waarom zijn dravers zo goedkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:20

mang schreef:
Mijne reageert ook heel heftig op brok ja. Je merkt het verschil al wanneer ze een keer een handje krijgt, laat staan een kilo :=

met uitslikken was het al mis....
en kreeg ze net een kilo toen ze een 2 dagen in een stal moest... ( oud en nieuw, hangjongeren bij het land... ) bij de manege kennen ze wei natuurlijk niet

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:21

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:21

Galoppeert die van jou ook in 4 takt ?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:22

Schattig he :+

Ze kan netjes in 3 takt maar dat heeft wel wat oefening nodig.

xSlvna

Re: waarom zijn dravers zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:24

Mijne kan dat echt als ik als een debiel mee ga, bij wijze van 'omhoogschoppen' en 'trekken' met mijn houding en erna weer naar voren kiepen, ziet echt debiel uit, ik laat 'm wel lekker in 4 takt zolang. :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:27

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 18:25

Leuk WendyBZ, ziet er mooi uit! :D

Ik ben vandaag naar een Dravertje wezen kijken, Dat is niks geworden.. Hij was erg nerveus (ook er van door gegaan, ik zei iets tegen vriendin waar hij van schrok) Een beetje pit en lekker voorwaarts vindt ik leuk, maar niet een paard dat constant loopt te snuiven en dat met het kleinste geluidje er vandoor gaat.
Hij zag er verder lichamenlijk ook niet erg lekker uit, erg lange hoeven die over de grond 'sleepten', rug heel erg wegdrukken, hoofd erg hoog.
Ik denk dat veel al opgelost zou zijn met een goed passend zadel (zadel paste duidelijk niet, lag ook een dikke schapendek onder) maar ik heb liever geen 'opknappaardje' ;)

Ik wacht nu gewoon weer rustig af tot ik weer een leuk paardje aangeboden krijg, dat kost ook niks. (Krijg gratis paarden van PmP, die ik train en mag door verkopen of houden )

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:31

Kom je al lang bij PmP? Misschien is mijn merrie wat voor je,heeft ook bij PmP gestaan dus misschien ken je haar al.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:33

zigranta schreef:
Kom je al lang bij PmP? Misschien is mijn merrie wat voor je,heeft ook bij PmP gestaan dus misschien ken je haar al.

Ik denk al ongeveer 6/7 jaar :)
Welk paardje is dat?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:37

Je hebt pb

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:16

Zou inderdaad niet zo een zin in een opknappaardje hebben, mijne is het jammer genoeg ook, maar goed, dat heb ik (met de vorige ruiter) en zelf van gemaakt. Rug is gelukkig de afgelopen tijd goed vooruit 't gaan en zij is véél liever geworden ondanks ik haar veel heftiger en strenger train (maar wel korter, veel meer poets, meer afwisseling).

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:20

Dat klinkt niet fijn inderdaad :n
Je zou ook is bij stal west Friesedijk kunnen kijken, is een zeer betrouwbaar adres :j
Ook op dravers.nl onder het kopje te koop staan dravers van particulieren...
Succes !

sromee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:16

Dravers zijn niet echt sportpaarden... Zodra ze afgedaan zijn op de renbaan zijn nergens waar ze voor gefokt zijn goed meer voor. Soms worden ze dan recreatief ingereden en leren hoezo gewoon moeten galopperen of ze worden zomaar ergens op een verkoopsite te koop gezet. Ik heb zelf nooit op eentje gereden maar ik raad wel aan een proefrij uurtje te regelen als je er eentje wilt aanschaffen. Karakter weet ik niet veel van maar volgens mij zijn het wel lieve knuffelpaardjes ^^. Nog superveel succes!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:30

topic is oud.... maar deze reactie was zó lachwekkend

sromee schreef:
Dravers zijn niet echt sportpaarden...

Dravers zijn juist op-en-top-sportpaarden! Totdat ze inderdaad voor de recreatie worden verkocht, dan zijn ze net zoveel 'sportpaard' als de gemiddelde KWPN-er, want zeg nou zelf, het gemiddelde rijpaard is toch geen sportpaard, of schaar je alle recreatieve klassen ook onder sport? Voor mij wordt het in de meeste sporten pas vanaf het Z echt een beetje sportpaard, daarvoor zijn het nog geen 'sportklassen' en aangezien zelfs dat niet wordt gehaald door de meeste KWPN-ers (mede door hun ruiters), schaar ik de meeste rijpaarden ook niet onder sportpaard

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:27

Ik ga helemaal mee met bovenstaande reactie.
Hoe kun je oordelen als je er nooit een heb gereden?
Dan nodig ik je van harte uit ;) Ik heb ook een draver en die heeft net zoveel power en loopt net zo netjes nageeflijk als mijn KWPN ruin (M2). Het kost alleen wat moeite om ze om te scholen. Maar het zijn echt wel op en top sportpaarden!

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:07

Ik kan me ook volledig aansluiten bij het bovenstaande...
Vind het vooral bijzonder en kan er best kwaad van worden dat je zonder ervaring denkt te weten dat een draver geen sportpaard is...

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:58

:') haha geen sportpaarden... wat een belachelijke uitspraak!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:00

annetjee19 schreef:
:') haha geen sportpaarden... wat een belachelijke uitspraak!

harddraven is ook geen sport :') das gewoon een gave!
maar ff serieus... wat dacht zouden DRAVERs anders doen :P

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 23:00

Dat er nog steeds op dit topic gereageerd wordt :P
Ik ga trouwens binnenkort kijken naar een Peruaanse Paso X Draver, ik ken dat paardje al.
Dus de draver zit er nog steeds in haha

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 01:16

Kijken hoe die loopt, loopt die fijn gewoon pakken (als het klikt, uiteraard).

Heb met mijne nu de hele training 'op gegeven' en ben weer vanaf de grond begonnen, bij de basis, stap één.
Overgangen van stap-galop, galop-halt, halt-draf, draf-galop, galop-draf etc, alle overgangen aan een kort touw van 2 meter, weg en in twee passen een nieuwe overgang, constant door, en ik moet zeggen dat ik (ondanks ik al 4 jaar !!! train met haar) ik binnen 2 korte trainingen (van zo'n 20 minuutjes, het is namelijk mentaal ook enorm zwaar) al veel vooruitgang zie.
Alles bij een draver kan getraind worden, hier werd ene met rechtrichten etc getraind, kan piaffe aan de hand en ohz (uiteraard niet zo krachtig als een PRE/KWPN), pirouettes etc etc etc. echt super.