De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 13:11

Ben erg benieuwd essie hoe hij het op de veiling gaat doen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:12

nee dat was ik niet, volgens mij bedoel je esmee (smeetjoew)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:12

essiesilly schreef:
nee dat was ik niet, volgens mij bedoel je esmee (smeetjoew)

Ooh ja, lijkt op elkaar he? :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:13

hahah bijna :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 13:17

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:21

ja die had ik al gezien idd, die eerste vind ik geen mooi foto moment
en die 2e staat er al een tijd op.. gek wie wil er nou niet een merrie van totilas uit een contango maar zag dat ze nog meer te koop hadden dus misschien is het lokaas ;)

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:28

essiesilly schreef:
ja die had ik al gezien idd, die eerste vind ik geen mooi foto moment
en die 2e staat er al een tijd op.. gek wie wil er nou niet een merrie van totilas uit een contango maar zag dat ze nog meer te koop hadden dus misschien is het lokaas ;)

Prachtkind heb je !!!

@ Totilasfore :
Die van jou mag er ook zeker zijn :D

xkellyx7

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:56

Wat een superveulens! erg lieeef! <3

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:46

Weer twee super mooie veulens!!!!

En dan zegt 6% in de enquête aan het begin van dit topic dat Totlas veulens tegenvallen...... -:(- :D

Vind trouwens de prijs van dat eerste veulen niet eens tegenvallen. ( het dekgeld in aanmerking nemen) Ja, ik weet, een foto is een "momentopname".

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:54

Ik keek net even op CHIOAachen.de of er nog iets van dressuur te zien is, en wie prijkt er op het tabblad
"dressur" ?????? Precies, mèt Edward!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:22

Heb op CK Sevenum een Totilas veulen gezien. Nummer 68. Maar wat viel hij zwaar tegen met een heel lang hoofd en een matige brwegiing...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 07:47

Ok ben benieuwd naar de foto's

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:12

morgen in wamel (bij de dalhoeve) foto dag voor borculo voor de eerste groep veulens.. mijn totilas moet om half 3, een merrie v totilas uit een ferro moet om half 1
publiek is welkom

Totilasfore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:42

essiesilly schreef:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

m n kind onder de douche :D straks oortjes uitscheren... }> haha

what a beauty ! Thank you for sharing :-)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:53

CarolineP schreef:

En dan zegt 6% in de enquête aan het begin van dit topic dat Totlas veulens tegenvallen...... -:(- :D

Vind trouwens de prijs van dat eerste veulen niet eens tegenvallen. ( het dekgeld in aanmerking nemen) Ja, ik weet, een foto is een "momentopname".

Tja, ik ben 1 van die 6%. Ik vind de nafok van Totilas idd tegenvallen.

In die zin, dat het prachtige veulens zijn, daar niet van, maar er staan dan ook wel schitterende, vooraf geselecteerde, merries achter.

Daarbij in het achterhoofd houdend dat de merrie zowiezo al 70% aan het veulen mee geeft. En als je goed naar de veulens kijkt, zie je overduidelijk de invloeden van de merries terugkomen.

Ik durf te betwijfelen of deze merries Totilas nodig hebben om goede producten neer te zetten. Wellicht zouden ze icm bijv. de vader van Totilas of bijv. een totaal andere hengst wel veel beter fokken.

Het enige wat mij opvalt en wat al eerder is gezegd, is de halsvorm en bespiering van een hoop veulentjes en dat is iets wat ik nu nog niet direct een pre vind. Totilas heeft duidelijk een merrie nodig die lengte meegeeft. Of hij nu echt de merries of enkel het stamboekpapier heeft verbeterd (als werelds beste dressuurpaard in de pedigree), ik weet het niet.

Maar nee, ik ben dus nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Totilas, wel van de kwaliteiten van de moedermerries die bij de veulens horen, want nogmaals, dat zijn stuk voor stuk merries die ik graag op stal zou willen hebben...

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:09

Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:14

De merrie geeft genetisch 70% mee???????
Typisch de mening van een vrouw :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:19

Suelza schreef:
CarolineP schreef:

Tja, ik ben 1 van die 6%. Ik vind de nafok van Totilas idd tegenvallen.

In die zin, dat het prachtige veulens zijn, daar niet van, maar er staan dan ook wel schitterende, vooraf geselecteerde, merries achter.

Daarbij in het achterhoofd houdend dat de merrie zowiezo al 70% aan het veulen mee geeft. En als je goed naar de veulens kijkt, zie je overduidelijk de invloeden van de merries terugkomen.

Ik durf te betwijfelen of deze merries Totilas nodig hebben om goede producten neer te zetten. Wellicht zouden ze icm bijv. de vader van Totilas of bijv. een totaal andere hengst wel veel beter fokken.

Het enige wat mij opvalt en wat al eerder is gezegd, is de halsvorm en bespiering van een hoop veulentjes en dat is iets wat ik nu nog niet direct een pre vind. Totilas heeft duidelijk een merrie nodig die lengte meegeeft. Of hij nu echt de merries of enkel het stamboekpapier heeft verbeterd (als werelds beste dressuurpaard in de pedigree), ik weet het niet.

Maar nee, ik ben dus nog niet overtuigd van de kwaliteiten van Totilas, wel van de kwaliteiten van de moedermerries die bij de veulens horen, want nogmaals, dat zijn stuk voor stuk merries die ik graag op stal zou willen hebben...

Sluit ik mij ook bij aan.

Ik zie mooie veulens, enkele mindere maar het bijzondere wat sommige menen te zien zie ik niet. Ik denk dat het waardevoller is met de vader te dekken als met Totilas. Een top sporthengst is nog geen vaderdier.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:22

nou ik vind die van mij toch best bijzonder :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:23

o nou dank je :o :D
maar dan nog is het wel de beste die ik uit deze merrie gefokt heb

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:25

essiesilly schreef:
o nou dank je :o :D
maar dan nog is het wel de beste die ik uit deze merrie gefokt heb

Oeps, verkeerde knopje...

Maar goed, nogmaals, je hebt gewoon een hele goede merrie bij jouw veulen lopen.

Ik ben niet overtuigd van het feit dat jouw merrie Totilas nodig heeft om goed te kunnen fokken hoor ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:26

ze heeft hem ook niet nodig maar ik vond het wel een leuke en goede zet en het is goed uitgepakt dus ik zeur niet :P
maar ik wacht wel net zo lief op die van volgend jaar :j ( baby don schufro <3 )

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:37

Ik vind Diego van jou echt geweldig Essie :+:

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:39

70% vind ik ook wat veel, maar ik deel wel dezelfde strekking van de mening.

De merries die ernaast lopen zijn van buitengewone kwaliteit. Essie, dat weet jij zelf ook. Je hebt een beste merrie, die meerdere goede veulens op de wereld heeft gezet. Deze steekt daar toch niet heel erg bij af. Ik heb hem niet gezien, maar of deze 10 slagen beter is als je vorige veulens betwijfel ik. Daarbij is hij natuurlijk wel van bovengemiddelde kwaliteit, daar valt niet over te twisten.
Zeg ook niet dat het geen goede zet is geweest, ook daar twijfel ik geen moment over. Maar de discussie was, vallen ze mee of vallen ze tegen. Ik zeg dat je ze niet kunt vergelijken met nakomelingen van een hengst die ook matig merriemateriaal heeft gehad. En de verervingskracht van de hengst kan dus in twijfel getrokken worden.
Op sommige merries kun je bijwijze van spreken nog een ezel zetten en nog kunnen ze lopen. Alle merries zijn natuurlijk wel met zorg voorgesoteerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:49

Ik vind ze over het algemeen wel beter dan ik verwacht had maar waar dat door komt weet ik niet. Kan de merrie zijn, kan ook de hengst zijn.
Ik was bang voor een tweede Lingh verhaal maar Totilas fokt denk ik beter dan Lingh zo te zien.

Toch krijgt Totilas gewoon een beter/hoger segment merries aangeleverd, ook al door de dekprijs.
Als hij alles aangeboden had gekregen voor 1000 euro dekgeld hadden er veel meer misbaksels tussen gezeten. Toch had je dan misschien wel beter kunnen zien of hij verbetert ja of nee.