ze kregen puur en alleen graszaadhooi ....vitaminen / mineralen supplement en himalaya liksteen
en voor de 'lekker' wat geweekte wiesencobs
mij was altijd verteld dat er in graszaadhooi GEEN suiker zit en dat je dat onbeperkt kan voeren ...zeker in de winter als het zo hard vriest ( in de zoer gaan ze wel op een zeer kleine wei en kregen dan uiteraard minder graszaadhooi

toen blaze zo was afgevallen ....ben ik overgegaan op rijker hooi en heb ongemelasseerde bietenpulp bijgevoerd en daar kwam hij weer bij qua gewicht .....de kwabbetjes achter zijn schouder zijn altijd gebleven...
hij is momenteel niet TE dik en ook niet TE mager
bily de shetlander is zowiezoal niet te dik .....ribben en ruggegraat duidelijk voelbaar
beide mannen hebben een soepele manenkam
en zo wordt er gezegd dat een paard het absoluut niet kan doen o graszaadhooi en zo hoor je weer de ervaringen van anderen dat dat prima gaat

momenteel krijgen ze een combinatie van duits kruidenhooi en graszaadhooi
want 2 kilo kruidenhooi in een hooinet met mazenwijdt 3 x 3 doet blaze nog geen uur mee , terwijl met 2 kilo graszaadhooi in dat zelfde net hij dik 2,5 uur staat te peuzelen
en ik vind het wel belangrijk dat er lang met het hooi wordt gedaan en er over de gehele dag wat te peuzelen valt uit de netten en daar vind ik dus ander hooi niet echt geschikt voor