Azteca

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:56

Ik heb me vergist, blijkbaar is het een PRE X Quarter, is een hengst van iemand in Frankrijk. Ze zocht een iets veelzijdiger paard dan de pure PRE en is dus met deze heel tevreden. Schijnt een cooler karakter te hebben...
Vind hem prachtig, ook qua hoofd.

castano

Re: Azteca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:13

ha juist de kenmerken van de azteca :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:10

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:16

Luckystory schreef:
Ik heb hier ook een Veiga staan momenteel. En ik kan niet zeggen dat ik dat een 'moeilijk' paard vind ofzo.
Ze is gevoelig en heeft behoorlijk wat temperament, dat zeker wel. En ze heeft ook graag dat je duidelijk tegen haar bent.
Maar ik vind haar van karakter eigenlijk helemaal niet lastig of ingewikkeld.
Integendeel zelfs. Ze is net heel duidelijk en eerlijk. Je weet met haar meteen waar je staat. En ze zal altijd proberen om te doen wat je vraagt. Erg fijn en lief dier!
En afgelopen week toevallig ook op een andere Veiga gereden. En dat was een merrie die nog heel groen is onder het zadel. En die vond ik qua karakter ook zo fijn. Sommige dingen vond ze nog spannend, maar dan laat ze dat ook gewoon merken. Maar als je haar vertrouwen probeert te geven, dan pikt ze dat ook zeer snel op. En probeert ze het toch te doen voor je.
Afgaande op oa. die 2 merries snap ik zelf niet zo goed waarom er zo vaak gezegd wordt, dat ze 'moeilijk' zouden zijn.
Ik vind de doorsnee haflinger of fjord doorgaans namelijk wel een beetje een grotere uitdaging om er iets van gedaan te krijgen. :+
Misschien moet het 'type' je liggen?

Cambiar schreef:
Awel, daar zou ik heel gelukkig mee zijn!!! Heb een homozygoot zwarte Berber merrie op het oog, dat zou mooie combi zijn en misschien kans op een grullo!
Sorry voor topicvervuiling Authentic, maar misschien is Q ook wel iets voor je merrie. Ik zag van een meisje foto's van een kruising met haar merrie (meende me te herinneren dat er ook Quarter in zit in haar merrie) en Q. Moet zeggen dat ik haar veulen echt ongelofelijk mooi vind!!! Ze zit hier ook op bokt.

Ik geloof dat je het over mijn zusje haar merrieveulen van Q hebt?
Want de moeder van dat veulen heeft geen Quarterbloed hoor. De mama van dat veulen is 100% New Forest pony. ;)
Maar het is een wreed knap veulen, dat is waar. :j

Ans, ik stootte op dit artikel, ik weet niet of je Frans verstaat, maar ik heb een stukje terug gevonden die veel verklaart over het delicate karakter van m'n merrie's.
Het gaat oa over de bloedlijnen die in mijn paarden zitten en was even geschrokken, maar blij dat ik nu weet hoe het zit.
http://forum-acheval.net/topic.asp?TOPIC_ID=19133
Ik dacht dat het zeer delicate karakter te maken had met de Veiga bloedlijn, maar daarbij zijn ze nog eens OCO, ortigao costa, met Zaïre in de pedigree (deze alleen al is 53% inteelt en via teveel inteelt komt delicate karakters voort)
Toen ik zag zeer delicate paarden, had ik direct door dat het daarmee te maken had (Zaïre, inteelt, ortigao costa) en niét met het feit dat ze Veiga zijn.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 01:58

Ik kwam je post ook tegen in dat andere topic. Heb daar al gereageerd ;)