Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:59

Kajanus schreef:
Hallo zeg, soms heb ik ook nog een leven naast Bokt :P

:n bokt gaat altijd voor je andere leven, helemaal als je zegt dat je foto's hebt gemaakt :D :P

Kajanus schreef:
Ik heb foto's gemaakt en volgens mij zitten er nog wel wat aardige tussen, het valt nl niet mee om binnen foto's te maken. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om ze te uploaden en te plaatsen maar ik ga mijn best er nog voor doen.
Suzanne F. schreef:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mis Pukkie!!! ;(
En CGJ ook...... ;(

En waarom is Puk er niet meer, zal ook zijn redenen hebben dat hij te kritisch was of wat dan ook.
CGJ is ook erg mak geworden de laatste tijd, dus niet meteen mensen veroordelen die niet hun mening willen geven.

Van Puk weet ik dat hij te 'bekend' werd en daarom zijn meningen niet meer op het openbare forum gaf (wel op verzoek per PB)
En CGJ komt (sinds september 2009) ook ineens weer om de hoek kijken, en heeft ook weer een mening die hij niet op bokt zet......... :+

Ik heb (nog) geen mening, ik ben niet bij de verrichting geweest, maar ben ook een van de lezers van de vrijwillige-verslagen

cjb

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:09

Wat mij betreft, op deze manier een forumonderwerp
zonder toegevoegde waarde. Dus kan verplaatst worden naar de zwetshoek. (pennyhoek) of een slotje.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:10

Of kom gewoon terzake

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:41

Suzanne F. schreef:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mis Pukkie!!! ;(
En CGJ ook...... ;(

Helemaal mee eens, ik mis ze ook.

Zonder iemand er op aan te kijken, vind ik het toch wel heel jammer dat het zo moet gaan. Ik keek altijd erg uit naar de verslagen en ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier er genoeg verstand van hebben om een eigen mening te vormen. We weten toch wel dat het allemaal jonge paarden zijn en ook dat niet elk paard geschikt is voor dit systeem. Maar het zijn wel onze toekomstige vaderdieren, dan mag je toch kritisch blijven!
En ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig wie dit allemaal veroorzaakt heeft!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:03

Ik ben de foto's aan het uploaden dus nog even geduld, moet tussendoor ook nog de paarden doen..

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:05

We wachten geduldig :)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:08

Hou je vast Wonderboy ik weet niet of dat jullie er zo goed vanaf komen :D :P

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:25

Ach hij is niet meer van ons. Na Denbosch verkocht aan de VDL dus ons doet het geen zeer :)..
Zou het natuurlijk heel leuk vinden als ze hem goedkeuren. Maar denk niet dat z'n bloed veel toevoegd aan de fokkerij.

Maar ben wel benieuwd hoe hij het doet.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:30

Afbeelding

Afbeelding
Bravour de vierjarige Painted Black x Chronos.
Liep op een natuurlijkere manier als bij aanlevering maar ik vond hem wel iets stug in de mond.

Afbeelding
Afbeelding
Charmeur de Florencio x Jazz, was bij het longeren erg hengst maar wel stoer. Bij de aanlevering vond ik hem beter lopen en het is al een heel brok hengst en is pas drie. Draf redelijk, galop erg goed.

Afbeelding
Cash-Mora de Flemmingh x Fruhling, vond ik bij aanlevering echt een heel fijn dier die goed liep, maar nu was hij echt een stuk minder.
Afbeelding
Widor de Koss x Cabochon

Afbeelding

Afbeelding
Cover Story de Oscar x Corleone met de aanlevering al erg slecht in de aanleuning en nu nog niet heel veel verbeterd. Ik had hem nog even thuis gehouden...

Zo dit waren de eerste foto's nu ga ik weer wat doen de rest volgt nog..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:41

Zo van de foto's vind ik de Painted Black een erg gave hengst!
De Oscar vind ik nog steeds geweldig om te zien.

Ik ga me er niet echt mee bemoeien, maar vind het eigenlijk ook wel jammer dat de verslagen (meningen dus) niet meer geplaatst worden. Ik ben in de fokkerij gezien nog een echte leek en wil zo ontzettend veel leren en ben er erg in geintresseerd. Om dan iemand zijn/haar mening te zien en evt. te vergelijken leer je naar mijn inziens erg veel van.

Ik kan zelf wel bepalen wat ik een mooie hengst (of paard algemeen) vind en dat zelfs nog wel onderbouwen, maar veel dingen zie ik toch echt nog niet en dat vind ik gewoon leuk om te leren. Steeds vaker dat ik zelf een hengst (op de HK bijv) 'beoordeel' en kijk wat de jury's er later over zeggen en kijken wat er overeen komt, wat ik wel gezien heb wat hun zien en wat ik juist niet gezien heb.
Laatst bijgewerkt door Quir op 09-04-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:45

cjb schreef:
Ik heb een mening over een hengst.
Heb die ook zien lopen. Zodat ik die mening ook nog eens kan onderbouwen.

Dan vind ik het ook leuk om te lezen hoe de mening van andere is over die hengst.
Heb ik het goed gezien? Is mij iets ontgaan? Als redelijk (on)ervaren fokker zoeken naar bevestiging.

Elke keer de pb versturen kost meer tijd dan het stukje in een forum plaatsen.

Heb ik jouw stukje dan gemist? Laat maar horen die mening, wie weet volgen er meer.

Het is idd wel jammer als we het nu alleen met de officiele versie moeten doen terwijl er wel mensen bij zijn geweest. Ik denk toch dat iedereen zijn mening hier gewoon kwijt kan, daar is het forum tenslotte voor, wat iedereen plaatst is uiteraard alleen zijn eigen indruk en als dat in sommige gevallen een negatieve indruk is mag dat ook, mits het op een nette manier gebracht wordt.

Dat mensen wiens eigen hengst meedoet zich onthouden van commentaar (ook over de anderen) kan ik me nog wel indenken, maar bokkers zonder banden met het onderzoek mogen zich toch vrij voelen om hun mening te geven, ook als het om paarden van medebokkers gaat.
Er zal toch niemand geloven dat een topic op bokt ook maar enigszins invloed heeft op de commissie ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:51

Was idd benieuwd naar de Oscar x Corleone, maar
waar blijft de Uphill x Vincent nou Kajanus :D Hup wissel snel die paarden even :* :D

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:56

:o Ik herkende Cash mora helemaal niet.
Hij is veel donkerder geworden en valt me op de foto helemaal niet mee.

Benieuwd naar de rest van de foto's.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:08

Nicole288 schreef:
Het is idd wel jammer als we het nu alleen met de officiele versie moeten doen terwijl er wel mensen bij zijn geweest. Ik denk toch dat iedereen zijn mening hier gewoon kwijt kan, daar is het forum tenslotte voor, wat iedereen plaatst is uiteraard alleen zijn eigen indruk en als dat in sommige gevallen een negatieve indruk is mag dat ook, mits het op een nette manier gebracht wordt.

Dat mensen wiens eigen hengst meedoet zich onthouden van commentaar (ook over de anderen) kan ik me nog wel indenken, maar bokkers zonder banden met het onderzoek mogen zich toch vrij voelen om hun mening te geven, ook als het om paarden van medebokkers gaat.
Er zal toch niemand geloven dat een topic op bokt ook maar enigszins invloed heeft op de commissie ;)

^) Volgens mij plaats ik hierboven foto's met commentaar.. en daarbij weet je wel hoe weinig mensen er waren in Stegeren, welgeteld vier bokkers die ik weet en de rest hengstenhouders, waaronder ook 1 van de knapste :D

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:09

Dank je wel Kajanus !!! Toppie en ook nog mooie foto's.
zo op de foto's vind ik Bravour wel heel gaaf, maar lijkt wat kort in de rug ?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:10

Ik vind de Florencio x Jazz een prachtig dier om te zien. Inderdaad een behoorlijk paard al met zijn 3 jaar.
Tja en Bravour, als hij goedgekeurd wordt... gaat mijn merrie een bezoekje brengen aan Belgenland :) ( no offence ;))
De Koss X Cabochon vind ik een grof paard, niet mijn voorkeur.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:26

Afbeelding

Afbeelding
Carlton de Uphill x Vincent, erg fijn bewerkbare hengst voor nu mijn favoriet.

Afbeelding
Cedar de Lord Leatherdale x Negro bij deze heb ik niet zo opgelet :o

Afbeelding

Afbeelding
Cennin de Vivaldi x Donnerhall ja wat moet ik daar van zeggen, schijnt in Deurne en DB een geweldig dier geweest te zijn, maar nu zag ik dat niet terug. Hij is wel superbraaf!

Afbeelding
Checkpoint de Westpoint x Matterhorn

Afbeelding

Afbeelding
Charming mood de Winningmood x Contango :D , bij aanlevering een mooie frisse brave hengst die goed liep en nu was hij wat mat en braafjes.

Afbeelding

Afbeelding
Cadans de Sir Donnerhall x Pion de verrassing van de dag, bij aanlevering vond ik er niet zoveel aan maar hij is nu echt met sprongen vooruit gegaan.

Jullie missen denk ik de scandic maar die foto's zijn mislukt :o

Dit is mijn mening ben geen pukpaleis :P maar heb op mijn manier mijn best gedaan.
Laatst bijgewerkt door Kajanus op 09-04-10 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:28

Hulde aan Kajanus :j!

Ooo die Uphill is ook steeds meer mijn favoriet, nog meer
als de Oscar eigenlijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:29

Bij Charming Mood: het is niet Winningmood x Prado (Winningmood stamt zelf af van Prado) maar Winningmood x Contango.

Wel mooie foto's :j Fijn om te zien hoe ze nu gereden worden. Ze zijn allemaal een stuk 'gegroeid'.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:32

Oeps dat was een stom foutje... maar gelukkig kon ik hem nog herstellen...

Afbeelding
En mijn twee toppers voor volgend jaar :D :D

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:36

Van de Vivaldi's hoor ik wel meer dat ze super braaf zijn.
Die van ons liep na 5x onder het zadel geweest te zijn ook braaf zijn rondje op de show bij v uytert.
De vivaldi hier houd zich nogal vast op links zo op de foto's te zien.

Verder vind ik het toch altijd moeilijk die paarden op zo'n jonge leeftijd te beoordelen en dan zeker via foto's.

Wel heel erg bedankt ik denk namens iedereen hier :P voor het maken/plaatsen van de foto's.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:43

Leuke foto's Kajanus! bedankt! ik vind Widor echt gaaf zo van de foto.Verder vallen sommige niet helemaal mee in de aanleuning,en zijn ze daardoor denk ik ook moeilijker te beoordelen op de foto.
Bravour ziet er goed uit en Cash mora is volgens mij nog veels te slap voor dit onderzoek.

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:43

painted black x chronos / florencio x jazz / uphill x vincent spreken mij op de foto's zo het meest aan!

Inderdaad al eerder al gehoord dat de sir donnerhall x pion erg goed moest zijn geweest!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:49

Zijn goed gelukt hoor Kajanus. Bedankt voor het plaatsen ervan mét opmerkingen.

Er zitten wel een paar mooie hengsten tussen, zo op de foto. Maar dat kan soms misleidend zijn.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:18

Goed gedaan Kajanus!!

Ik vind die laatste 2 zo vanaf de foto het beste :P