Missouri schreef:Virtually sane...
IN-sane zal je bedoelen grapjas!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anna42"]
[quote="Missouri schreef:Ik dacht dat het doel "ultieme controle" was...
Missouri schreef:Ik dacht dat het doel "ultieme controle" was...
Lovely"]
[quote="Anna42"][quote="Missouri schreef:Ik dacht dat het doel "ultieme controle" was...
ceasario schreef:Maar voorlopig is er nog te kiezen tussen een Parabool en voorbeenstamboek cq. fokkerij en meer klassieke fokkerij.
Zonder afbreuk te doen aan het ene of het ander stamboek.
Maar stamboeken zijn bezig om duidelijkheid te verschaffen ,gevraagd of ongevraagd..
Samsam"]
[quote="ceasario schreef:Maar voorlopig is er nog te kiezen tussen een Parabool en voorbeenstamboek cq. fokkerij en meer klassieke fokkerij.
Zonder afbreuk te doen aan het ene of het ander stamboek.
Maar stamboeken zijn bezig om duidelijkheid te verschaffen ,gevraagd of ongevraagd..
Anna42 schreef:
Dat doen alle paarden nu juist niet. Gelukkig maar. Waarschijnlijk weinig van natuurkunde opgestoken. In de beweging wordt dat gewicht namelijk nog verhoogd. Bij toenemende snelheid krijg je een toenemend gewicht!!! Dat gewicht is niet meer 500 kilo op 1 been maar loopt op naar ongeveer 1500 kilo!!! ?
Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:
Dat doen alle paarden nu juist niet. Gelukkig maar. Waarschijnlijk weinig van natuurkunde opgestoken. In de beweging wordt dat gewicht namelijk nog verhoogd. Bij toenemende snelheid krijg je een toenemend gewicht!!! Dat gewicht is niet meer 500 kilo op 1 been maar loopt op naar ongeveer 1500 kilo!!! ?
Lovely schreef:BTW een paard dat van nature zijn schoften al hoog heeft zitten hoeft deze Hankenbiegung dus niet te kunnen om de suggestie te wekken dat hij zich opricht (plaatje!). In concreto betekent dit dat dat paard (met die hoge voorhand) veel minder gegymnasticeerd en geoefend wordt. Nog concreter is dit paard dus het mindere dressuurpaard, omdat hij minder lichaamsbeheersing en een minder sterke achterhand heeft (Hankenbiegung). Kortom, die schoudervrijheid is slechts schijn.