Anya schreef:[
Als je dat echt gelooft, dan is er geen enkele verzoening mogelijk. Dat klinkt bijna fundamentalistisch (term is niet zo hard bedoeld als hij zou kunnen overkomen). Deze term is bedoeld in de zin van "ik geloof alleen in de eigen waarheid". En ik ben er langzaamaan echt van overtuigd dat er heel veel waarheden zijn, en heel veel soms wel en soms niet niet bewuste acties naar verschillende personen... En dat wordt dan langzaam steeds erger.
Tot iedereen zich in de schuttersputjes heeft ingegraven en alleen nog maar naar elkaar schiet.
In de eerste wereldoorlog heeft dat gigantisch veel slachtoffers gekost. Bij alle betrokken partijen. Onnodig ook, als je het in perspectief bekijkt.
Komop Desiree.. En Greetje en Saar en Ceasario En Anna en... en ... en...
Iedere oorlog moet een keer eindigen. Meestal in een niet-aanval-verdrag. Dat zou al een hele stap zijn
[/quote]
Ik praat nu niet voor mezelf, ik heb zelf niet zoveel ervaringen op fokkerij. Ik spreek dus vanuit een redelijk objectief standpunt.
Ik denk echt dat verzoening slechts pas mogelijk is, als sommigen hun houding een beetje aanpassen. Je kunt niet verwachten dat mensen bepaalde fouten allean maar gaan accepteren omdat nu alles uitgesproken is. Mensen moeten gewoon proberen bepaalde fouten in hun gedrag naar anderen toe niet meer te maken. DAt is waar ik eigenlijk op hamer.