_Hedwig_ schreef:was dat ook niet het paard waarvan ze zeiden dat die voor het eerst van huis was?
En die oudere man waar je het over hebt, had hij niet ieder paard wat hij voorbracht aan het steigeren? Het gebruik van rammeldoosjes vindt ik persoonlijk niet erg, wij gebruiken ze ook wel, de verschillen tussen de voorbrengers waren gewoon groot, de ene deed het super netjes en de andere maakte er een potje van.
Mijn vriend ergerde zich stierlijk aan iemand die in het zwart voorbracht, een paard en Lobeke geloof ik, maar dat was volgens mij deels ook vanwege het geschreeuw, maar hij heeft een tijd zitten knetteren over dat zo iemand gewoon mocht voorbrengen.
Dat paard wat voor het eerst van huis was was een merrie geloof ik, werd ook gereden door een meisje, was de rubriek erna dacht ik.
De rammeldoosjes en zwepen op zich is niet erg maar je moet wel weten wanneer het genoeg is en vreemd genoeg kunnen dat soort mensen dat maar moeilijk beoordelen, ondanks dat ze een hoop ervaring hebben.
Iemand in het zwart, ik heb een vrouw in het zwart gezien, dat viel me idd ook op.
Lobeke werd niet voorgebracht door Jan Calis zelf, wie het wel was weet ik niet. En dat geschreeuw, ja, het is een arabier en die worden daarop getraind. Ik snap dat sportpaardenpubliek dat niet gewend is maar bij arabieren is het normaal zo dat hoe meer het publiek zich laat horen hoe beter ze zich laten zien en dat was ook wel duidelijk toen Lobeke in de ring was.
Dat vind ik niet erg maar Lobeke is wel de enige hengst die dat gewend is en erop reageerd, vooral bij de 'hengst met beste draf werd het duidelijk genoeg dat het zo niet werkt bij sportpony's en paarden.
Arabieren hebben dat in hun karakter zitten, denk niet dat je een sportpaard ooit zover krijgt, ookal train je er nog zo lang op.