Najaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Re: Najaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:13

Ik kan alleen het filmpje van de aanlevering vinden en daar vind ik dat hij gewoon netjes gereden wordt. Of mis ik nu een ander filmpje???

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:24

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:26

En ben ik toch zo blij met jou... en ga nu even kijken..

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:32

Mooie bak, mooi optrekje, leuke carpoort en ik vind voor een driejarige dat er wel wat veel druk op staat en je ziet dat hij dat ook nog niet echt aan kan.. maar dit is weer een momentopname en zo zal hij denk/hoop ik niet iedere dag gereden worden.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:29

Velvet1 schreef:
smeetjoew schreef:
Zeker goed en stoer paard die Vivaldi Donnerhall, maar mijn inziens wordt 'ie veel te veel op druk gereden. Hij's nog maar 3.
Ik miep niet snel over werk bij jonge paarden, maar vind dat er wel erg veel druk op staat.

Maar wat doet hij dan verkeerd? Het is nou eenmaal zo dat die hengsten snel klaar gestoomd moeten worden. Niet ideaal maar ja, als je een goedgekeurde hengst wil hebben dan zul je wel mee moeten in die molen.
De man die hem rijdt doet m.i. niets verkeerd.
Hij laat hem gewoon zien en ik zie niet dat hij er veel druk op heeft.

Ik vind niet dat hij eerlijk van achteren naar voren wordt gereden zoals dat mijn inziens wel moet gebeuren met een 3 jarige. Als hij 5 is heb ik er minder moeite mee, maar hij is amper een half jaar zadelmak en dan zit er al zoveel druk achter. Hij moet steeds maar uitstrekken en dat voorbeen eruit zwaaien waarbij je duidelijk ziet dat hij z'n kruis hooghoudt. En van de galop blijft weinig over; dat gaat niet simpel en op eigen benen.
Dat beest is nog lang niet sterk genoeg achter om dit werk bol te werken. Het is wel een goudeerlijk dier.

Edit: het geeft dus wel aan dat het en talentvol paard is als hij dit aankan/aanbiedt op deze leeftijd maar ik zou het op deze leeftijd niet volop benutten.

Maargoed, da's mijn mening.

Wil nu niet het hele topic verpesten met een discussie over hoeveelheid werk bij een jong paard hoor. :P Excuus. Ik ga weer in de meelees stand. :D

tietske2666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:23

Hij wordt in Stegeren afgerekend op feit dat hij niet genoeg progressie had gemaakt, en dat hij niet genoeg kon bewegen???

Wat is er daar dan fout gegaan? als je nu het verschil ziet. De kwaliteit is er, maar niet door het kwpn gezien. Jammer dat zo'n hengst met zo'n bloedlijn, karakter enz. aan de kant wordt gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:19

Qua bloedlijn vind ik hem niet heel interessant. Vivaldi heeft zoveel gedekt dat er vast nog een heleboel meer komen om uit te kiezen.

Velvet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:33

yvonnepuntnl schreef:
Sjonge wat ben je toch een digibeet :P
http://www.youtube.com/watch?v=D-i6i81BQ18

Oh, ik heb hem... Had ook een ander filmpje gezien.
Bij deze wordt hij inderdaad wat onvriendelijker gereden. Vooral als dat gewoon thuis een training is.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 10:17

Ja ik had ook een ander gezien( DIe van de aanlevering)

Voor een 3 jarige word er nogal wat druk op gezet. Voor ziet het er heel spectaculair uit maar van achter kan hij het gwoon nog niet bijbenen.
Het is niet te hopen dat dit dier regelmatig zo word gereden want dan is er over een jaar niets meer van over.
Verder wel een pratatie voor het paard dat hij het pikt.
Zou dit paard wel eens over een jaar willen zien als hij gewoon ontspannen over de rug is gereden en de tijd heeft gekregen om sterker te worden.
Denk dat het dan een erg goed paard is :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:29

Wat een flutfilmpje zeg..word er gewoon een beetje niet goed van.Dat beest is verdorie 3 jaar oud...ik ga helemaal met je mee Smeetjoew.Wat een achterlijke vertoning..ik hoop echt voor deze talentvolle hengst dat ze hem zo niet iedere dag rijden..

tietske2666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:26

ik denk 2x per dag. Wat denk je zelf?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:20

Voel je je beledigd? hopelijk trek je er wat van aan..

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:55

tietske2666 schreef:
Hij wordt in Stegeren afgerekend op feit dat hij niet genoeg progressie had gemaakt, en dat hij niet genoeg kon bewegen???

Wat is er daar dan fout gegaan? als je nu het verschil ziet. De kwaliteit is er, maar niet door het kwpn gezien. Jammer dat zo'n hengst met zo'n bloedlijn, karakter enz. aan de kant wordt gezet.

Hij liet zich in Stegeren ook echt niet goed zien en vond hem wat ponyachtig. En nu hij wordt hij zo opgeprikt gereden en zal hij misschien als hij het volhoudt beter worden, maar dan is het lopen er dus ingereden en is het niet de natuurlijke aanleg. Ik snap absoluut wel de teleurstelling, maar ik zou hem de tijd geven en dan maar zien wat dat met hem doet.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:54

tietske2666 schreef:

Vind je dat hij nu wel progressie heeft gemaakt dan? :o

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:59

tietske2666 schreef:

Eerlijk gezegd zie ik die kwaliteit niet zo, ik hoop dat er betere Vivaldi's zijn die meer soeplese, uitstraling en ras hebben en die gaan er komen, zeker als je de afgelopen NMK gezien hebt

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 21:26

Vanmiddag de lijst erbij gepakt. Alle spullen die mee moeten bij elkaar gezocht.
Word nu toch wel spannend :):)
Morge weer ff oortjes uitscheren enzo zodat hij er top voor staat woensdag :j
Duimen maar +:)+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:53

De Uphill x Rhodium en de Jazz x Welt Hit II zijn door!!! :D
De Winningmood en de Oscar niet... ;( De Oscar was kreupel... |(

Edit; de uitslagen staan ook al op de KWPN site zie ik net! ;)
Laatst bijgewerkt door RolandHitze op 06-10-10 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:56

ooh wat vervelend!

weet je iets van de Lord?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:39

Van de KWPN site:
Citaat:
Nadat vanmorgen al de springhengsten werden aangeleverd voor het najaarsverrichtingsonderzoek, hebben inmiddels ook de dressuurhengsten hun tijdelijke onderkomen op de Driehoekshoeve in Stegeren betrokken. De hengstenkeuringscommissie bevond elf hengsten testbaar na de veterinaire keuring en het voorrijden door de eigen ruiter.
Aangeleverd werden:

Cat.no. 28 (Blue Hors Romanov x Donnerhall)
Cat.no. 31 (Daddy Cool x Jazz)
Cat.no. 33 (Jazz x De Niro)
Cat.no. 34 (Jazz x Ferro)
Cat.no. 35 (Jazz x Welt Hit II)
Cat.no. 37 (Painted Black x Goodtimes)
Cat.no. 39 (Serano Gold x Michelangelo)
Cat.no. 42 (Uphill x Rhodium)
Cat.no. 45 (Vivaldi x San Remo)
Cat.no. 50 (Lord Leatherdale x Negro)
Cat.no. 59 (Johnson x De Niro)

Tijdens de veterinaire keuring waren er geen bemerkingen voor cat.no. 46 (Winningmood x Oscar). Bij de presentatie onder het zadel bleek de hengst nog over een weinig krachtige draf te beschikken. Na overleg van de commissie met de eigenaar heeft deze besloten de hengst terug te trekken.

Cat.no. 52 (Oscar x Corleone) was tijdens de klinische keuring op de volte onregelmatig. Op de rechte lijn waren er geen veterinaire bemerkingen. In overleg met de commissie is besloten de hengst de kans te geven zich onder het zadel te presenteren, maar tijdens het losrijden is door de eigenaar besloten de hengst terug te trekken.

Cat.no. 40 (Sir Donnerhall x Polansky) werd door de eigenaren afgemeld.

Vanmiddag worden de Gelderse hengsten voor de wagen aan de hengstenkeuringscommissie gepresenteerd. Later vandaag leest u welke hengsten daadwerkelijk aan de test zijn begonnen.

Wat zonde zeg van de Oscar.

De Winningmood verbaast me niks, die vond ik de vorige keer maar niks.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:40

Als er iemand in Stegeren gaat kijken en foto's gaat maken...zou die dan indien mogelijk ook foto's kunnen maken van de 2 Gelderse hengsten(nr 61 en 62). Die kan ik dan laten zien in het Gelderse Topic.

Alvast bedankt.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:00

Bretton Woods ook aangeleverd vandaag, ik ben benieuwd ofdat hij goedgekeurd wordt.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:36

pullaar schreef:
Bretton Woods ook aangeleverd vandaag, ik ben benieuwd ofdat hij goedgekeurd wordt.

NATUUUURLIJK! Hahaha... ik hoop het wel! ;)

Ik ben ook wel benieuwd wie er vandaag in Stegeren is geweest! Iemand nog foto's gemaakt? :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:57

Ik had wel verwacht dat jij was gegaan Roland :P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:59

Hebben we nog geen foto´s :D

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:09

RolandHitze schreef:
pullaar schreef:

NATUUUURLIJK! Hahaha... ik hoop het wel! ;)

Ik ben ook wel benieuwd wie er vandaag in Stegeren is geweest! Iemand nog foto's gemaakt? :D

Ik duim met je mee +:)+