[WN] prijs voor een quarter anno 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:36

Rumpleteaser schreef:
spatter schreef:
als je toch weet dat je geen geld of niet genoeg kwaliteit als ruiter hebt om zo'n prospect in futurities te rijden, koop je toch geen paard wat met 1.5 is ingereden(met alle risico's van dien)t

Misschien beseffen deze kopers dit dus niet?

sommige wel hoor... des te gekker dat er geen paarden voor die mensen lijken te zijn. ;)

Gisteren zag ik op een site een paard te koop staan; getraind door een bekende duitse reiningtrainer, maar door blessure niet meer geschikt voor de sport... een ruin nota bene. Vraagprijs?

10.000 euro!!! Wie koopt er een recreatiepaard voor 10.000 euro? Ik ken geen mensen die dat zouden doen hoor...

Anoniem

Re: prijs voor een quarter anno 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:39

Tsja, dan staat er een bekende naam bij en dan doen mensen het wel hoor (scheelt bij zo´n trainer ook dat de paarden niet echt in de weg staan en ze dus niet gauw zullen zakken in prijs). Ik ken mensen die voor 11.000 een paard hebben gekocht bij een bekende Duitse trainer ( :+ ), paard was ook al te oud voor de futurities, vroeg ingereden en ze zitten nu met het nodige blessureleed... tsja, het is wat de gek ervoor geeft he.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:40

en wat voor blessure heeft dat dier dan dat ik daar wel dagtochten van een paar uur op kan maken?
mogen het al geen peesblessures zijn en geen rugproblemen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:41

was die ook al geblesseerd voor dat ze hem kochten dan?

Echt; ik snap niet waarom iemand een recreatieruin zou willen kopen voor vier nulletjes... een merrie ok maar een ruin?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:41

spatter schreef:
en wat voor blessure heeft dat dier dan dat ik daar wel dagtochten van een paar uur op kan maken?
mogen het al geen peesblessures zijn en geen rugproblemen

dat staat er niet bij :7

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:43

ff dan heb je dus een bord voor je kop en het geld te makkelijk liggen

sallandval dat zegt al genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:13

Ik krijg wel wat ideeën voor een goede vraagprijs voor mijn 17 jarige ruin :7

Een paard met een blessure is natuurlijk niet per definitie een ramp. Er is heel erg veel op te lossen met de juiste dierenarts, maar als het iets blijvends is, dan is alles boven slachtprijs te veel voor een ruin.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:03

spatter schreef:
die trainers snap ik wel, zolang er mensen zijn die betalen voor zulke paardjes blijven die werk houden

ik snap de kopers niet
als je toch weet dat je geen geld of niet genoeg kwaliteit als ruiter hebt om zo'n prospect in futurities te rijden, koop je toch geen paard wat met 1.5 is ingereden(met alle risico's van dien)
dan neem je toch een dier wat tot 3 jaar heeft mogen rondlopen en laat je die desnoods door een trainer die jij graag ziet ingereden worden?
dan kan je nog jaren genieten van je toppertje, paarden kunnen makkelijk tot 15 jaar op wedstrijden worden uitgebracht

ik ben dus zo iemand. ik zei het een aantal blz terug ook al. ik heb me rot moeten zoeken naar een QH of Paint die NIET aangereden was op (te) jonge leeftijd omdat ik dat bewust niet wil. Ik rij recreatief western en hou van hun geweldige gangen en karakter, maar dus niet per se van het wedstrijdgebeuren.
wij zijn uiteindelijk bij een veulen uit gekomen... het andere was gewoon niet te vinden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:17

overdreven. niet alle quarters worden te jong aangereden. er zijn er zelfs nog zat te koop, waar met 4 nog niks mee is gedaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:46

kynshiri(moeilijke naam hoor) ik kan me er wel iets bij voorstellen
in Belgie is jong inleren niet alleen bij Quarters heel gebruikelijk, ook wel bij andere rassen

in jou hoek ken ik ook behoorlijk wat mensen die heel vroeg beginnen met inleren, onder het mom "de grote mannen doen dat ook"

ik persoonlijk vind het heerlijk om een veulen te kopen en die helemaal te begeleiden naar volwassenheid
daar heb ik net zoveel lol aan als er op rijden
een paard is bij mij dan ook meer als een rijdier, het is een huisdier
ik heb niet voor niets een kleine "oude" pony(21 jaar) staan en een 11 jarige die al met pensioen is
die hoef ik gelukkig niet op te ruimen vanwege de kosten maar mogen hier gewoon blijven tot ze versleten zijn of dood neer vallen
helaas daardoor wel geen aanschaf meer van veulentjes

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:08

een 11 jarige met pensioen ??

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:09

Een echte supertopper kopen bij een trainer kan helemaal niet, dat is een droom. Als een trainer denkt dat ie goud in handen heeft, gaat ie die echt niet verkopen, hij/zij zou wel gek zijn!! Tja, tenzij je een bedrag neertelt die de meeste mensen pas in de vorm van een hypotheek krijgen :+ Het excuus dat 'ze niet alles kunnen houden' is echt kletskoek imo.

Verder vind ik het wel een hele erge boude uitspraak dat paarden bij trainers met 1,5 worden ingereden. Volgens mij komt dit niet zo vaak voor, eerder met 2 jaar. In Amerika wel, maar daar beginnen ze op 1 januari met de lichting van 2 jaren eerder. En dat is niet alleen in de reining zo hoor.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:14

spicegirl schreef:
een 11 jarige met pensioen ??

helaas wel ja, emmer al vanaf 2007 met dit paard en hij wordt maar niet beter
nu moet ik gaan testen of hij geen PSSM heeft want dat schijnt in de familie te zitten, zou wel het één en ander verklaren

MLP ook in Nederland zeggen ze dat een paard 2 is in januari, ook al is hij geboren in mei
in mijn ogen praat je dan nog over een paard van 1.5 jaar
en ik ken de stallen waarbij dit normaal is kwa inleertijd

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 19:21

My_Little_P schreef:
Een echte supertopper kopen bij een trainer kan helemaal niet, dat is een droom. Als een trainer denkt dat ie goud in handen heeft, gaat ie die echt niet verkopen, hij/zij zou wel gek zijn!! Tja, tenzij je een bedrag neertelt die de meeste mensen pas in de vorm van een hypotheek krijgen :+ Het excuus dat 'ze niet alles kunnen houden' is echt kletskoek imo.

Vaak zijn die paarden niet van de trainer zelf he? Trouwens; ook bij de top trainers is er sprake van sympathie of antipathie voor een paard en de aanpak/stijl kan ook bij het ene paard aanslaan en bij het andere niet. Zo kan een paard waarvan de ene trainer zegt; "snel weg met die hap" bij de andere toch een toppertje blijken.

Tenminste dat zou ik logischerwijs denken.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:03

Zou natuurlijk kunnen, maar een beetje trainer prikt daar denk ik wel doorheen, dunkt me. Ik heb het trouwens over echte top-top-tóppers, hè! Paarden waar normale stervelingen nog niet aan kunnen snuffelen :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:38

My_Little_P schreef:
Zou natuurlijk kunnen, maar een beetje trainer prikt daar denk ik wel doorheen, dunkt me. Ik heb het trouwens over echte top-top-tóppers, hè! Paarden waar normale stervelingen nog niet aan kunnen snuffelen :D

Misschien wel, nou heb ik Anky in een interview wel eens horen zeggen dat ze met sommige paarden niet overweg kan... aan de andere kant zal zo'n paard dan eerder worden doorgeschoven naar een andere 'kampioen' en zeker niet op MP belanden ;)

*edit* als ik daar dan weer over nadenk; zo'n trainer heeft voor elk paard vast wel 10 andere... misschien kunnen zij dus juist wel sneller zeggen "ik kan er weinig mee dús het is geen topper".

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:19

spatter schreef:
mmm, heb je een redelijk bord voor je kop en/of heb je je ook erg slecht verdiept in de sport
dan heb je het geld wel erg gemakkelijk op de plank liggen als je er dan zo mee omgaat
:roll:
ik ruik hier een beetje jaloezie!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:32

waarop zou ik jaloers zijn op zo'n iemand :?

op iemand die zo makkelijk met geld omgaat?
pff, nou nee hoor, ik vind het alleen maar dom en zonde of sneu voor het paard

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:20

geld makkelijk uitgeven is niet sneu voor het paard..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:36

lekker kort door de bocht

mijn stukje tekst was een reactie op iets van iemand anders
kun je dat los staand eruit pikken en er op gaan reageren maar dat is ook wat loos

in die zin was rapido een beetje "spuit elf" met haar reactie

ik ben heel gelukkig met wat ik heb en dat is met het meeste geld van wereld niet te koop
en jaloers ben ik al helemaal niet gauw, zeker niet op iemand met veel geld

maar verder geen geklets over mij, daar gaat het topic niet over

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:03

Jaloezie hoeft niet per se heel slecht te zijn. Als je gek bent op je sport/hobby kan ik me heel goed voorstellen dat je best eens jaloers bent als een ander een steengoed paard kan kopen, die het beste kan houden en alle mogelijkheden heeft tot goede training en daardoor goed presteerd. Als je op die manier met je sport/hobby bezig wil zijn, is dat toch wel een droom? Ik ben niet zo ambitieus dat alles om presteren gaat. Maar als ik een toppaard zie en mensen om me heen die het zich kunnen permitteren om echt veel in de sport te stoppen, denk ik ook weleens; Dat zou ik best wel willen. Maar wij hebben ook andere dingen, dus zou ik het geld echt over moeten hebben, wil het daarheen gaan. Ben redelijk realistisch. Net zo goed, zie ik ook mensen die een goed paard kopen, veel gaan trainen en presteren. Kom ik aan met mijn jaren ervaring.
Ben soms wel blij dat ik niet alles kan kopen, want ik neem veel teveel mee naar huis anders.....

Ben verder ook hartstikke gelukkig en heb een prachtig gezin, familie en de beste dieren die er zijn. Ik gun het mensen vaak ook wel die het wel hebben, als ze er netjes mee omgaan.

Je wilt wel het beste voor je dieren en zolang dat kan is het prima. Er zijn mensen die veel paarden hebben, waar ze beter hun geld kunnen besteden aan 1 paard goed houden.

Men moet ook accepteren dat niet iedereen die topper kan kopen en al helemaal niet op niveau kan rijden. Dus enkele paarden in de hoge prijsklasse voor die topruiters moet blijven en kunnen, echter niet teveel.

ewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:34

Als iemand nog een topper zoekt voor de westernsport, voor een hele leuke prijs, dan kan ik er eentje aanbieden....
Je moet wel goed kunnen rijden en een echt paardenmens zijn, dus geen "pennymeisje".
Met dit paard kun je in alle takken van western toppen!
Super sensibel, mega bewegen, maar ook slim!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:55

Heb er ook eentje te koop staan.
En dus ook niet voor de penny, maar voor de gevorderde western ruiter, die weet wat het is om een paard te beleren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:48

De AOK-ranch gaat ook stoppen, hier staan de paarden ook voor niet teveel te koop.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:15

als ik de berichten van ewi en ariebren lees krijg ik gelijk zin om te gaan kijken
maar doe dat maar niet, eerst maar eens duimen dat de hooiprijzen dit jaar weer wat zakken