sarabande schreef:maverick schreef:AES is wel degelijk europees erkend
Geestig hoor, ik dacht dat jij wel zou begrijpen dat binnen die context bedoelt wordt niet KWPN erkend
whahaha dat weet ik ook
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ilzas schreef:Rianneke: je slaat de spijker op zijn kop. En ik persoonlijk geef graag iets meer uit aan een dier waarvan ik weet wat ik ervan kan verwachten, juist omdat ze zo duur zijn! En daarom betaal ik voor een NRPS-er minder dan voor een KWPN-er. Sterker nog: was vorig jaar bezig een paard aan te kopen (NRPS) waar ik niet voor wilde betalen, wat de verkoper er voor wilde hebben. En kennelijk een ander ook niet, want het paard is nog steeds in bezit van diegene.
Het is wat de gek er voor geeft he
maverick schreef:Gaat niet over gelijk of ongelijk. Het gaat er over dat er bij het NRPS ook goede paarden zijn. Het is niet enkel KWPN wat er blinkt
Rianneke schreef:Ilzas schreef:Rianneke: je slaat de spijker op zijn kop. En ik persoonlijk geef graag iets meer uit aan een dier waarvan ik weet wat ik ervan kan verwachten, juist omdat ze zo duur zijn! En daarom betaal ik voor een NRPS-er minder dan voor een KWPN-er. Sterker nog: was vorig jaar bezig een paard aan te kopen (NRPS) waar ik niet voor wilde betalen, wat de verkoper er voor wilde hebben. En kennelijk een ander ook niet, want het paard is nog steeds in bezit van diegene.
Dus iets wat duur is is goed?![]()
En tsjah voor kwaliteit betaal ik ook, maar ik geef nooit veel geld uit voor beloftesHet is wat de gek er voor geeft he
![]()

Ilzas schreef:Oh, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Ik hoef ook geen Jazz of Gribaldi. Ook omdat ik weet dat ik nooit op dat niveau (noem eens wat: ZZ zwaar en hoger) zal rijden. Maar ik vind dat er binnen het KWPN ook hele fijne lijnen met fijne gebruikspaarden zijn (puur als voorbeeld: Burggraafjes, Hemmingway's, Cabochon's).
En ik kan me ook wel vinden in jouw visie dat ze een beetje "modieus" bezig zijn, maar het KWPN is zo groot, dat er ook nog wel wat minder modieuze, basic bloedlijnen zijn.
Ook ben ik het met je eens dat "normale" ruiters vaak niet de capaciteiten hebben om om te gaan met complexe, hete toppers.
Maar ik vind al met al het NRPS dus nog steeds te klein, te onbekend om op af te gaan. Plus, zoals ik al zei: de handelswaarde is gewoon lager, terwijl ze er dus wel dezelfde prijzen voor proberen te vangen... Ik snap zelfs die gedachte ook wel: dat het in real life geen ander paard is, maar op papier gewoon wel. En ik heb altijd merries, en uit een NRPS merrie krijg ik nooit meer een KWPN veulen.
Dat dan weer wel
ponyparadijs schreef:Tja en toch kan je dat in het NRPS precies hetzelfde doen. Ik weet ook dondersgoed van welke bloedlijn ik geen paard-pony zou willen hebben.
Vindt ook dat binnen het KWPN nogal modebewust wordt gefokt! Daar bedoel ik mee dat we een tijd helemaal doodgegooid zijn met Jazz nakomelingen en dat die voor de meeste mensen (normale mensen die op een normaal niveau met paarden bezig zijn) helemaal niet zo plezierig zijn. En ook vaak niet de cappaciteit hebben om voor echte toppers van belang te zijn!
maverick schreef:Doe die oogklepen nu eens af. De meeste KWPNers zijn duitsers. of van hele duitse invloeden.
En nogmaals (denk dat jij niet zo in de verkoop zit) een NRPS er is echt goedkoper dan een KWPN er. Verder wordt mijn NRPS merrie dit jaar gedekt met een KWPN er en als er een hengstveulen uit komt is deze op voorhand als verkocht.(en voor goed geld ook) Veulen kan overigens gewoon bij het KWPN registreed worden met een gewoon stamboekpapier. Wat het veulen dus gewoon een KWPN er maakt.
Cerize schreef:Niet alledaags en voor veel mensen misschien een reden om niet met zo'n paard thuis te komen.
maverick schreef:Doe die oogklepen nu eens af. De meeste KWPNers zijn duitsers. of van hele duitse invloeden.
En nogmaals (denk dat jij niet zo in de verkoop zit) een NRPS er is echt goedkoper dan een KWPN er. Verder wordt mijn NRPS merrie dit jaar gedekt met een KWPN er en als er een hengstveulen uit komt is deze op voorhand als verkocht.(en voor goed geld ook) Veulen kan overigens gewoon bij het KWPN registreed worden met een gewoon stamboekpapier. Wat het veulen dus gewoon een KWPN er maakt.

sarabande schreef:maverick schreef:Doe die oogklepen nu eens af. De meeste KWPNers zijn duitsers. of van hele duitse invloeden.
Waarmee je dus bevestigd dat een KWPN papier wel degelijk meer waarde heeft (zeg bij gelijke kwaliteit) dan het NRPS papier![]()