Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
essiesilly schreef:ja die had ik al gezien idd, die eerste vind ik geen mooi foto moment
en die 2e staat er al een tijd op.. gek wie wil er nou niet een merrie van totilas uit een contango maar zag dat ze nog meer te koop hadden dus misschien is het lokaas
CarolineP schreef:Weer twee super mooie veulens!!!!
En dan zegt 6% in de enquête aan het begin van dit topic dat Totlas veulens tegenvallen......![]()
Vind trouwens de prijs van dat eerste veulen niet eens tegenvallen. ( het dekgeld in aanmerking nemen) Ja, ik weet, een foto is een "momentopname".
Suelza schreef:CarolineP schreef:Weer twee super mooie veulens!!!!
En dan zegt 6% in de enquête aan het begin van dit topic dat Totlas veulens tegenvallen......![]()
Vind trouwens de prijs van dat eerste veulen niet eens tegenvallen. ( het dekgeld in aanmerking nemen) Ja, ik weet, een foto is een "momentopname".
Tja, ik ben 1 van die 6%. Ik vind de nafok van Totilas idd tegenvallen.
In die zin, dat het prachtige veulens zijn, daar niet van, maar er staan dan ook wel schitterende, vooraf geselecteerde, merries achter.
Daarbij in het achterhoofd houdend dat de merrie zowiezo al 70% aan het veulen mee geeft. En als je goed naar de veulens kijkt, zie je overduidelijk de invloeden van de merries terugkomen.
Ik durf te betwijfelen of deze merries Totilas nodig hebben om goede producten neer te zetten. Wellicht zouden ze icm bijv. de vader van Totilas of bijv. een totaal andere hengst wel veel beter fokken.
Het enige wat mij opvalt en wat al eerder is gezegd, is de halsvorm en bespiering van een hoop veulentjes en dat is iets wat ik nu nog niet direct een pre vind. Totilas heeft duidelijk een merrie nodig die lengte meegeeft. Of hij nu echt de merries of enkel het stamboekpapier heeft verbeterd (als werelds beste dressuurpaard in de pedigree), ik weet het niet.
Maar nee, ik ben dus nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Totilas, wel van de kwaliteiten van de moedermerries die bij de veulens horen, want nogmaals, dat zijn stuk voor stuk merries die ik graag op stal zou willen hebben...
essiesilly schreef:o nou dank je![]()
maar dan nog is het wel de beste die ik uit deze merrie gefokt heb