Voorjaarsonderzoek 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:33

Frenka schreef:
Een dressuurhengst die geopereerd is voor zijn luchtzuigen en een springhengst met een C voor osteochondrose. Hier heb ik toch wel mijn vraagtekens bij.

Wat mij betreft is het op naar het najaarsonderzoek!

Heb ik inderdaad ook vraagtekens bij! Hoop dat het najaarsonderzoek wat meer dressuurhengsten gaat geven...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:35

liliputter schreef:
Heb ik inderdaad ook vraagtekens bij! Hoop dat het najaarsonderzoek wat meer dressuurhengsten gaat geven...

Tis wel te hopen voor je :D

Maar dit is inderdaad een magere oogst helaas. Op de HK al weinig uitschieters en het het zich voort in de verrichting.

LilliputterJarig

Re: Voorjaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:39

1 is ook zo weinig he :D!

Er waren er wel een aantal waarvan ik best hoge verwachtingen had, maar ze moeten het nog wel waar gaan maken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:40

Bugatti VDL (cat.no. 19 Silverstone x Indoctro)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cat.no. 12 Bacardi VDL (Corland x Kannan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cat.no. 14 Bustique (Indoctro x Grannus)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

15 Boss (Indoctro x Nimmerdor)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quaprice-zoon Baltic VDL (cat,no.18, mv. Jus de Pommes)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uphill x darlington

Afbeelding

Afbeelding

flemmingh x hemmingway

Afbeelding

Afbeelding

gribaldi x negro

Afbeelding

Afbeelding

jazz x goodtimes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:43

Leuke foto`s fokfanaat!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:56

mooie foto's

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:41

Mooie foto's! Paar hele fijne hengsten ertussen!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:53

Leuke foto's, alleen de Indoctro's staan net omgekeerd. De donkerste is Boss VDL (mv.Nimmerdor), de lichtere is Bustique (mv.Grannus).

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:57

sarabande schreef:
Die discussie is hier al zo vaak gevoerd en het antwoord ook al zo vaak gegeven. Een paard wordt ingezet in de discipline waar het talent voor heeft.

Ik vind al die helderziende Jomanda's hier, die de beweegredenen van de jury al zo goed weten, altijd wel grappig :+

misterA schreef:
stoffel schreef:
Wat raar dat ze dan nog zo goed moeten zoeken om tussen al die nakomelingen een goede hengst te vinden

Eisen bij het KWPN liggen nu eenmaal erg hoog gelukkig.

Citaat:
De eigenaar van Beckham (Flemmingh x Hemmingway) kreeg vorige week woensdag te horen dat de hengst zijn goedkeuring niet ging halen. Hij besloot hem echter wel mee te laten lopen in de eindpresentatie. De hengst kreeg 69 punten. Volgens de keuringscommissie ontbreekt het de hengst met name aan rijdbaarheid en instelling. Hij toont voor het oog beter dan hij aanvoelt. bron: Horses.nl

flemmingh x hemmingway

Afbeelding

Afbeelding

.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:59

ik moet zeggen dat ik er niet zo kapot van was, beweegt weinig bergop, en lijkt heel lui.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:05

Wat probeer je met je post te zeggen, Ceasario? Wees eens concreet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 23:16

MissHIS schreef:

Concreet: het antwoord over de eerder gevoerde discussie waar men even gemakshalve aan voorbij gaat.. :(:)

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:29

de flemmingh lijkt mij helemaal niet lui, maar je ziet toch dat hij ineens met een ander bit wordt gereden en heel erg in de hand wordt gehouden. de ruiter rijdt hem met zo'n straffe hand, is gewoon bang dat ie weer wat te vrolijk wordt. Wellicht was Beckham gewoon nog te jong en niet klaar voor zo'n voorjaarsonderzoek. Ik ben verschillende keren gaan kijken, en het viel me op dat bij iedere volgende presentatie de hengst steeds korter en straffer met de hand wordt gereden. Stond hij een keer braaf stil kreeg hij meteen een por met de sporen...sorry op zo'n manier pak je geen hengst met persoonlijkheid aan. de flemmingh is al zijn vertrouwen kwijt...

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 08:36

Zo´n onderzoek moeten ze eigelijk anders aanpakken... dan maar 5x onder de eigen ruiter laten zien, elke week bijvoorbeeld en dan 3 weken voor het kpwn. Voor de paarden veel beter!

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:38

fokkertje schreef:
de flemmingh lijkt mij helemaal niet lui, maar je ziet toch dat hij ineens met een ander bit wordt gereden en heel erg in de hand wordt gehouden. de ruiter rijdt hem met zo'n straffe hand, is gewoon bang dat ie weer wat te vrolijk wordt. Wellicht was Beckham gewoon nog te jong en niet klaar voor zo'n voorjaarsonderzoek. Ik ben verschillende keren gaan kijken, en het viel me op dat bij iedere volgende presentatie de hengst steeds korter en straffer met de hand wordt gereden. Stond hij een keer braaf stil kreeg hij meteen een por met de sporen...sorry op zo'n manier pak je geen hengst met persoonlijkheid aan. de flemmingh is al zijn vertrouwen kwijt...

Juist van deze hengst straalt helemaal geen levenslust uit. |(
Jammer ik hoop dat hij zich in de toekomst zal kunnen bewijzen als hij over deze traumatische ervaring heen is.........

En ja misschien is een andere aanpak van het gehele verrichtingsonderzoek wel een goede optie.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:49

liliputter schreef:
Zo´n onderzoek moeten ze eigelijk anders aanpakken... dan maar 5x onder de eigen ruiter laten zien, elke week bijvoorbeeld en dan 3 weken voor het kpwn. Voor de paarden veel beter!

Ben ik helemaal mee eens!!! Volgens insiders zou de eigenaar van beckham vanaf de 1e dag niet tevreden zijn geweest met de ruiter. Echter de commissie heeft er niks mee gedaan. Bij de springhengsten is er zeer regelmatig gewisseld met de trainingsruiters. Echter dat is bij de dressuurpaarden dus NIET gebeurd...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:55

De Flemmingh had inderdaad een 'vaste' testruiter die hem reed tijdens de beoordelingen, juist omdat hij zo snel afgeleid was. Vond hem verder inderdaad een weinig happy indruk maken.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 08:56

Laten we het erop houden dat wij ook merries naar bepaalde tests hebben gebracht en er weinig van terug kregen... Ik ben daarom ook helemaal geen fan van zo'n onderzoek omdat die ruiters een vreemd paard onder hun kont krijgen en je weet zelf hoe lang t duurt voordat je een paard fijn aan het lopen hebt. Die tijd gaat wel ten koste van het paard en daar worden weer ladingen vol meningen over gegeven want het paard loopt slecht enz. enz. Ik kan nu ook zeggen dat wij super tevreden zijn hoe Bravour zich onder het zadel ontwikkelt, maar zit er dadelijk ''zo'n' ruiter'' op heb je misschien een heel ander paard, maar dat gaat wel ten koste van.. en daar kun je tegenin gaan wat je wil en zeggen hoe goed hij zich het afgelopen jaar heeft ontwikkeld, maar daar heb je niks aan. Mensen zien wat ze (willen) zien. De eigen ruiter kan er wel de komende maanden weer aan werken om de ''schade'' weer recht te zetten... Denk dat als je de Flemmingh over een tijdje onder de eigen ruiter ziet, dat je dan een heel ander paard hebt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:57

ceasario schreef:
MissHIS schreef:

Concreet: het antwoord over de eerder gevoerde discussie waar men even gemakshalve aan voorbij gaat.. :(:)

Gewoon goed de hele zin lezen en geen dingen uit zijn verband halen, dan zie je dat het antwoord er direkt achter staat.

sarabande schreef:
Die discussie is hier al zo vaak gevoerd en het antwoord ook al zo vaak gegeven. Een paard wordt ingezet in de discipline waar het talent voor heeft.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:58

MissHIS schreef:
Leuke foto's, alleen de Indoctro's staan net omgekeerd. De donkerste is Boss VDL (mv.Nimmerdor), de lichtere is Bustique (mv.Grannus).

Viel mij ook meteen op dat ze omgekeerd staan.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:00

Vind Bustique er van de springhengsten we het meest uitspringen! Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:01

MissHIS schreef:
De Flemmingh had inderdaad een 'vaste' testruiter die hem reed tijdens de beoordelingen, juist omdat hij zo snel afgeleid was. Vond hem verder inderdaad een weinig happy indruk maken.

Terugkomend op de discussie. Als je dus een hengst aanwijst met een bloedvoering die niet helemaal dressuurgericht is, moet zon hengst natuurlijk wel aanleg voor het werk hebben, daar is Ermelo voor.

Dat dat aan de ruiter ligt laat ik in het midden het is heel goed mogelijk, ook andersom zien we dat.
Gelukkig is herkansing altijd mogelijk als zijn eigenaar in hem gelooft, kwestie van zich in de sport bewijzen.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:02

Eigen ruiter, zoals ik hierboven al zei scheelt al zoveel....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:04

Lilliputter: oke dat vond ik juist de minste! Zo zie je maar, meningen verschillen.

Sarabande: ik trek niet in twijfel dat de Flemmingh aanleg voor de dressuursport heeft. Galopperen deed ie ook heel fijn en zijn goede presentatie aan de hand in Den Bosch ben ik ook nog niet vergeten. Echter kwamen zijn kwaliteiten nu, door meerdere redenen, niet uit de verf en daarom vond ik een afscheid niet meer dan logisch.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 09:04

liliputter schreef:
Eigen ruiter, zoals ik hierboven al zei scheelt al zoveel....

Het verrichtingsonderzoek is er juist voor om een groep hengsten onder zo gelijk mogelijke omstandigheden te testen...