NRPS hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:07

anneliesdj schreef:
Kasparow heb ik helaas net gemist, nouja, hij kwam de bak uit op het moment dat ik binnenliep dus ik kreeg nog net een zwoele blik van hem :9 Die had ik wel graag even zien bewegen.

Zwoele blik??? Dat wil ik dan wel weer eens zien....

buitenlust

Re: NRPS hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:56

Zoiets....?
Afbeelding

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:05

Ik ben niet zo thuis in die keuringen maar weet iemand ook wanneer er wat bekend wordt over de hengsten die de 3de bezichtiging zijn door gekomen?
Ik ben erg benieuwd naar de beoordeling van nr.23 Con Dios (Casco x Libero H).
Ook hoor ik graag jullie mening over deze hengst.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:32

Muzefee schreef:
@ FloortjeM, wees er maar trots op! Hoe oud is het paard? Daar kan je nog lang van genieten denk ik. :j

Bedankt voor de complimenten, m'n nieuwe camera heeft z'n best gedaan. :D

Dan heb je idd een hele fijne nieuwe camera, echt hele mooie foto's, en niet alleen van mijn meisje!
Whoop wordt in april 7, ik heb haar nu dik twee jaar. Toen ik haar kreeg was ze net zadelmak, dus die heeft echt de tijd gekregen om lekker kleuter te zijn enzo. Het is nog steeds een puppy, maar liever in de omgang vind je ze niet (toen ik haar kocht, zei de verkoopster: als manegemeisjes vragen of ze een paard mogen poetsen, geven ze altijd whoopy maar mee, die is zo lief en voorzichtig. Ik dacht toen: tof verkooppraatje, maar t is echt zo!). Ik rij er zelf mee in het Z2 en thamar heeft haar tijdens mijn zwangerschapsverlof overgenomen. Zij is er ook verliefd op, dus nu rijdt zij haar ook zo nu en dan en met veel succes! Tof voor mij, voor haar, voor whoop en mócht mijn dochter ooit iets op een paard willen.....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:53

@ FloortjeM, vind dat ze ook wel die uitstraling heeft, dat lieve. :j Dan gaan we vast nog wel eens wat van Whoopy horen, haha!

Ik had iets langer op bed willen liggen, maar half 10 gingen mijn ogen open, heb me nog omgedraaid, maar om te voorkomen dat ik straks met hoofdpijn achter de pc zit maar uit bed gekropen. Zal dus eens verder met de stapel foto's!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 10:40

Alle ponyhengsten en alle rijpaardhengsten die aanwezig waren zijn goed gekeurd. Ik denk dat ze royaal gekeurd hebben omdat er in het loop van het jaar altijd hengsten verkocht geraken of omdat ze in de verichtingen sneuvelen.

filmpjes van mijn camera zijn aan het overzetten naar de pc.

Helaas hebben even voor hoevelaken in de file gezeten waardoor we flink wat tijd zijn verloren. Dus Marjolein je optreden met Di Caprio heb ik gemist.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:42

Sandrohit schreef:
Ik ben niet zo thuis in die keuringen maar weet iemand ook wanneer er wat bekend wordt over de hengsten die de 3de bezichtiging zijn door gekomen?
Ik ben erg benieuwd naar de beoordeling van nr.23 Con Dios (Casco x Libero H).
Ook hoor ik graag jullie mening over deze hengst.

Je kunt gaan bijhouden wanneer de examendagen zijn in Ermelo dan kun je hem zelf volgen in zijn verrichtingen en of hij zijn examens haalt. Het is een opvallend kleurtje, expressief hoofd en hij heeft een mooi exterieur, maar het gaat uiteraard om zijn bewegingen en spring kwaliteiten de techniek daarvan. Ik vind hem wel erg hengst en ben benieuwd hoe hij zich onder het zadel verder gaat gedragen.

Overigens zag ik er nog wel een paar die ernstig liepen te klieren, jammer, het komt zo de beweging niet ten goede en je zal het om die reden niet halen............vooral achter worden ze zo kort - lang onregelmatig.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:44

petraaken schreef:
Alle ponyhengsten en alle rijpaardhengsten die aanwezig waren zijn goed gekeurd. Ik denk dat ze royaal gekeurd hebben omdat er in het loop van het jaar altijd hengsten verkocht geraken of omdat ze in de verichtingen sneuvelen.

filmpjes van mijn camera zijn aan het overzetten naar de pc.

Helaas hebben even voor hoevelaken in de file gezeten waardoor we flink wat tijd zijn verloren. Dus Marjolein je optreden met Di Caprio heb ik gemist.

Er waren 17 rijpaardhengsten en er stonden er 14 in de baan ????? die goedkeuring kregen, dus 3 zijn er afgewezen. Weet alleen niet welke nummers dat waren want ik schreef alles op maar hij ging zo snel dat ik bij 5 nummers niet de tijd had het te horen, dus van die 5 nummers die ik over houd zijn er 2 nog wel door.
Vond dat wel erg snel gaan, verbeterpunten van een hengst hoor je als publiek dus helemaal niet, wat bij het KWPN dan wel weer zo is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 11:15

Er zijn in de loop van deze week en het verschijnen van de foto's in het tijdschrift 2 hengsten uitgevallen en 1 stond nog wel op de lijst van donderdagavond maar was er niet. Dus degene die in de baan zijn verschenen zijn ook goedgekeurd.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:58

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:26

anneliesdj schreef:
En voor de rest, tjah, was één hengst bij waarvan ik me nog steeds afvraag waarom die ggk is en er was ook een voorbrenger bij waar ik me flink aan heb lopen ergeren.

Maar een voor brenger? Ik vond dat op een aantal punten het voorbrengen best wel wat te wensen overliet, sommige paarden/pony's waren voor mijn idee zolang binnen gehouden dat ze zich totaal niet lieten zien.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:43

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:46

@ Nikj, neem aan dat je het over de nieuwe jaargang hebt? Zoals ik al eerder gepost had hier, die heb ik niet op de foto omdat ik de eerste ronde er nog niet was en de tweede ronde stonden er 20 mensen op de middenlijn, waardoor ik geen fatsoenlijke foto's kon maken. :\ Laatste keer dat ze in de baan kwamen hebben er maar 3 gedraafd, maar was het licht een stuk minder.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:49

Muzefee schreef:
@ Nikj, neem aan dat je het over de nieuwe jaargang hebt? Zoals ik al eerder gepost had hier, die heb ik niet op de foto omdat ik de eerste ronde er nog niet was en de tweede ronde stonden er 20 mensen op de middenlijn, waardoor ik geen fatsoenlijke foto's kon maken. :\ Laatste keer dat ze in de baan kwamen hebben er maar 3 gedraafd, maar was het licht een stuk minder.

Ohja zei je inderdaad al! Sorry :D :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:11

Nou ik heb weer genoten, wat een prachtige paarden heb ik voorbij zien komen! Het optreden van stal Hexagon was ook weer erg leuk. Wat blijkt Rubiquil toch ook een heerlijk paard :D

Verder vond ik dat Dreamcatcher, Karolus, Wup en Citango erg netjes voorgesteld werden. Zodiak zag er ook super uit voor een 24 jarige.

Ook erg leuk dat Whinny Jackson (vader van mijn merrie) het prestatiepredikaat kreeg! Jammer dat hij er niet was :+

Muzefee wat een super mooie foto's!! Ik heb ook een poging gedaan maar helaas zit er bij mij behoorlijk veel ruis in.

FloortjeM ik vind je merrie echt prachtig en Thamar reed haar keurig, ik vond het een erg prettige combinatie om naar te kijken :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:21

Voor de mensen die willen bestellen via mijn webwinkel... Er zit een technische fout in waardoor afronden van de bestelling niet mogelijk is. Ik werk eraan. Tot die tijd kan het via het contactformulier op de site (onder 'contact') waarin je dan mapnaam/nummer/formaat en aantal + je gegevens vermeld. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:49

KnedoStables schreef:
anneliesdj schreef:
Kasparow heb ik helaas net gemist, nouja, hij kwam de bak uit op het moment dat ik binnenliep dus ik kreeg nog net een zwoele blik van hem :9 Die had ik wel graag even zien bewegen.

Zwoele blik??? Dat wil ik dan wel weer eens zien....

Zoek een willekeurige foto van Kasparow dan zie je wat ik bedoel ;)
Zoals de foto onder jouw bericht, hij keek me alleen wel recht aan en iets geintresseerder :P

_Hedwig_ schreef:
anneliesdj schreef:
En voor de rest, tjah, was één hengst bij waarvan ik me nog steeds afvraag waarom die ggk is en er was ook een voorbrenger bij waar ik me flink aan heb lopen ergeren.

Maar een voor brenger? Ik vond dat op een aantal punten het voorbrengen best wel wat te wensen overliet, sommige paarden/pony's waren voor mijn idee zolang binnen gehouden dat ze zich totaal niet lieten zien.

Ja dat idee had ik ook, plus dat ze erg tekeer gaan met zwepen en rammeldoosjes altijd maarja, daar ben ik inmiddels wel aan gewend.
Wel zonde dat daardoor de ponyhengst bij beste draf vrijwel niets liet zien (zie vorige pagina) toen de opjager stopte met zijn rammeldoosje draafde hij ineens wel netjes maar dat was net op het lange stuk langs de tribune dus daar heeft het publiek niets van gezien.

De voorbrenger waar ik het over had was een wat oudere man die bij elke stap verkeerd van de hengst hem een lel met een zweep op zijn neus verkocht, ik snap niet waarom de keuringscommissie/bestuur daar niets van zegt, vind dat zo ergerlijk.
Aan de andere kant waren er ook voorbrengers die wel netjes met de hengsten omgingen, er waren er een paar die heel rustig bleven terwijl de hengst naast ze stond te steigeren en dat kan ik dan weer wel waarderen.

Waar ik me stiekem ook aan heb geergerd (en ik hoop dat het gezegd mag worden) is dat Leunis van Lieren met een 6 jarige Rubiquil in de bak was en daar perse passage's en appuyementen uit probeerde te persen. Paard was duidelijk onder de indruk van de omgeving en het zag er ook niet uit alsof dit al vaker geoefend was, vond het erg zonde om zo'n jong getalenteerd paard zo te pushen en had van hem eigelijk beter verwacht. Die had overigens wel een super uitgestrekte draf.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:52

Webwinkel zou nu weer prima moeten werken. :) Echter is er een storing gaande bij mijn provider en ontvang ik nu geen email. :\

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:06

anneliesdj schreef:
Ja dat idee had ik ook, plus dat ze erg tekeer gaan met zwepen en rammeldoosjes altijd maarja, daar ben ik inmiddels wel aan gewend.
Wel zonde dat daardoor de ponyhengst bij beste draf vrijwel niets liet zien (zie vorige pagina) toen de opjager stopte met zijn rammeldoosje draafde hij ineens wel netjes maar dat was net op het lange stuk langs de tribune dus daar heeft het publiek niets van gezien.

De voorbrenger waar ik het over had was een wat oudere man die bij elke stap verkeerd van de hengst hem een lel met een zweep op zijn neus verkocht, ik snap niet waarom de keuringscommissie/bestuur daar niets van zegt, vind dat zo ergerlijk.
Aan de andere kant waren er ook voorbrengers die wel netjes met de hengsten omgingen, er waren er een paar die heel rustig bleven terwijl de hengst naast ze stond te steigeren en dat kan ik dan weer wel waarderen.

Waar ik me stiekem ook aan heb geergerd (en ik hoop dat het gezegd mag worden) is dat Leunis van Lieren met een 6 jarige Rubiquil in de bak was en daar perse passage's en appuyementen uit probeerde te persen.

was dat ook niet het paard waarvan ze zeiden dat die voor het eerst van huis was?
En die oudere man waar je het over hebt, had hij niet ieder paard wat hij voorbracht aan het steigeren? Het gebruik van rammeldoosjes vindt ik persoonlijk niet erg, wij gebruiken ze ook wel, de verschillen tussen de voorbrengers waren gewoon groot, de ene deed het super netjes en de andere maakte er een potje van.
Mijn vriend ergerde zich stierlijk aan iemand die in het zwart voorbracht, een paard en Lobeke geloof ik, maar dat was volgens mij deels ook vanwege het geschreeuw, maar hij heeft een tijd zitten knetteren over dat zo iemand gewoon mocht voorbrengen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:55

_Hedwig_ schreef:
was dat ook niet het paard waarvan ze zeiden dat die voor het eerst van huis was?
En die oudere man waar je het over hebt, had hij niet ieder paard wat hij voorbracht aan het steigeren? Het gebruik van rammeldoosjes vindt ik persoonlijk niet erg, wij gebruiken ze ook wel, de verschillen tussen de voorbrengers waren gewoon groot, de ene deed het super netjes en de andere maakte er een potje van.
Mijn vriend ergerde zich stierlijk aan iemand die in het zwart voorbracht, een paard en Lobeke geloof ik, maar dat was volgens mij deels ook vanwege het geschreeuw, maar hij heeft een tijd zitten knetteren over dat zo iemand gewoon mocht voorbrengen.

Dat paard wat voor het eerst van huis was was een merrie geloof ik, werd ook gereden door een meisje, was de rubriek erna dacht ik.

De rammeldoosjes en zwepen op zich is niet erg maar je moet wel weten wanneer het genoeg is en vreemd genoeg kunnen dat soort mensen dat maar moeilijk beoordelen, ondanks dat ze een hoop ervaring hebben.

Iemand in het zwart, ik heb een vrouw in het zwart gezien, dat viel me idd ook op.

Lobeke werd niet voorgebracht door Jan Calis zelf, wie het wel was weet ik niet. En dat geschreeuw, ja, het is een arabier en die worden daarop getraind. Ik snap dat sportpaardenpubliek dat niet gewend is maar bij arabieren is het normaal zo dat hoe meer het publiek zich laat horen hoe beter ze zich laten zien en dat was ook wel duidelijk toen Lobeke in de ring was.
Dat vind ik niet erg maar Lobeke is wel de enige hengst die dat gewend is en erop reageerd, vooral bij de 'hengst met beste draf werd het duidelijk genoeg dat het zo niet werkt bij sportpony's en paarden.
Arabieren hebben dat in hun karakter zitten, denk niet dat je een sportpaard ooit zover krijgt, ookal train je er nog zo lang op.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 09:49

deed wel raar hoor om Lobeke zo zonder Jan te zien.

Djamai du bois

Don Carino du Bois aan de hand

don Carino onder het zadel

Is er iemand die meer achtergrond informatie heeft over Zchufro C? De hengst is 6 jaar oud en is in het verleden uit het verrichtingsonderzoek van het kwpn geknikkerd. De hengst lijkt verder niet in de sport uit te komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:03

De hengst loopt zeker wel in de sport, heb hem laatst nog in de ring gezien. Ik vind het een heel fijn paard, maar hij had iets meer tijd nodig om zich te ontwikkelen dan hij bij het KWPN kreeg.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:05

Laatbloeiertje dus.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:35

gomir schreef:
De hengst loopt zeker wel in de sport, heb hem laatst nog in de ring gezien. Ik vind het een heel fijn paard, maar hij had iets meer tijd nodig om zich te ontwikkelen dan hij bij het KWPN kreeg.

Nu M1 :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:12

anneliesdj schreef:
Dat paard wat voor het eerst van huis was was een merrie geloof ik, werd ook gereden door een meisje, was de rubriek erna dacht ik.

Iemand in het zwart, ik heb een vrouw in het zwart gezien, dat viel me idd ook op.

Lobeke werd niet voorgebracht door Jan Calis zelf, wie het wel was weet ik niet. En dat geschreeuw, ja, het is een arabier en die worden daarop getraind. Ik snap dat sportpaardenpubliek dat niet gewend is maar bij arabieren is het normaal zo dat hoe meer het publiek zich laat horen hoe beter ze zich laten zien en dat was ook wel duidelijk toen Lobeke in de ring was.

Ik weet dan niet precies over welk paard het gaat, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik door mijn vriend spring georiënteerd ben opgevoed, dus na een aantal dresuur dingen begon ik me een beetje te vervelen en heb ik wat minder goed opgelet.

Die man die Lobeke voorbracht bracht ook een paard voor, daar werd ook zo bij geschreeuwd, voor mij als leek was het wel duidelijk dat Lobeke het heel normaal vond. Maar bij het rijpaard werd het wat minder gewaardeerd.