Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pipo schreef:_10_ schreef:[
Niet dus
Er staat duidelijk in de brief dat die foto's levenslang geldig blijven
Is dat zo? Bij een normale sportkeuring namelijk niet!
diega schreef:Op de stamboek keuring kun je makkelijk je paard zelf voorbrengen. Thuis oefenen met opstellen en het heen en weer lopen. De Jury beoordeeld op de stamboekkeuring het paard aan de hand op correctheid en beoordeeld niet de gangen, die worden beoordeeld als het paard los getoont wordt. Dus aan de hand hoeft hij niet spectaculair te wapperen maar juist rustig en netjes naast je mee te draven.
Mijn driejarige die naar de keuring moeten heb ik beide al zadelmak gemaakt en worden regelmatig gelongeerd.
Marjoleine89 schreef:diega schreef:Op de stamboek keuring kun je makkelijk je paard zelf voorbrengen. Thuis oefenen met opstellen en het heen en weer lopen. De Jury beoordeeld op de stamboekkeuring het paard aan de hand op correctheid en beoordeeld niet de gangen, die worden beoordeeld als het paard los getoont wordt. Dus aan de hand hoeft hij niet spectaculair te wapperen maar juist rustig en netjes naast je mee te draven.
Mijn driejarige die naar de keuring moeten heb ik beide al zadelmak gemaakt en worden regelmatig gelongeerd.
Jij hebt ze dus ook zelf keuringsklaar gemaakt?

Marjoleine89 schreef:diega schreef:Op de stamboek keuring kun je makkelijk je paard zelf voorbrengen. Thuis oefenen met opstellen en het heen en weer lopen. De Jury beoordeeld op de stamboekkeuring het paard aan de hand op correctheid en beoordeeld niet de gangen, die worden beoordeeld als het paard los getoont wordt. Dus aan de hand hoeft hij niet spectaculair te wapperen maar juist rustig en netjes naast je mee te draven.
Jij hebt ze dus ook zelf keuringsklaar gemaakt?
Maar de knotjes moeten dus omhoog steken?
Ik vind het veel mooier als zo'n overzorgde waaier en de achterhand komt ook nog eens veel beter uit. Invlechten vind ik een afrader, ten eerste hoort dat imo thuis op de ponyclub, ten tweede dragen de meeste paarden hun staarten dan heel recht van het kruis af. Lijkt soms bijna atactisch.
[***] schreef:Nou jemig, benen opscheren dat lijkt me wel ja. Zoek een paar foto's van de merriekeuring op en kijk hoe ze eruit zien. Of beter nog, bezoek er eerst eens één voor je zelf gaat. Je kan ze niet zo uit het land plukken.

doe het liefste roosjes. ze heeft ook veelste dikke manen, wordt dan niet mooi denk ik. Ga toch alleen naar de keuring met het voornaamste doel om haar in het normale stamboek op te nemen en een rapport voor welke hengst er op zou moeten enz.