffs wist ik niet, dan snap ik dat wel ja.
Zonde!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Corinadrenth Fijn dat de scan positief was en ze nog drachtig is *\o/*

Furst Fijn dat je iniedergeval haar cyclus weet. Nu wachten tot eind mei.

Seven gefeliciteerd *\o/*

Am_horse leuk dat je haar terug dekt. Mag ik vragen waarom je bij diepvries de veulen hengstigheid moet overslaan? En ga je nog merries dekken?

Muronia wat een gave hengst <3 ik heb de pavo fertile aan Abby gegeven, de kuur is nu een week klaar maar vooralsnog geen hengstigheid. Ze is de eerste week van de kuur wel hengstig geweest overigens. Maar nog niet terug hengstig geworden helaas.

Sharonindezz gefeliciteerd *\o/* wanneer moet je weer scannen om te zien of er eentje is blijven zitten? Wat leuk dat je Edmundo hebt gezien in het echt. Knappe hengst is het.

Deracina dat is idd een duidelijk teken dat de teller weer op 0 staat haha. Hopelijk deze ronde wel drachtig.

Anvixa interessant om te horen allemaal hoe dat werkt. Duimen dat de plannen allemaal lukken.

Tootjevilena Fijn dat alles er goed uit zag. Nu duimen dat het gelukt is.

Hier heeft nina ondertussen ook afgeslagen dus die zit op het wachtbankje.
Mirthe is ook hengstig. Zij is een kruising Tinker van 1.55m. Zij heeft 2 veulens gehad met Booster die heel goed gelukt zijn. Nu wordt ze gedekt met Cooper om te zien of dat ook zo een goede combi is.
Mirthe
Afbeelding

Cooper
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Leuke combi’s nieky, <3 wij gaan as maandag weer scannen, en hopen dat het is blijven plakken, voor nu merk ik iig helemaal niks aan de merrie, in de zin van ongemak of viezigheid uit der achterkant, geen idee of dat iets zegt verder.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Tootjevilena dat klinkt heel gunstig! Nu maar afwachten dus, spannend.

Mirjam bij jou zijn de afstanden ook veel groter allemaal, ik kan me wel voorstellen dat je daar wel een grens trekt. Voor Veroons hengst moesten we zo'n 10 uur rijden. Die staat aan de grens met Tsjechië, maar we kwamen daar voor de hele hengstenshow en hebben er meteen maar een weekendje weg van gemaakt.

Nieky, hmm ik ben met beide begonnen tussen 2 hengstigheden in. Eigenlijk vooral voor Veroon want die cyclus leek erg traag te zijn.

Leuk dat je er ook weer bent met je heleboel merries en leuke combinaties. Ik ben benieuwd of Abby dan nu vlot hengstig wil worden. Mirthe en Cooper, dat moet toch wel iets moois worden?

Nou hehe, eindelijk zit er hier ook beweging in hoor *\o/* . Hennessy heeft een ei van 3,8 en een hengstige baarmoeder. Haar cyclus is me nog niet bekend dus het is een beetje gokken maar we gaan voor woensdagavond insemineren.. een beetje uitgaande van een ei van 4,2-4,5 en dan vrijdagochtend checken of het ei weg is.

Veronia heeft een ei van 2,5. Baarmoeder nog niet hengstig maar er is iets onderweg (6 dagen geleden waren de eitjes nog 0,5-1,0) dus ik ben er blij mee. Veronia gaan we vrijdagochtend weer scannen om te kijken hoe ver ze dan is. Hopelijk dit weekend of begin volgende week is zij dan ook zover.

Tootjevilena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Super muronia!! Ook bij jou gaat het los! Zo spannend. Ik ga voor je duimen!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Fijn dat er wat vooruitgang in zit muronia, hopelijk zet het lekker door zo