Hengstencompetitie 2008/2009

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Hengstencompetitie 2008/2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:11

Hoelaat begint het?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:16

Het is al bezig op filmloop, weet iemand hoe ik het groter op mijn scherm kan krijgen?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:17

Hoe krijgen jullie het op filmloop? Ik krijg alleen rtl boulevard!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 11:22

Tot even geleden deed ie het bij mij ook niet, nu wel. (Misschien een keertje F5 proberen?)

Krackertje: ik krijg een groot scherm als ik dubbelklik op het filmpje.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:24

MargreetB, dank je

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:40

Jeeej, beter beeld dan bij Hengelo!

Jeetje, wat kan die HP toch rijden....hij zit zo netjes, zo stil en het lijkt alsof het paard (Vivaldi in dit geval) al het werk doet.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:05

Vivaldi was samen met Hans Peter een en al kippenvel!

Westpoint valt me dan weer een beetje tegen qua beweging (ook al is het M) en heeft volgens mij energie genoeg Clown

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:27

Vivaldi was echt een klasse apart. Super!! Verder jammer dat er zo weinig belangstelling was qua ruiters. Ben alweer thuis!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:38

Ziesto is een heel goed paard, alleen vandaa qua proef een beetje een aanfluiting (wel 10x ongevraagd aangalopperen)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:51

en Johnson, hoe liet die zich zien vandaag?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:02

Die heb ik helaas net gemist! Vond Zizi-top ook zeer aansprekend, hoe dat paard door de baan ging! Was ook kippetjes vel!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:09

Ik heb hem zien lopen in Roosendaal en ik ben er echt van geschrokken, zo geweldig lopen!
Maar vinden jullie ook niet dat dat voor een 4jarige toch wel wat overdreven is?

Een 4jarige moet in mijn ogen eerst nog wat op z'n eigen benen lopen... mss deed hij dat al zeer snel (en hij is dan ook bijna 5) maar ik vind het wat té voor een 4jarige...

Nog iemand een gedacht hierover?

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:39

ik wilde ook heen maar kon helaas niet, had nog wel even op filmloop gekeken maar kon het filmpje niet vinden Blond
staat het nu ook in het archief?

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:49

In vergelijking met Ziesto wordt Zizitop meer in zijn waarde gelaten. Dat paard heeft gewoon een goed achterbeengebruik. Ziesto daarentegen draafde tijdens het halsstrekken veel gewoner. Vond de proef een aanfluiting en als de juryvoorzitter dan ook nog durft te beweren dat het paard veel balans heeft in de wendingen....Hij galoppeerde aan omdat hij die zweefdraf niet voor elkaar krijgt in de wendingen. Nee, niet mijn cup of tea.

De Scandic x Biotop vond ik ook een aansprekend paard. De rijderij van Emmelie viel mij negatief op. Ze pakt ze gigantisch bij de kop, en dat kwam vooral Westpoint niet ten goede. Die maakte tactfouten, kon doordat hij zo werd tegengehouden zijn ei niet kwijt en werd steeds heter. Zo ook bij Winningmood.
Volgens mij voeren ze bij Laarakkers wat teveel, getuige Uphill die over de schutten het publiek insprong Knipoog. De voorbrenger kon hem niet bijbenen...

Al met al vroeg ik me af en toe af of ik naar dezelfde proeven keek als de jury. Jammer.

De springers; Zidane vond ik fijn rondspringen. Leek zo ook nog wel een fijn voetje te kunnen lopen. Een Chinchin van VDL vond ik qua exterieur en lopen ook aansprekend, hij was wel wat jolig tussen de hindernissen door. Zurich kan mij absoluut niet bekoren, wat een pony en in het springen onder de man vrij gewoon. Whitesnake viel mij ook positief op. Groot, nog iets slap aandoend, maar wel heel fijn in de rijderij.

Aan de hand; qua model onmiddelijk Campbell. Kon zijn beweging niet zo beoordelen, hengst had het heel druk met springen en stuiteren. Positieve opvaller Arthos, los door het lijf bewegen. Ook Ampere viel op, maar leek achter nog wel wat te schaatsen. Wel een royaaaaal model.

Zo, dit waren mijn bevindingen. Zie maar wat je er mee doet Knipoog.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:01

Viennanova schreef:
De rijderij van Emmelie viel mij negatief op. Ze pakt ze gigantisch bij de kop, en dat kwam vooral Westpoint niet ten goede. Die maakte tactfouten, kon doordat hij zo werd tegengehouden zijn ei niet kwijt en werd steeds heter. Zo ook bij Winningmood.
Volgens mij voeren ze bij Laarakkers wat teveel, getuige Uphill die over de schutten het publiek insprong Knipoog. De voorbrenger kon hem niet bijbenen...

Doe eens even wat details posten aub.......... Kwijl

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:27

Uphill trok zijn voorbrenger gewoon mee, hij wilde ook niet stilstaan met opstellen. Het was niet zo dat hij niet bij was te houden, ze hadden er gewoon niets over te vertellen.
Toen hij na zijn ontsnapping terug kwam met een andere voorbrenger ging het beter, maar ook hij werd een stuk meegesleurd.
Het was gewoon gebrek aan ontzag en discipline en het had slechter af kunnen lopen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:48

Met de andere voorbrenger hielden ze constant de zweep voor zijn neus. Daar had hij blijkbaar nog wel enig ontzag voor. Iemand van de VDL stud liep eerst met Uphill (Janko?? ofzo). Hij wilde niet opstellen, niet stilstaan, liep te drammen. Dus toen maar rondjes draven, maar bij de eerste passen liep hij al dwars door het bit en had zijn voorbrenger niets meer te zeggen. Hij zetten hem een keer tegen het schut, en bij de tweede keer aan het einde van de lange zijde wilde de voorbrenger dit weer doen, om hem af te remmen. Met als gevolg dat Uphill dwars over/door het schut het publiek in ging. Daar ving iemand hem op, en toen ging hij zo "hup" weer over de schutten die plat lagen de ring weer in. En toen hielden ze hem dus de gehele tijd de zweep voor de neus. Bij de laatste ronde, waarbij alle hengsten in de baan kwamen, ging Ampere met een ereronde de baan door. De voorbrenger van Uphill had het wel gezien, en koos eieren voor zijn geld door met de hengst in stap de baan te verlaten. Idd gewoon gebrek aan respect en brutaliteit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:56

Viennanova schreef:
Met de andere voorbrenger hielden ze constant de zweep voor zijn neus. Daar had hij blijkbaar nog wel enig ontzag voor. Iemand van de VDL stud liep eerst met Uphill (Janko?? ofzo). Hij wilde niet opstellen, niet stilstaan, liep te drammen. Dus toen maar rondjes draven, maar bij de eerste passen liep hij al dwars door het bit en had zijn voorbrenger niets meer te zeggen. Hij zetten hem een keer tegen het schut, en bij de tweede keer aan het einde van de lange zijde wilde de voorbrenger dit weer doen, om hem af te remmen. Met als gevolg dat Uphill dwars over/door het schut het publiek in ging. Daar ving iemand hem op, en toen ging hij zo "hup" weer over de schutten die plat lagen de ring weer in. En toen hielden ze hem dus de gehele tijd de zweep voor de neus. Bij de laatste ronde, waarbij alle hengsten in de baan kwamen, ging Ampere met een ereronde de baan door. De voorbrenger van Uphill had het wel gezien, en koos eieren voor zijn geld door met de hengst in stap de baan te verlaten. Idd gewoon gebrek aan respect en brutaliteit.

En ik lees op Bokt al tijden dat je hem moet kiezen als je een braaf paard wilt fokken Haha! Haha! Haha!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:27

Dan kan je beter een van de andere hengsten kiezen die Emmelie rijdt Knipoog Haha!

Er waren inderdaad een aantal hengsten aan de frisse kant, zacht gezegd, ook een paar hengsten die niet met hun kop bij het werk waren. Dat lag niet alleen aan het paard.
Maar het zijn wel hengsten, niet iedereen kan daarmee overweg, laat staan ze rijden.
Maar iedereen kan natuurlijk wel commentaar leveren, dat kan ik zelfs.
Wel is het zo dat ook hengsten respect moeten hebben voor hun begeleiders.
Daarom vind ik het nog knapper dat een amazone van amper 60 kilo, wel in staat is een jonge hengst
onder controle te houden, in de meest vreemde, drukke omgeving. OK dan!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:40

Iemand Zjengis Khan zien lopen? Zie net bij de uitslagen dat hij minder gepresteerd heeft dan de eerste 2 wedstrijden, ben wel benieuwd waarom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 15:39

Die andere persoon die Uphill opving en er verder mee liep, was van Norel Jr. Die pakte hem ff wat harder aan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:15

Pipo schreef:
Die andere persoon die Uphill opving en er verder mee liep, was van Norel Jr. Die pakte hem ff wat harder aan.

Tja........ die Uphill is ook van hemzelf.
Beetje banketstaaf als VDL jr de hengst van een ander even aftuigt en publique..... Haha!

NikkiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:51

Ik heb Zjengis khan zelf gereden gister en hij deed het echt super goed hij liep er super fijn aan.. maar ik vind dat de jury van gister wel heel veel verwachtte van die jonge hengsten en het is ook maar net wat ze willen zien, maargoed ik kan alleen maar zeggen dat ie heel fijn liep Knipoog

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:56

Raiza schreef:
Iemand Zjengis Khan zien lopen? Zie net bij de uitslagen dat hij minder gepresteerd heeft dan de eerste 2 wedstrijden, ben wel benieuwd waarom

Ik heb Zjengis zien lopen. Gewoon fijn sportpaard. Liep braaf zijn rondjes. Is m.i. geen "echte" hengst, maar snap de lage punten niet zo. Toegegeven, hij is niet spectaculair, maar vormt toch een fijn tegenwicht voor alle hittepetitjes.

@pipo, ik dacht al dat dat Van Norel jr was. Wist het niet zeker.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:09

NikkiS schreef:
Ik heb Zjengis khan zelf gereden gister en hij deed het echt super goed hij liep er super fijn aan.. maar ik vind dat de jury van gister wel heel veel verwachtte van die jonge hengsten en het is ook maar net wat ze willen zien, maargoed ik kan alleen maar zeggen dat ie heel fijn liep Knipoog

Vond hem ook heel fijn lopen, al mooi bovenin voor een 4 jarige! Het is niet het meest spectaculaire maar toch een erg fijn sportpaard. Je had m netjes voorgesteld! (mag ook welleens gezegd worden!)