Nou ik heb hier merries die bevallen met niks. Of lopen met bomvol uier en er veranderd niets bij de laatste check en dan toch een veulen. Ze zijn er hier heel goed in. 1x een duo bevalling. Zaten qua data ook dicht op elkaar. Ik met maar 1 alarm en destijds nog niet de stallen goed voor elkaar. Mocht de verste het alarm om. De ander kreeg net wat stopjes. Zij bleef in de kudde. Mocht het toch gebeuren dan had ze wel nieuwsgierige aagjes bij haar. Nou bevalling chakira achter de rug. Alles gecheckt. Loop ik het hoekje om, om flirt het halsteralarm om te doen. Zie ik in de bouwlamp schijnsel een verdacht object. Nou je weet het dan wel.... Midden in de nacht maar een tussenwand gecreerd. Kon de kleine warmer binnen staan. Flirt had toen dus echt nog niet een vol uier. Zo verrassen ze mij. Om het de volgende keer weer totaal anders te doen. En als het nu ging om hengstjes of merries. Bij haar was alles hengst.
Kortom ik heb merries die graag alleen/stiekem bevallen volgens mij.
Ik had vorig jaar al een W. Toen had ik een valkje, die kreeg de naam wiener melange.
Ik heb een merrie die zelf ook vernoemd is naar de sterren. Haar moeder had ook een naam vernoemd naar sterren. Maar er is geen ster met een W . Lastig. Tenminste niks leuks
Marjoleinvde
Geplaatst: Vandaag, 10:19
Maribor: Ja, alle beelden waren van vorig jaar. We dachten toen ook dat het nog wel even ging duren, ze was ook nog zo fris als een hoentje. De stal eigenaar werd rond 2u s’nachts wakker en deed een rondje camera, toen zag hij dat ze al bezig was. Kon het veulen nog net opvangen (staand bevallen). Uier foto van 9 april was om 14:39u geschoten en op 10 april 2:09u geboren. Wel 1 voordeel; geen slapeloze nachten gehad, was in 1x klaar
Maribor
Geplaatst: 43 min geleden
Marjolein en stal HD: wat een heerlijke verhalen! En goed te weten want ik word er een beetje te makkelijk onder nu. Staand bevallen ... Dan heb je ook niks aan een alarm.. paarden...haha
Baudyh: lastig sterren met een W idd. Ik leerde gister dat de Grieken de letter niet kenden.
Wij hebben het inderdaad ook een keer gehad met geen uier en dag 323. Gelukkig wel alles goed gegaan, maar ik heb inmiddels ook zoveel bevallingen gehad waarbij het zonder hulp niet was gelukt, dat ik toch zó hoop dat de voortekenen overduidelijk zijn .