Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnneOmie schreef:Oh super zeg! Wil je kijken op de keuring of ze Keur of Elite kan worden? Maar goede ibop is toch ook voldoende dan?
AnneOmie schreef:Ze is nooit naar de keuring geweest Mosh, alleen thuiskeuring. Dus alleen STB EXT. Ze heeft haar sport predicaat al verdient (Z2 +1). Vrijbewegen is dus ook niet meer nodig, alleen op en neer in stap/draf toch omdat ze haar Sport dressuur predicaat heeft. Ze heeft zichzelf dus al bewezen in de sport. En dat ook nog eens in zo'n 4 maanden tijd. Vorig jaar liep ze nog B dressuur en in januari 2015 door mijn instructrice voor het eerst in de Z1 uitgebrachtOp zaterdag 2 mei liep ze nog een Z1 wedstrijd (met 2 winstpunten) en de dag erna haar 1e Z2 wedstrijd en meteen een winstpunt!
Ik heb mooiere en betere draf foto's van mijn instructrice met mijn merrie (ik rij zelf nog B), maar die ga ik hier niet plaatsen zonder toestemming van instructrice.
En helaas weet ik dus niet wat het commentaar was bij de keuring want de fokker is het keuringsrapport helaas kwijtgeraakt. Ze was in 2011 gekeurd. Het KWPN wil mij niks vertellen over haar punten omdat ik op moment van keuren de eigenaar niet was... Dat vind ik wel jammer, want nu weet ik dus niet of het met haar jeugdigheid en gebrek aan bespiering te maken had, of iets anders.
we gaan het meemaken straks bij de keuring
Jouw merrie hoeft alleen vrij te bewegen omdat dat een verplicht onderdeel is bij de opname, maar de beweging wordt niet beoordeeld (er wordt alleen gekeken of ze niet kreupel is ofzo). Die laatste foto's zijn echt mooi hoor! Daar heeft ze een prima houding. Heb je trouwens al op MijnKWPN gekeken? Daar kun je ook de lineaire score van je merrie zien via de scorebalkjes. Zo kun je misschien een idee krijgen van wat de aandachtspunten zijn bij het opstellen/wel of geen ijzertje achter of voor en andere optische aandachtspunten
Mosh schreef:Stoer paard Haike! Ze heeft veel massa. Ik zou inderdaad dan wachten. Mijn vorige merrie was trouwens 8 toen ze ster werd met het sportpredikaat. Zij had eerst 65 en dat kwam vooral doordat ze eigenlijk te klassiek was.
kan heen snel gaan soms 
Komt vast goed!
Wij mogen pas 6 juli dus ze loopt nu maximaal 3x per week.