Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anna42 schreef:Zou het daarom niet veel zinvoller zijn om paarden te fokken die van zich van nature evenwichtig bewegen en waarbij het achterbeen VOOR het diagonale voorbeen landt? Het zou eveneens aanmerkelijk meer en betere dressuurpaarden opleveren.
Miss_Petit"]
Aan het begin stond:
[quote="Anna42 schreef:Zou het daarom niet veel zinvoller zijn om paarden te fokken die van zich van nature evenwichtig bewegen en waarbij het achterbeen VOOR het diagonale voorbeen landt? Het zou eveneens aanmerkelijk meer en betere dressuurpaarden opleveren.
bark schreef:In Nederland hebben we geen ander alternatief dan het KWPN om een hengst te zoeken en zijn de ogen dus gericht op dit stamboek. Een veulen gefokt met een hengst uit een ander stamboek heeft gewoon niet de waarde van een veulen van het KWPN. .
Miss_Petit"]
[quote="bark schreef:De hele visie van het stamboek wordt echt niet bepaald door 1 persoon en al helemaal niet door een artikel van of door Rosie.
ceasario"]
[quote="bark schreef:In Nederland hebben we geen ander alternatief dan het KWPN om een hengst te zoeken en zijn de ogen dus gericht op dit stamboek. Een veulen gefokt met een hengst uit een ander stamboek heeft gewoon niet de waarde van een veulen van het KWPN. .
Miss_Petit"]
[quote="Anna42 schreef:Levert ook betere springpaarden.
ceasario schreef:Citaat:Dat wil niet zeggen dat je een modefokker moet zijn maar toch rekening moet houden met de afzet van je veulens.
Deze zin kan ik t.o.v. mijn antwoord niet goed plaatsen.
ceasario"]
[quote="bark schreef:[. Blijkbaar niet alleen op snelheid gefokt of zat er overal het alles bepalende 0.25 % arabisch bloed in.
[/quote]
Is dit niet al lang een uit gemolken onderwerp?
bark schreef:[. Als je fokt met een andere doelstelling of voor eigen gebruik kan ik me best voorstellen dat iemand andere keuzes maakt.
[/quote]
bark"]
[quote="ceasario"][quote="bark schreef:[. Blijkbaar niet alleen op snelheid gefokt of zat er overal het alles bepalende 0.25 % arabisch bloed in.
[/quote]
bark schreef:Bij een springpaard is het achterbeen gebruik van groot belang. In de paardekrant viel mij op dat er heel veel hengsten waren met engels volbloed welke goed gepresteerd hadden. Blijkbaar niet alleen op snelheid gefokt of zat er overal het alles bepalende 0.25 % arabisch bloed in.
bark schreef:Ja maar door hier naar te luisteren heb je nog niet automatisch een minder goed paard gefokt.
Miss_Petit"]
[quote="bark schreef:Ja maar door hier naar te luisteren heb je nog niet automatisch een minder goed paard gefokt.
bark schreef:. In Nederland hebben we geen ander alternatief dan het KWPN om een hengst te zoeken en zijn de ogen dus gericht op dit stamboek. .
bark"]
[quote="ceasario"][quote="bark schreef:[. Blijkbaar niet alleen op snelheid gefokt of zat er overal het alles bepalende 0.25 % arabisch bloed in.
[/quote]