Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.... dus, ja, ook daar kunnen ze wat presteren!!! Morgen maar 's de Snappy opstarten en de videocamera eraan vast "haken" ... IEMAND? .... Zal iemand me 's de GOUDEN tip geven van de uploadsites
? Ik ben het zo beu dat ze steeds niet werken
.
Maar ik vind het niet goed voor een paard, alles wordt stijf en ze staan daar maar te hangen. Als je zelf land hebt kun je het wel afwisselen. Dan hou je het paard met veel regen op stal zodat het land niet kapotgelopen wordt. Maar je moet het beestje wel beweging geven, rijden dus, en niet 10 minuten longeren en weer op stal. Of je moet de luxe hebben van een eigen bak of paddock, het mooiste is een uitloopstal maar die luxe is maar weinigen gegeven, snik..
Thuis hebben we wel eens geprobeerd of ze bij de koeien wilde lopen, die heeft ze allemaal uit de wei gejaagd. Pas geleden hebben er 2 driejarige merries bij haar in de wei gelopen dat is precies 2 dagen goedgegaan toen stonden ze bij de buurman in de wei. Vorig jaar ben ik mee geweest op ponykamp dus met 16 pony's in een vreemde wei toen ging het aardig goed.
. Sox is de makkelijkste tinker om bij andere paarden te zetten. Ze is nooit opdringerig en gaat haar eigen gang. Zal nooit slaan, jagen of bijten. Eigenlijk een doetje
Andere paarden lopen dus wel eens over haar heen, wat mij weer hartzeer geeft; zie ik weer stukken uit haar vacht of dat ze niet bij de drinkbakken mag, dat is weer het nadeel van zo'n braverik.
(ze waren een week terug per ongeluk samen op de wei geraakt toen de merrie er in slaagde om het slot van het weidepoortje te laten sneuvelen). Het ruintje ook hoor ... als het op ruw spel aankomt doen ze het samen, maar als de ruin het beu is moet ie maar één keer gericht meppen en weg is de stoere tinkerhengst
...
om dan een schop te krijgen), maar voor de rest gaat het erg goed. Hij gaat vaak in een hoekje alleen staan grazen om dan ineens weer even z'n maatje te komen "testen" of het nu al niet tijd geworden is voor een spelletje