In de tussenliggende jaren is de wereld voor mij veranderd. Heb geen mogelijkheden meer gehad om te fokken met de Gribaldi maar die zijn er nu weer wel.
Eerst gaat deze zomer haar moeder nog een keer. Daar heb ik een apart topic voor geopend.
Dan gaan we van de winter de Gribaldi via ICSI doen. Inmiddels al bergen nieuwe hengsten en hengsten die in de prestatie heel goed geworden zijn..... Nog aanvullingen?
Waarom ICSI? Tenzij je een hengst gaat gebruiken waar nog maar heel weinig sperma van is natuurlijk. Anders kun je beter ET doen. Hoger drachtigheidspercentage ook.
Als ik zo het genetisch profiel bekijk zou Johnson wel mooi kunnen passen. Groot, wat strakkere bovenlijn en zelf ook veel gp aanleg. Dream boy heeft op de hengstenkeuring ook laten zien gp aanleg te hebben en de eerste jaargang op de keuring was ook aardig.
Zooist
Geplaatst: 08-05-16 13:04
janderegelaa schreef:
Zooist schreef:
Omdat de merrie op GP niveau in de sport loopt.
Dat maakt voor ET toch helemaal niet uit...
Hier wat andere ervaringen waardoor de paarden behoorlijk terug vielen. Dat komt wel als ik klaar ben met de sport.
Wij hebben toch echt veel gespoeld en nog nooit een terugslag gezien.
Er wordt wel gedaan of ICSI al appeltje eitje is maar dat is niet zo. De slaagkans is laag (6%-41%) en de kosten hoog. Ongeveer €1700,- excl. medicijnen, scannen, stalling en excl. draagmoeder.
Bedankt voor de link. Ik ga even doorlezen. Ik hoor hier veel andere berichten. Maar die zijn wellicht wat gekleurd.
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Geplaatst: 08-05-16 15:56
Zooist schreef:
Bedankt voor de link. Ik ga even doorlezen. Ik hoor hier veel andere berichten. Maar die zijn wellicht wat gekleurd.
Ik vind zelfs dit artikel te positief gekleurd. Ze kunnen alleen niet om de slagingspercentages heen en ook niet om het feit dat de merrie een flinke sedatie moet. Overigens zijn de slagingspercentages die ik op andere sites lees lager.