Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna42"]
[quote="Wouter24"][quote="CGJ12 schreef:Maar dat kan een vertekend beeld zijn.
ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:Ik probeer erg mn best om je te volgen Anna en ik kan wel zien dat bovenste paard landt op een achterbeen en de onderste op een voorbeen
Suzanne F. schreef:Ik probeer erg mn best om je te volgen Anna en ik kan wel zien dat bovenste paard landt op een achterbeen en de onderste op een voorbeen maar ik kan nog steeds niet zo goed zien hoe je nou ziet of een paard in evenwicht gebouwd is. Het heeft iets met de afstand tussen voor en achterbenen te maken?
Samsam"]
[quote="Suzanne F. schreef:Ik probeer erg mn best om je te volgen Anna en ik kan wel zien dat bovenste paard landt op een achterbeen en de onderste op een voorbeen
Anna42 schreef:Deze verhoudingen zijn als volgt te kwalificeren:
De lengte van de hals moet even lang als die van rug;
De lengte van het voorbeen moet gelijk zijn aan de rompdiepte en aan de helft van de romp- lengte;
De schofthoogte moet even lang zijn als de lengte van hoofd en hals tezamen;
De ruglengte moet 2/3 van de romplengte bedragen;
De ruimte tussen de voor- en achterbenen moet evenveel zijn als de lengte van de rug;
De hoogte en lengte moeten gelijk zijn;
CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:Deze verhoudingen zijn als volgt te kwalificeren:
De lengte van het voorbeen moet gelijk zijn aan de rompdiepte en aan de helft van de romp- lengte;
De ruimte tussen de voor- en achterbenen moet evenveel zijn als de lengte van de rug;
CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:Deze verhoudingen zijn als volgt te kwalificeren:
Samsam"]
[quote="Anna42"][quote="Magique schreef:Wat voor afstamming heeft dat onderste paard ?
Lovely schreef:Suzanne F, het is niet het voorbeen waar het paard op landt, maar juist het voorbeen dat het laatst voor het zweefmoment aan de grond is. Als het voorpootje de grond verlaat, volgt het zweefmoment en pas daarna gaat er weer geland worden, waarschijnlijk met achter.
Citaat:Bij paarden met balans in de beweging is de beenzetting altijd trager en lijkt minder actief.