Zannekin schreef:Ten eerste denk ik dat je de paarden (met die lijntjes) ongereden en los moet bekijken, liefst nog vergelijken op hetzelfde trainingsniveau. Een paard verandert naarmate wat z'n training inhoudt en door wie hij getraind wordt. Logisch dat bepaalde spieren meer getraind worden en daardoor de houding verandert. Een foto is ook een momentopname: de ene kan slungelen in een sukkeldrafje, de andere net van stal en fris: twee totaal verschillende foto's met verschillende lijntjes volgens mij.
Ben ik het helemaal mee eens; hoe vaak worden er niet foto's gemaakt die gewoon niet goed zijn?! Er zijn er maar een paar die geschikt zijn om te gebruiken. Uiteraard kiest de hengstenhouder de foto waar de hengst er op zijn voordeligst uitziet (zij het met behulp van de peecee?)
Citaat:Verder wat springen of dressuur betreft: er wordt te vaak het mentale vergeten. Misschien dat een paard in theorie evengoed kan springen en dressuren als hij het lendenmechanisme heeft, daarom heeft hij nog niet de moed, is hij te voorzichtig etc.... enkel op exterieur niet te beoordelen. Een paard met lendenmechanisme wordt daarentegen niet vanzelf een topper.