Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patrss_

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 17:02

@teegee, daar heb je zeker een punt. Ik zal het ook met de hengstenhouder(s) bespreken en kijken hoe ze tegen die tijd is.
@seven, leuk! Weet je iig waar je aan toe bent. Wanneer komen ze langs?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:48

Ik hoop binnen nu en 2 weken, ja heb goede ervaringen met de inspecteur bij een vorig paard was hij ook zuper eerlijk en gaf aan dr nog een jaar te laten staan die was ook wel erg groot.

Ben vooral benieuwd wat ie van de Uphill merrie vind, die word binnenkort alvast voor de prok gekeurd

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:57

Gisteren mijn half verwilderde merrie :o toch maar eens geborsteld,en een keertje een filmpje gemaakt.

Ze liet zich fijn zien op de nieuwe superdeluxe bodem :D :+ :
http://www.youtu.be/GExEvLd0Md8
Laatst bijgewerkt door Feelsoproud op 16-01-13 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:05

Jeetje dat je dat aandurft :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:13

Ohhh wat eng!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:46

Ze glijdt haast door de draad :oo

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:06

Feelsoproud schreef:
Gisteren mijn half verwilderde merrie :o toch maar eens geborsteld,en een keertje een filmpje gemaakt.

Ze liet zich fijn zien op de nieuwe superdeluxe bodem :D :+ :
http://www.youtu.be/GExEvLd0Md8

vet eng en gevaarlijk.. dalijk peesblesure of dergelijke...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 04:58

Oei, ook niet mijn manier van aanpak nee.
Ze glibbert en glijdt alle kanten op. Dat is bijna vragen om blessures.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:32

de gedachte alleen al dat je dit durft.wij hebben de paarden wel buiten met dit weer als ik stallen aan het mesten ben.Deze paarden zijn sneeuw gewend en komen hele dagen buiten als het goed weer is.Paarden die gewend zijn buiten te lopen overdag kun je naar mijn mening met dit weer ook beter eventjes buiten doen anders heb je als je ze na een paar dagen buiten doet een paar hete paarden op de wei nu zijn ze mooi rustig.De paarden die een ijzer onder hebben komen na een uur weer naar binnen aangezien er dan meestal van die ijsblokken onder gaan zitten,de paarden die niet op ijzers lopen blijven 3 uurtjes op de wei.

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:50

Onze merrie hebben we afgemeld voor de eptm test die a.s. maandag zal starten in sleen. ze heeft zich gevangen met losgooien :-( echter zal ze nu ibop lopen in tolbert of brummen. als ze optijd klaar is.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:55

balen zeg. de rontgen foto's van onze merrie worden als het goed is vandaag beoordeeld door de prok commissie ben benieuwd /3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:10

Hier staan de dieren gewoon de hele dag buiten nooit problemen sneeuw of niet.
Wat jammer Chico lama

Spannnend urobi

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:14

weet je wat het is als paarden gewend zijn om hele dagen buiten te lopen dan zijn ze dat met sneeuw ook.Heb alleen een beetje dat de paarden die ijzers onder hebben dat die van die grote ijsklonten eronder krijgen en helemaal naar voor gestijld staan vandaar dat die naar binnen komen als ik de stallen klaar heb.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:19

1 van ons heeft ook ijzers maar heeft er geen last van tot nu toe die staat ook van 8 tot 17.00 buiten, maar veel bewegen doen ze niet ze hebben onbeperkt hooi buiten en zijn bijna alleen aan het eten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:26

Als ze elke dag buiten komen kunnen ze nu ook prima buiten op de harde grond en met de sneeuw. Dan passen ze zich heel makkelijk aan. Dus als ze geen ijzers hebben of sneeuwbeslag is er niks aan de hand.
Vaak staan ze ook heel rustig dan. Maar als ze zo gaan rennen zoals op het filmpje dan laat ik ze niet zo gaan. Dat is vragen om blessures.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 14:42

Spannend Urobi!

Bij ons staan ze ook lekker heel de dag buiten en zijn het wel gewend om op alle hoefjes te blijven staan. Doordat ze de hele dag buiten staan halen ze ook geen rare fratsen uit, maar inderdaad als ze zo gaan rennen krijg ik het ook een beetje benauwd en zet ik ze ook gelijk binnen nadat ik de stal heb gedaan. :')

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:12

Wanneer hoor je wat Urobi?

Even een vraag, ik hoor wel eens geruchten dat momenteel men op zoek is naar lange merries in de springfokkerij. Met grote maten. Wat is jullie ervaring hiermee, mijn merrie is niet al te groot, 1.60 en niet lang, wel een beste hals.
Gewoon proberen maar? :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:14

Voor de dressuurmerries zijn ze ook meer op zoek naar maat, formaat en langgelijndheid. Meer dan voor 7 jaar terug in ieder geval.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:28

[/img]
Hamont schreef:
Wanneer hoor je wat Urobi?

Even een vraag, ik hoor wel eens geruchten dat momenteel men op zoek is naar lange merries in de springfokkerij. Met grote maten. Wat is jullie ervaring hiermee, mijn merrie is niet al te groot, 1.60 en niet lang, wel een beste hals.
Gewoon proberen maar? :D

Wij hebben destijds onze nu inmiddels elite merrie voor de keuring gehad zij was redelijk lang gelijnd wat met rijden niet altijd makkelijk is ze is er wel keur mee geworden.
Afbeelding

Haar dochter is op de keuring vorig jaar 1.64 gemeten maar dat redde ze toen nog niet hoor, zij is nu voorlopig keur geworden, je moet zelf een goed gevoel hebben over je paard wij hebben haar foto eerst naar een inspecteur gestuurd met de vraag wat hij van haar vindt op foto en of het nut zou hebben om met haar te gaan aangezien ze niet groot is.Hij heeft gezegd dat als ze 1.62m we het gewoon moesten proberen.
Afbeelding

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:27

Jawadde seg,mogen ze nog een beetje leven ook?Je kan ze toch niet in een porseleinkastje zetten?

Ze lopen hier dag en nacht buiten,met z'n tweeen,en dan doen ze écht wel gevaarlijkere dingen hoor,zelfs als de hele boel bevroren en ondergesneeuwd is.

Dit stuk weiland staan ze in principe niet in in de winter,dus de ondergrond is mooi gelijk.En ze is niet beslagen dus glijden doet ze ook niet.
Ik heb veel meer schrik voor pees- of andere blessures als ze een hele dag door een modderig weiland moeten ploeteren(niet te vermijden uiteraard,met het belgische/nederlandse weer),veel belastender voor pezen en gewrchten dan een metertje doorglijden op vlakke ondergrond.

chico_lama schreef:
Onze merrie hebben we afgemeld voor de eptm test die a.s. maandag zal starten in sleen. ze heeft zich gevangen met losgooien :-( echter zal ze nu ibop lopen in tolbert of brummen. als ze optijd klaar is.

Ook losgegooid in de sneeuw?Grapje,sorry :D :o
Spijtig dat je niet kan gaan,hopelijk krijg je haar op tijd in orde voor de volgende IBOP.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:27

urobi schreef:
Wij hebben destijds onze nu inmiddels elite merrie voor de keuring gehad zij was redelijk lang gelijnd wat met rijden niet altijd makkelijk is ze is er wel keur mee geworden.
[ Afbeelding ]

Haar dochter is op de keuring vorig jaar 1.64 gemeten maar dat redde ze toen nog niet hoor, zij is nu voorlopig keur geworden, je moet zelf een goed gevoel hebben over je paard wij hebben haar foto eerst naar een inspecteur gestuurd met de vraag wat hij van haar vindt op foto en of het nut zou hebben om met haar te gaan aangezien ze niet groot is.Hij heeft gezegd dat als ze 1.62m we het gewoon moesten proberen.
[ Afbeelding ]

Bedankt voor de tip, dat ga ik ook doen. Worden er ook wel eens merries gekeurd met een veulen aan de voet, of zijn dat echt veulenkeuringen?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 08:49

je kunt volgens mij gewoon met een merrie naar de keuring als ze een veulen heeft wij hebben dat zelf nooit gedaan

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:32

Gister voor het eerst op Encantado (Veron x ahorn) gezeten!! ( zie eerder in dit topic)
Ze was zoooo ontzettend braaf! Was letterlijk opstappen en wegrijden.. Bleef zelfs stil staan met opstappen! Nu maar hopen dat ze volgende x weer zo braaf is en dat het niet de shock was waardoor ze ze braaf was ;)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:52

Hallo, ik kom even binnenvallen :).

Ik ben er over aan het denken om met mijn merrie naar een keuring te gaan. Ze is toen ze 3 jaar was bij haar fokker naar de (dressuurgerichte)keuring gegaan waarbij ze volgens mij is opgenomen in het stamboek.(Niet genoeg punten voor ster iig) Als ik met haar naar een keuring zou gaan zou het dan zijn om haar het ster predicaat te laten behalen.
Ik heb alleen geen idee hoe het in allemaal in zijn werk gaat, waar je eventueel kan inschrijven voor de keuring, waar dergelijke keuringen zijn, de kosten enz.
Op de kwpn site heb ik gezocht maar ben hier niet erg veel wijzer van geworden over deze dingen. Is er iemand die mij hier iets van duidelijk kan maken? :)

Haar afstamming voor de geinterreseerden: http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... 23beb3.jpg
Ook vraag ik me af of het wel zin heeft om haar weer op een keuring voor te brengen. Ik heb geen idee van de kwaliteit van de dressuurmerrie's die het ster predicaat krijgen. Zijn er mensen die misschien een filmpje willen beoordelen als deze gemaakt is?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:11

De merrielijn is in iedergeval kwa predikaten interessant genoeg.Ik heb even gauw voor je gekeken wat ze op de stamboekopname had en dat was niet heel goed.Je kunt het zelf bekijken via google en dan haar naam in toetsen het staat onder het kwpn.Het is de vraag hoe ze destijds voorgesteld is maar als ik depunten zo zie die verwacht ik niet dat ze ster waardig zal worden.Vraag bij het kwpn haar lijst op en je kunt daarop zien wat haar mindere punten zijn