Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Roxanne schreef:Jeetje, kunnen we een jaartje vooruitspoelen?![]()
2024 is voor ons al echt begonnen als een baal-jaar en na het telefoontje van net ben ik er nu al helemaal klaar mee....
Onze Elbria heeft verworpen in de wei. Een tweelingEcht geen idee hoe we dat gemist kunnen hebben, ze is in totaal 4x gescand. (Na insemineren, 18 dagen, 40 dagen en voor de gustverklaring en dan nog een keer tussendoor waarvan ik even na moet kijken op hoeveel dagen)
Een groot merrieveulen en een klein hengstje van First Lewis, maarja, het heeft niet zo mogen zijn
De DA baalt ook echt als een stekker en gaat zijn aantekening ook nog terugkijken. Merrie lijkt gelukkig wel in orde. Voor de zekerheid toch gespoeld en morgenochtend nog een keer temperaturen.
Sky_As schreef:Verschrikkelijk sneu zeg!
Soms vraag je je idd af hoe ze bepaalde dingen (zo vaak!) kunnen missen.
Zou ze niet kunnen dienen als pleegmerrie? Zou ze dan niet het snelste weer fijn in haar Cyclus komen als ze een veulen heeft om voor te zorgen? Of willen jullie haar niet opnieuw laten dekken.
Suzanne F. schreef:Wat vervelend zeg. Waardoor zou de verhoging komen? Is de veearts bang voor een ontsteking?
Fokker321 schreef:splenius schreef:Als dit veulen wordt geboren ga ik eerst een Embryo spoelen (voor een koper)
Daarna voor mij zelf insemineren.
(de koper heeft al een hengst uitgekozen Kjento)
Zelf wil ik met Escamillo of Escolar dekken.
In wat verschillen Escamillo en Escolar qua nafok?