Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Voor de mensen die een hengst zoeken met toptopbloedlijn én voldoende lengte: https://www.youtube.com/watch?v=LLGo1tI ... e=youtu.be
Barcelo, Bon Coeur x Caprimond x Donnerhall
Uit volle zus van Cassidy.
splenius schreef:s0173957 schreef:Voor de mensen die een hengst zoeken met toptopbloedlijn én voldoende lengte: https://www.youtube.com/watch?v=LLGo1tI ... e=youtu.be
Barcelo, Bon Coeur x Caprimond x Donnerhall
Uit volle zus van Cassidy.
[ [url=m/SyBKCd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn stand foto
Boedha_1981 schreef:Niet helemaal maar wij hebben een merrie nu opgepakt na 2 veulens en hopen dit jaar het sportpredikaat te halen. Volgend jaar hopelijk veulen nummer 3.
yvonnepuntnl schreef:Nog even over Kjento: omdat ik ernstig twijfels had over de verhalen van JandeR over Kjento's karakter, heb ik contact opgenomen met de amazone die hem bij het VO gereden heeft, die zei:
"Je mag van mij reageren met het verhaal dat je de Amazone hebt gesproken die hem gereden heeft en dat dit totale onzin is, want het is één van de braafste hengsten die ik ooit gereden heb!."
_Lorette_ schreef:Boedha_1981 schreef:Niet helemaal maar wij hebben een merrie nu opgepakt na 2 veulens en hopen dit jaar het sportpredikaat te halen. Volgend jaar hopelijk veulen nummer 3.
Wanneer denk je te gaan dekken?
Hier ernstige twijfels of we de moeite nog moeten nemen of dat het zinloos is ivm corona (dat klasseren niet mogelijk is voor het zwangerschapsverlof). Na 3 of meer veulens vraag ik me af of het nog wat wordt als de merrie nog opgeleid moet worden. Misschien niet meer zo eerlijk op latere leeftijd en met een echt fokmerrielijf.
yvonnepuntnl schreef:Nog even over Kjento: omdat ik ernstig twijfels had over de verhalen van JandeR over Kjento's karakter, heb ik contact opgenomen met de amazone die hem bij het VO gereden heeft, die zei:
"Je mag van mij reageren met het verhaal dat je de Amazone hebt gesproken die hem gereden heeft en dat dit totale onzin is, want het is één van de braafste hengsten die ik ooit gereden heb!."
Boedha_1981 schreef:Ik zit te wachten tot we haar hengstig zien, anders gaan we met een week of 2 eens scannen om te zien hoe het ervoor staat. Onze merrie is inmiddels “al” 12 maar wel altijd in “conditie” gehouden tussen de veulens enzo in maar bijna geen wedstrijd ervaring. Zijn nu met de wissels bezig en hopen haar na de Corona ellende Z2 of ZZlicht te starten.
s0173957 schreef:Elisa2 schreef:Was ook mijn gedachte, verder weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden eigenlijk.
Wat vind je er minder aan dan?
Ik zie een grootramige hengst met extra souplesse, mooie schoudervrijheid en een bewerkbaar karakter.
Komt dan ook nog eens uit een van Denemarken 's beste stammen.
Coloured schreef:yvonnepuntnl schreef:Nog even over Kjento: omdat ik ernstig twijfels had over de verhalen van JandeR over Kjento's karakter, heb ik contact opgenomen met de amazone die hem bij het VO gereden heeft, die zei:
Dat zie je ook helemaal als je hem aan het werk ziet. Super geconcentreerd en doet geen stap verkeerd.
Maar fijn dat de amazone dat nog even bevestigt. Super hengst is het!
Weet trouwens niet meer of ik me hier al eens aangemeld had, maar lees wel mee. Dus zo niet: bij deze.
_Lorette_ schreef:Boedha_1981 schreef:Ik zit te wachten tot we haar hengstig zien, anders gaan we met een week of 2 eens scannen om te zien hoe het ervoor staat. Onze merrie is inmiddels “al” 12 maar wel altijd in “conditie” gehouden tussen de veulens enzo in maar bijna geen wedstrijd ervaring. Zijn nu met de wissels bezig en hopen haar na de Corona ellende Z2 of ZZlicht te starten.
O, maar dan is het niveau er al bijna! Moet te doen zijn. In mijn geval gaat het om een merrie die sinds dit jaar licht wordt gereden (2x per week als dat lukt, vaak minder) en het is net L-niveau. Dus tja... Het is dan een beetje nu of nooit, want na nog meer veulens gaat het hem vast niet meer worden, maar ik vraag me af of het nu haalbaar is. Beetje zuur om er serieus aan te gaan werken om straks niet te kunnen klasseren.
immii_clarr schreef:Ik heb een vraag aan jullie. Zouden jullie het doc predicaat aanvragen voor een hengstveulen, of enkel bij een merrieveulen? Heeft het alleen nut als het een dekhengst betreft of is het sowieso niet verkeerd om te doen?