Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:KG_Images schreef:Niemand zegt dat het niet kan, maar dat de kleintjes wel met beweging en exterieur op hun schofthoogte moeten compenseren
Incl. goede merrielijn, prok en prestaties.
essiesilly schreef:je kunt ook op de site van kwpn kijken bij nieuws staan vaak verschillende merries met goede punten beschreven
zo staat er bij de sk van oirschot de merrie evita "een grote hoogbenige merrie met heel veel ras en een jeugdige uitstraling"
anneliesdj schreef:essiesilly schreef:je kunt ook op de site van kwpn kijken bij nieuws staan vaak verschillende merries met goede punten beschreven
zo staat er bij de sk van oirschot de merrie evita "een grote hoogbenige merrie met heel veel ras en een jeugdige uitstraling"
Maar het probleem is dat ze niet echt in het plaatje past van wat ik terugzie van de keuringen.
Even als willekeurig voorbeeld: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LH6ACNM6.jpg
Deze lijkt qua type aardig op mijn merrie maar dergelijke type's zie ik nooit terug op de keuring.
Cute schreef:Gefeliciteerd voor diegene die al een ster hebben behaald.
Santvoortje, mooie merrie hebben jullie!
Onze merrie van Vivaldi is vanmorgen naar Oirschot geweest en ook wij hebben er een ster merrie bij![]()
![]()
Ze kreeg de volgende punten:
Exterieur: 80
Beweging: 85
Super blij mee!!
covergirl schreef:Wij hebben het een keer geprobeerd met een heel mooi merrietje van 1.60 hoog en goed lopen ook maar ze kreeg 65 ext en 70 beweging.
Ze hebben niet zo graag kleintjes bij het KWPN werd er gezegd en die worden bijna nooit ster of ze moeten wel echt enorm geweldig zijn in beweging.
Ik zelf zou niet meer naar de keuring gaan met een merrie met die maat.
Ik had een 4-jarige Jazz merrie van 163 die vlot ster werd.
En een 3-jarige Houston van 160 werd zelfs vrl. keur!
Kan dus heus wel!
Hinke schreef:Gefeliciteerd voor degenen met een stermerrie
covergirl schreef:Wij hebben het een keer geprobeerd met een heel mooi merrietje van 1.60 hoog en goed lopen ook maar ze kreeg 65 ext en 70 beweging.
Ze hebben niet zo graag kleintjes bij het KWPN werd er gezegd en die worden bijna nooit ster of ze moeten wel echt enorm geweldig zijn in beweging.
Ik zelf zou niet meer naar de keuring gaan met een merrie met die maat.
Ik had een 4-jarige Jazz merrie van 163 die vlot ster werd.
En een 3-jarige Houston van 160 werd zelfs vrl. keur!
Kan dus heus wel!
Ben ook wel benieuwd wat voor paarden dat waren:) Heb je een foto van die van 160?
Zoals eerder in het topic gezegd is die van mij ook 159 of net 160 maar wij gaan er niet mee heen. Ze moet uiteindelijk wel in het stamboek opgenomen worden maar dat hoeft niet perse nu![]()
Dus ben het ook met de meesten hier eens dat als ze zo klein zijn ze wel echt heel speciaal moeten zijn en je anders jezelf de moeite kunt besparen:)
Zag al weer wat leuke paarden voorbij komen in het topic