[TI] overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:03

Ik heb al 19 jaar een welsh-arabier. Ze word 24 dit jaar.
Ik heb sinds 2 jaar een Tinker..en ik ben zo blij met hem. De klik was er idd meteen, liefde op het eerste gezicht en dat terwijl ik niet op zoek was naar een tinker.
Als ik die 2 vergelijk...geef mij dan maar mijn tinker ondanks ik dol ben op mijn welsh...kan ik soms stapeldol worden van haar truttige gedrag haha.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 23:38

R.X. schreef:
Ben benieuwd hoe dit afloopt, veel succes ermee.
Is toch altijd weer spannend een nieuw paardje.
Hopelijk krijgt jouw paard ook een goed thuis.

Ik zit in een soort gelijke situatie.

ik ben ook wel benieuwd hoor
Dirk zei namelijk al consequent blijven want ze is een
brutaaltje (wat ik dus al gemerkt had)

maar goed ze schijnt daar wel de trut te zijn van haar groepje (in haar loopstal)
Hier zal ze denkelijk goed op haar plek worden gezet door de stalgenoten

maar ik zie wel wta het word zoalng mijn ruin niet klakeloos verkocht word.

Tucky

Re: overstap van warmbloed naar tinker ? wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:28

Hey,
ik wens je ook superveel succes.
Hmm ik wist nie dat je ze zomaar kon overschrijven van het ene stamboek naar het andere. Bij ons komt Kentucky vanaf volgende week woensdag... spannend hé! Hoe oud is Menna alweer? Kan ze al bereden worden? Indien niet, ga je haar dat zelf leren?
Hoe bedoel je een brutaaltje, zit er ook veel pit in? Groetjes en nog eens toi toi toi

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 08:23

Zo na Lang wakker te hebben gelegen bijna 2 kilo kwijt te zijn op die korte periode, Ga ik dadelijk Dirk bellen dat ik het niet ga doen nu.

De reden hiervan is ik heb er een slecht gevoel bij, Ik ben bang dat mijn ruin zo snel verkocht word en ik me laat ompraten als die straks daar staat.
en dan ben ik hem kwijt en weg is weg, Daarbij is Mena erg brutaal en deinst nergens van terug.
in combinatie met binnen staan en niks kunnen doen, is vragen om problemen, ik wil haar wel een eerlijke kans geven.
Daarbij kan ik nu totaal niks met Mena doen hier is alles 1 ijsspiegel en de bak is niet te begaan.
Dat zou Heten dat ze dan binnen moet staan en overdag maar een paar uurtje buiten.

Ik ga wachten tot het gaat dooien en dan laat ik haar denkelijk komen en zorg dat ik mijn ruin elders onder krijg gebracht zonder dat die daarheen hoeft, hem inruilen kan altijd nog ;)
Daarbij ben ik bang dat ik om de oren word geslagen in verband met het exceem.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 08:26

ik moet me niet blind staren op de schoonheid
en dat doe ik op het moment wel

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:31

onley schreef:
Zo na Lang wakker te hebben gelegen bijna 2 kilo kwijt te zijn op die korte periode, Ga ik dadelijk Dirk bellen dat ik het niet ga doen nu.

De reden hiervan is ik heb er een slecht gevoel bij, Ik ben bang dat mijn ruin zo snel verkocht word en ik me laat ompraten als die straks daar staat.
en dan ben ik hem kwijt en weg is weg, Daarbij is Mena erg brutaal en deinst nergens van terug.
in combinatie met binnen staan en niks kunnen doen, is vragen om problemen, ik wil haar wel een eerlijke kans geven.
Daarbij kan ik nu totaal niks met Mena doen hier is alles 1 ijsspiegel en de bak is niet te begaan.
Dat zou Heten dat ze dan binnen moet staan en overdag maar een paar uurtje buiten.

Ik ga wachten tot het gaat dooien en dan laat ik haar denkelijk komen en zorg dat ik mijn ruin elders onder krijg gebracht zonder dat die daarheen hoeft, hem inruilen kan altijd nog ;)
Daarbij ben ik bang dat ik om de oren word geslagen in verband met het exceem.

Dit vind ik een hele verstandige keuze van jou ;)
Het is een schoonheid om te zien maar inderdaad het blijft een handelaar dus wat met jou ruin gebeurt weet je dan niet.
En zoek inderdaad rustig een leuk plekje voor jou ruin en kijk ondertussen nog wat naar andere tinkers.
Want Mena is nu geloof ik 3 en met deze leeftijd moet jij dan wel heel goed in je schoenen staan om haar brutaalheid de baas te zijn en altijd een stapje voor, dus haar met die leeftijd en brutaalheid op stal is inderdaad niet slim krijgt ze alleen maar meer praatjes van.

Heel veel succes verder.... en gewoon weer lekker gaan slapen en eten hoor dit is ook niet zo gezond voor jou anders....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 08:51

Ja op zich vind ik brutaalheid niet erg, maar in combinatie met een vreemde stal en er niks mee kunnen doen en geen goeie beweging te kunnen geven, is geen goeie combinatie
dat heb ik ervaren met mijn ruin toen ik hem kocht als 2 jarige in de winter toen het weideseizoen was afgelopen.

ik ga op me gemak rondkijken naar iets wat bij me past en wat aan mijn eisen voldoet
is Mena er nog tegen de tijd dat ik voor mijn ruin een fijn huisje heb, dan laat ik haar zeker wel komen.
De vorige eigenaarresse wilde mijn ruin terug hebben maar dat kon nu niet gelijk omdat ze een huis hebben gekocht.

Dus ik wacht wel tot ze het wel kan, dan komt die zeker weten goed terrecht :)
en in die tussentijd kan ik naar tinkers gapen op me gemak.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:57

onley schreef:
Ja op zich vind ik brutaalheid niet erg, maar in combinatie met een vreemde stal en er niks mee kunnen doen en geen goeie beweging te kunnen geven, is geen goeie combinatie
dat heb ik ervaren met mijn ruin toen ik hem kocht als 2 jarige in de winter toen het weideseizoen was afgelopen.

ik ga op me gemak rondkijken naar iets wat bij me past en wat aan mijn eisen voldoet
is Mena er nog tegen de tijd dat ik voor mijn ruin een fijn huisje heb, dan laat ik haar zeker wel komen.
De vorige eigenaarresse wilde mijn ruin terug hebben maar dat kon nu niet gelijk omdat ze een huis hebben gekocht.

Dus ik wacht wel tot ze het wel kan, dan komt die zeker weten goed terrecht :)
en in die tussentijd kan ik naar tinkers gapen op me gemak.

Klinkt heel goed allemaal.
Is soms moeilijk he je kop erbij houden als er zoveel emoties meespelen?

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:32

klinkt verstandig lin...je gevoel zegt je altijd wat je moet doen en je moet alleen iets doen als je er ook 100% achter staat,...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:20

Pfff super! Zal je zeggen, ken jou niet, ken je paarden niet, maar ik had er ook een heel slecht gevoel bij (dat heb je wel gemerkt :D).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:31

Idd pfff, harstikke goed gekozen. Mena is mooi, maar er zijn een heleboel prachtige tinkers, kijk maar in het foto topic. En idd, als je ruin weg is, is hij weg. Je koopt toch lekkerder een nieuw paardje als je weet dat je ruin het ook goed krijgt.
Top +:)+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 14:14

Ja ik heb er echt geen goed gevoel bij
en daarbij is mijn ruin wel iets te veel waard om hem zomaar
op de trailer te duwen en hem weg te brengen.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:34

goedzo lin...! ben trots op je hihi;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 14:54

:o ja naja eens kijken of ik mijn ventje elders krijg ondergebracht. en Mena dan laat komen.
dit zal toch wel even een week of 2 duren.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:02

Ik vroeg me af, als het niet klikt met Mena, krijg je dan je geld terug, of heb je een "omruil" garantie (dus een ander paard daar kopen)?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 15:05

als het niet klikt mocht ik haar terug brengen.
en dan is het geld terug of een ander of mijn ruin

ik krijg nu wel weer spijt dat ik het niet ga doen
pff echt zo dubbel hoor

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:51

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 16:26

haha die eerste had ik ook al in me favorieten staan

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:29

Ik had die Tinker ook al gezien, lijkt me een gaaf beest.
Het is dat ik nu nog niet op zoek ben anders was ik zeker eens langs gegaan!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:57

als je er geen goed gevoel aan over houdt, moet je het niet doen. En wie weet vind je wel vlug iemand voor je ruin kun je mena altijd nog halen.
Veel succes ermee!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:06

R.X. schreef:
Ik had die Tinker ook al gezien, lijkt me een gaaf beest.
Het is dat ik nu nog niet op zoek ben anders was ik zeker eens langs gegaan!

Proficiat met je verjaardag :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 17:08

furyke schreef:
als je er geen goed gevoel aan over houdt, moet je het niet doen. En wie weet vind je wel vlug iemand voor je ruin kun je mena altijd nog halen.
Veel succes ermee!

nou je geen goed gevoel het is moeilijk, en ik hang te veel aan mijn ruin dat is het probleem
altijd maar klagen klagen, maar als het erop aan komt schijt ik 7 kleuren.
Ik heb net nog eens gebeld met die stal, en hij drukte me op hart versace niet te verkopen
zonder mijn toestemming.

Dus Mena komt toch morgen,
is het niks krijg ik mijn ruin terug en hun Mena

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:12

Onley,

Dank je wel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:13

En krijg je dan nog geld bij? Want zoals je zelf al zei is hij wel meer waard dan een 2,5 tinker..

Ik ben zo bang dat ze straks toch niet helemaal is wat je zoekt, maar haar niet meer terug wilt brengen omdat je aan haar gehecht bent geraakt (en daar hopen zij op denk ik). Waarom niet verder kijken, rustig aan je ruin verkopen en een wat ouder, braver dier zoeken?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:15

Laat het je netjes op papier zetten en ook wat er gebeurd als er iets fout mocht gaan. Bijvoorbeeld als een van de paarden een schuiver maakt, uitbreekt of wat dan ook.

Wat betreft je ruin is het natuurlijk moeilijk. Je hebt er zeker een band mee. Nu heeft hij nog een mooie leeftijd om van eigenaar te ruilen, stel dat hij dalijk 17 is dan doe je hem niet meer weg omdat hij toch al op leeftijd is enz enz enz.
Dat het niet klikt met rijden dat kan, voor paard misschien niet leuk maar voor jouw ook niet. Dat zal hij zeker ook wel voelen als je met wat tegenzin komt. Voor hem en je zelf is het dan het eerlijkst om voor beide een goede oplossing te zoeken. Weet je ook niet op welke termijn de vorige eigenaar hem eventueel terug zou kunnen kopen?